fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

האם מלון חדש בדרך לנתניה?

המלונאים בנתניה מרוצים: בשלושת החודשים האחרונים בתי המלון בתפוסה מלאה. מנכ"ל המלך שלמה, רפי אניש: "עדיין חסרים מקומות בילוי במרחק הליכה מבתי המלון, ואני מקווה ששיקום הכיכר יוביל משקיעים לפתוח מקומות בילוי". בקרב אנשי תיירות בנתניה נפוצה הידיעה כי רשת גדולה של בתי מלון עומדת לחתום הסכם להפעלת מלון גולדאר בכיכר העצמאות
מלון גולדאר
מלון גולדאר (צילום: רותי ברמן)

שלושה חודשים טובים עוברים על המלונאים בנתניה – בתי המלון נמצאים בתפוסה מלאה של תיירים המגיעים לעיר. מנכ"ל מלון שלמה המלך, רפי אניש, אומר שהחודשים האחרונים הם למעשה פיצוי על חודש אוגוסט שבו נפגעו הכנסות המלונאים בשיעור של כ-15 אחוז.

מלון גולדאר
מלון גולדאר (צילום: רותי ברמן)

בקרב אנשי תיירות בנתניה נפוצה הידיעה כי רשת גדולה של בתי מלון עומדת לחתום הסכם להפעלת מלון גולדאר בכיכר העצמאות. זאת לאחר שראש העירייה מרים פיירברג-איכר פעלה ולחצה על שני הצדדים לסגור את העסקה. פתאל מקבלת שלד של מלון עם 150 חדרים במרכז העיר במקום שתוך שנה יהיה אטרקטיבי ביותר. המלונאים מרוצים מאד.

באים בקבוצות

על השינוי שחל במספר התיירים מסביר אניש: "אוגוסט היה חודש רע לתיירות בנתניה. זה חודש שמבוסס על התיירות מצרפת וזו לא הגיע השנה. הסיבה הראשונה היא המצב הכלכלי בעולם שהשפיע על ירידה בתיירות בכלל. סיבה נוספת היא עלות הטיסה מצרפת לישראל. מדובר בטיסה של ארבע וחצי שעות ובתקופת שיא התיירות עומד המחיר על 600-700 יורו, מחיר גבוה לכל הדעות וכשמגיעה משפחה שלמה זו אכן הוצאה משמעותית. השנה המשפחות העדיפו לעשות חופשה במקום אחר.

היתה עוד סיבה: העבודות בכיכר העצמאות. התיירים מצרפת מקבלים דיווחים מנתניה ויודעים בדיוק מה קורה. אני מקווה שהעבודות יסתיימו לפני תקופת התיירות של 2013. בעלי בתי הקפה והמסעדות בכיכר חוששים לאבד עוד קיץ".

אניש מכיר מקרוב את הרגלי הבילוי של התיירים שמבקרים בנתניה. "התיירים שמגיעים מגרמניה, רוסיה והולנד אוהבים לבלות בעיקר בים ונתניה מספקת להם את זה בשפע ובחינם. בלילות הם יוצאים במונית לבלות בפאבים באזור התעשייה פולג. לנתניה יש יתרון גדול במיקום שלה בארץ. במרחק שעה הם מגיעים לצפון ולירושלים. במרחק רבע שעה הם במגרשי הגולף של קיסריה או געש, והם מאד אוהבים את פארק אוטופיה בבחן. עדיין חסרים מקומות בילוי במרחק הליכה מבתי המלון, ואני מקווה ששיקום הכיכר יוביל משקיעים לפתוח גם מקומות בילוי ברמה גבוהה במקום".

מלון רמדה
מלון רמדה החדש (צילום: רותי ברמן)

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה בשיתוף האגודה לעידוד תיירות פועלת נמרצות כדי לשווק את העיר בקרב קהלי היעד הרלוונטיים. במסגרת זו נציין כי העירייה, יחד עם התאחדות בתי המלון ומשרד התיירות, משקיעה קרוב ל-2 מיליון שקלים רק בפעולות שיווק בארץ ובחו"ל. כמו כן, האגודה לעידוד התיירות לנתניה משתתפת בירידים וסמינרים בארץ ובחו"ל ומבצעת פעילות מקיפה לשיווק בינ"ל. לשמחתנו, נתניה ידועה בכל העולם כעיר נופש, ולא בכדי פותחת שעריה לעשרות אלפי תיירים מדי חודש, כאשר בשנת 2011 נרשמו מעל חצי מיליון לינות של תיירים מהארץ ומחו"ל.

"באחרונה זוכה העיר לחיזוק משמעותי של עוגנים תיירותיים אותם מובילה עיריית נתניה, בהם האנדרטה לציון ניצחון הצבא האדום, פתיחת שני מלונות יוקרה, פיתוח רצף טיילות, פתיחת האצטדיון המרשים, בניית מעליות נוספות לים ועוד. לצד מגוון פעולות שיווק מוצלחות אלו, פועלת העירייה לשדרוג והחייאת המרכזים הוותיקים של העיר. פרויקט התחדשות מרכז העיר, ובו הקמת הכיכר האינטראקטיבית, חידוש מדרחוב הרצל וסביבתם מהווה פרויקט דגל, שעם סיומו ייהנו כולם – הן בעלי העסקים, הן תושבי העיר והן המבקרים בה, ממתחם בילוי אטרקטיבי במיוחד.

"העירייה עושה כל מאמץ כדי לסיים את העבודות מוקדם ככול הניתן, העבודות נערכות בהתאם ללוח הזמנים ויסתיימו במועד. באשר לכניסת רשת המלונות הגדולה והמוכרת לאונרדו לעיר, לא ניתן למסור פרטים בשלב זה".

 דוברת רשת פתאל מירב מלובן מסרה: "החברה בעלת רשת לאונרדו נמצאת במשא ומתן מתקדם עם בעלי גולדאר בנתניה".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות