fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"אני מרגיש בבית"

הקדנציה הראשונה של בני לם בטוברוק הסתיימה בטונים צורמים, אבל בכדורגל כמו בכדורגל - הכל אפשרי. אחרי 13 שנים במכבי נתניה, לקח לם את האתגר שהציע לו אריק איזיקוביץ ויצא לדרך חדשה
"משהו חדש קורה במועדון". בני לם (צילום ארכיון: רולנדי ברנשטיין)

אחד המהלכים הספורטיביים המשמעותיים של הקיץ הנוכחי היה חזרתו של בני לם לבית"ר טוברוק כמנהל המקצועי.

לם, 58, ששימש 13 שנים במגוון תפקידים ביריבה העירונית מכבי נתניה, חזר למועדון של אריק איזיקוביץ לקדנציה שנייה כשהראשונה נמשכה 11 שנים והסתיימה בטונים צורמים. במהלך השנים נערכה סולחה בין איזיקוביץ ללם, שסללה את הדרך לחזרתו במהלך הקיץ.

לקראת פתיחת ליגת הנוער והנערים בשבוע הבא, מספר לם על החזרה לטוברוק ומסמן מטרות לעונה שבפתח.

התרגשת לחזור לטוברוק?

"אני מרגיש בבית. טוברוק הוא מועדון חזק שעשה עבודה טובה במשך השנים, ולראיה השחקנים הבכירים בכדורגל הישראלי שגדלו בו".

איך התהוותה החזרה שלך?

"קיבלתי הצעה מצוינת מאריק איזיקוביץ'. קודם לכן ישבתי עם אייל סגל וזה לא התאים. הרגשתי שאני רוצה אתגר חדש וטוברוק הוא בדיוק האתגר".

"משהו חדש קורה במועדון". בני לם (צילום ארכיון: רולנדי ברנשטיין)
"משהו חדש קורה במועדון". בני לם (צילום ארכיון: רולנדי ברנשטיין)

עזבת את טוברוק בטונים צורמים אחרי 11 שנה. נראה היה אז שאין דרך חזרה.

"נכון, היו הרבה מלחמות ביני לבין אריק במשך השנים, אבל בחיים אי אפשר לדעת מה יהיה מחר. נפגשנו וליבנו את העניינים וכעת אנחנו עובדים ביחד ובשיתוף פעולה. אני לא שומר טינה – הכל מאחורינו. אני מסתכל קדימה, ואם בעבר זה עבד אני בטוח שזה יעבוד גם עכשיו. ביחד עם אריק אאעשה את המיטב".

לאיציק גניש הייתה יד בחזרה שלך?

"ברור שהייתה לו השפעה. עבדתי איתו עשר שנים במכבי והעובדה שהוא בטוברוק, בהחלט דחפה אותי לשם".

מהי המטרה של טוברוק בעונה הקרובה?

"למלא את הסגלים של קבוצות הליגה, לבנות קבוצות חזקות בנוער ובנערים ולהגדיל את כמות הילדים בבית הספר לכדורגל. כמובן שטוברוק זה לא רק כדורגל. רבים כבר אמרו לפניי שלא כולם יהפכו להיות כדורגלנים ברמה הגבוהה ביותר, ואם נצליח לעצב את השחקנים כאנשים טובים לחברה – עשינו את שלנו".

מה שונה בטוברוק העונה?

"משהו חדש קורה במועדון, אווירה טובה ודמויות חדשות. אריק תומך ונענה לכל מה שביקשתי. אם זה עוזר מאמן בכל קבוצה, מאמני שוערים, תזונאי, מאמן טכני וצוות ברמה הגבוהה ביותר. אלו תנאים מעולים להצליח".

קבוצת הנוער ירדה העונה לליגה השנייה. היא תחזור לליגת העל?

"קשה להמר. אחרי חודש של אימונים, אני יכול לומר שיש לנו קבוצה טובה. אם היינו בליגת העל, הייתי יכול להגיד שתהיה לנו קבוצה טובה שתסיים במרכז הטבלה, אבל לעלות ליגה זה סיפור אחר ולא פשוט. נתמודד מול כפר סבא, נשר, הפועל חיפה – זה לא קל".

לא מדגדג לך לאמן קבוצת בוגרים.

"בכלל לא. זה מאחוריי. אני לא רוצה לאמן בוגרים, ואני חושב שלמכבי נתניה יש היום צוות מעולה".

מילה על קבוצת החופים. השנה לירון פרטוק נכנס לנעליך והביא אליפות.

"תמכתי במינוי שלו למרות שרבים הרימו גבה. הוא קיבל הזדמנות והוכיח את עצמו כשהביא אליפות יפה לעיר. אני בטוח שנתניה תשלוט בענף בשנים הקרובות. אני יודע שראשי הקבוצה, יוסי דורון ודודי מרימקס, עובדים על הכנות לקראת אליפות אירופה ולקראת משחקי הליגה בקיץ הבא. נתניה תישאר עיר של כדורגל חופים הרבה שנים".ז

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות