fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

600 מתושבי עמק חפר מפגינים בירושלים נגד הקמת חוות הגז

מאות מתושבי עמק חפר, חוף כרמל, מגידו ורמות מנשה מפגינים בשעה זו מול לשכתו של שר האנרגיה סילבן שלום במשרד האנרגיה בירושלים נגד הכוונה לזקק את הגז בעמק חפר ובחגית ובעד זיקוק הגז בעומק הים
הפגנה נגד מתקני הגז בעמק חפר (צילום עצמי)
לא נוותר. הפגנה נגד מתקני הגז בעמק חפר (צילום עצמי)

מאות מתושבי עמק חפר, חוף כרמל, מגידו ורמות מנשה מפגינים בשעה זו מול לשכתו של שר  האנרגיה סילבן שלום במשרד האנרגיה בירושלים נגד הכוונה לזקק את הגז בעמק חפר ובחגית ובעד זיקוק הגז בעומק הים. ההפגנה החלה בשעה 11:00  ומשתתפים  בה כ-600 תושבים שמניפים שלטים: "סילבן תתעורר, חיי אדם שווים יותר", "גז מזקקים רק בים", "עמק חפר = עמק אפר" ועוד.

לפני כתשעה חודשים קבעה המועצה הארצית כי מתקני זיקוק הגז יוקמו בעמק חפר סמוך לקיבוצי המעפיל ועין החורש ובאתר חגית שבכרמל. ההחלטה על מיקום בית הזיקוק והצנרת, שעתידים לזקק ולהזרים כמויות אדירות של גז, התקבלה מבלי שנבדקו כיאות היבטים בטיחותיים במקרה של פיצוץ המתקן השוכן בסמוך לבתי תושבים, היבטים ביטחוניים, סביבתיים ובריאותיים, ומבלי שנבחנה כראוי האפשרות למקם אותם בים רחוק מהחוף, במקום בו יש יתרונות ברורים להיבטים אלה במיוחד במדינת ישראל הצפופה.

הפגנה נגד מתקני הגז בעמק חפר (צילום עצמי)
לא נוותר. הפגנה נגד מתקני הגז בעמק חפר (צילום עצמי)

יוני ארי, ראש מטה מאבק התושבים בעמק חפר: "מר עוזי לנדאו, שר האנרגיה והמים הקודם, ומר סילבן שלום, השר הנוכחי אומרים שההחלטה אינה בידיהם. המועצה הארצית מקבלת החלטות בניגוד לעצות המקצועיות הניתנות לה, מבלי להתעמק בעובדות ובנתונים. נציגת המשרד להגנת הסביבה משיקולי פריימריז לכאורה הצביעה נגד המלצות המשרד וכך לאורך כל שדרת מקבלי ההחלטות אף אחד לא אחראי. בעוד שלושה חודשים צפויה להתכנס שוב המועצה הארצית על מנת להצביע באופן סופי על החלופות. והתושבים אומרים עד כאן. די לקומבינות, די לחלם ודי לשיטת "הסמוך".

רני אידן, ראש מועצת עמק חפר: "ממשלת ישראל ומשרד האנרגיה מקדמים את תכנית התשתיות הגדולה ביותר שתוכננה אי פעם בישראל בעיניים עצומות. אין בדיקה ממשית של החלופות, אין פתרונות לסכנות ואין התייחסות לתושבים, אפילו משרד הבריאות תומך בעמדת התושבים. אני מודיע באופן חד משמעי שלא ניתן לזה לקרות. ניאבק בכל האמצעים שעומדים לרשותנו על מנת להעביר את הזיקוק לעומק הים. כשיתרחש האסון, בנימין נתניהו, סילבן שלום, עמיר פרץ, גדעון סער ובוגי יעלון לא יוכלו לומר לוועדת החקירה – לא ידענו".

יוני ארי: "נמשיך להפגין ולצעוק עד שישמעו אותנו. נכון, אנחנו "רק" גרים בפריפריה, אבל זאת לא סיבה לסכן את חיינו. המתקנים האלה הם תולדה של קומבינה פוליטית וכלכלית. יש כאן שיתוף פעולה של עשרות ישובים מכל רחבי הארץ שרק מבקשים שלא יסכנו אותם. את הגז ניתן לזקק בים, זאת עובדה, כעת צריך רק להחליט".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות