fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בזכות ערנות של אחות: תושב נתניה ניצל מהתקף לב

שמעון סדן, תושב נתניה (72) חש לפני כשבוע כאבים בחזה. הוא חשב שמדובר בכאבים שנובעים מבעיות בקיבה מהן הוא סובל בשגרה: "באותו היום הייתי אצל הבת שלי וספרתי לה שאני חש כאבים בחזה. בדרכי הביתה, הכאבים התגברו, התחלתי להזיע והיתה לי סחרחורות. בבית צילצלתי לחתן שלי שיגיע בדחיפות" משחזר סדן.

מימין לשמאל ענת בריאר דר דיק והאחות נילי הולובין למטה שמעון סדן צילום מכבי
מימין לשמאל: בריאר, ד"ר דיק, הולובין וסדן (צילום: מכבי)

כשהוא מלווה בחתנו, הגיע שמעון למרפאת מכבי שירותי בריאות הסמוכה לביתו בקרית השרון שם זיהתה אותם ענת בריאר, מנהלת המרפאה כבר בכניסה: "ראיתי שהם מתלבטים אם להיכנס כי השעה הייתה כבר מאוחרת והמרפאה הייתה לקראת סגירה. לא נתתי להם להתלבט לרגע ויצאתי החוצה לקראתם, פתחתי להם את הדלתות ומיד הושבתי אותו על כיסא בכניסה, כי ראיתי שהמצב  שלו היה ממש חמור. הזעקתי את האחות נילי הולובין ואת רופאת המשפחה ד"ר דיק ג'ואן. תוך מספר שניות הן הגיעו אליו ואבחנו את מצבו. מהרגע הראשון היה מאוד ברור שהמטופל נמצא בהתקף לב. הוא היה מאוד חיוור ומזיע, התקשה בנשימה ובקושי הצליח לדבר. תוך דקות ספורות הוא כבר היה על מיטת אשפוז בחדר האחיות. ד"ר דיק ואני התחלנו במאמצי החייאה, חיברנו אותו לעירוי, נתנו לו אספירין וחיברנו אותו לדפיברילטור וחמצן. במקביל, הזעקנו ניידת של טיפול נמרץ והנחנו את הצוות של בית החולים שיכין את חדר הניתוח לצנתור" מספרת נילי.

מרגע כניסתו של שמעון למרפאה ועד הפינוי בניידת טיפול נמרץ עברו כחצי שעה בלבד, שהתבררה כקריטית ומצילת חיים. בהגיעו לבית החולים, הוא הובהל לצנתור דחוף במהלכו התברר כי סבל מחסימה של 98% בשני העורקים בלב. "כשיצאתי מחדר הניתוח, הרופא המנתח אמר שהיה לי הרבה מזל. עם החסימה שהייתה לי, חייתי על זמן שאול ומזל גדול שהגעתי בזמן למרפאה. התושייה של מנהלת המרפאה שזיהתה שהמצב שלי חמור, והמקצועיות והיעילות של האחות והרופאה- הצילו לי את החיים. בלעדיהם- אני לא הייתי כאן היום" כך סדן.

השבוע, הגיע שמעון כדי להודות לצוות על הטיפול המסור והמקצועי. ענת, נילי וד"ר דיק התרגשו לפגוש אותו לאחר התאוששות ולראות כי הוא חוזר לשגרת חייו: "אין ספק שאם הוא היה מגיע עשר דקות מאוחר יותר, המקרה היה נגמר אחרת לגמרי. מהרגע הראשון היה ברור שהמצב חמור ואני שמחה שהצלחנו לטפל בו בזמן ולהציל את חייו". אומרת נילי הולובין

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות