fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בואי נשוב אל הטנגו

לפני כעשור גילתה לילך מור דוארטה את הטנגו הארגנטינאי. אז כשהתאהבה בריקוד התאהבה גם בכריס שהפך לבן זוגה לריקודים ולבעלה. יחד הם כבשו את אירופה עד שהחליטו להשתקע בכרכור ולהביא לאזור את בשורת הטנגו. סיפור בשניים
כריסטיאן דוארטה ולילך מור דוארטה (צילום: Tama's Boczko)
כריסטיאן דוארטה ולילך מור דוארטה (צילום: Tama's Boczko)

אין בו צעדים קבועים, יש בו מוזיקה, חיבוק ותקשורת לא מילולית ברמה עמוקה. כריסטיאן דוארטה ולילך מור דוארטה רקדו ברחבי העולם את האינטימי שבכל הריקודים: הטנגו הארגנטינאי, ועכשיו הם מביאים אותו לאזור.

אבל לפני בשורת הטנגו, קצת על השניים שעומדים מאחוריה: לילך מור דוארטה, בת 31, גדלה בקרית טבעון. היא רוקדת מאז שהיא זוכרת את עצמה. "רקדתי כל חיי", היא מספרת, "הופעתי בין השאר בניו יורק ובברודוויי, ובקשת רחבה של סגנונות: מחזות זמר, בלט מודרני, פלמנקו ועוד. זה היה חיפוש".

החיפוש הסתיים כשהגיעה לארגנטינה לפני כעשור, במהלך טיול בדרום אמריקה. שם פגשה בריקוד היחיד שאתגר אותה באמת. "בארגנטינה החלטתי לנסות טנגו ארגנטינאי. אמרתי לאמא שלי בטלפון שתוך ארבעה חודשים אלמד טנגו, כי אני רקדנית מקצועית, ואז אחזור לארץ", היא אומרת, בסוף נשארתי בבואנוס איירס שש וחצי שנים. הטנגו הוא הריקוד הכי מאתגר ומיוחד שנתקלתי בו, ולא  צלחתי להצטיין בו".

כריסטיאן דוארטה ולילך מור דוארטה (צילום: Tama's Boczko)
כריסטיאן דוארטה ולילך מור דוארטה (צילום: Tama's Boczko)

היא הפכה לרקדנית טנגו ארגנטינאי מקצועית, ואז חוץ מאהבה לריקוד זכתה בעוד אהבה: היא הכירה את בעלה כריסטיאן (כריס) דוארטה שהיה מורה בבית הספר המפורסם לטנגו בארגנטינה, DNI. השניים פתחו בקריירת הופעות טנגו זוגיות עולמית, כאשר הקימו את הצמד שנקרא "360 Tango".

כריס החליט לעזוב את בית הספר שלימד בו ולהופיע עם לילך. ב-2010 הם יצאו לסיבוב הופעות ראשון באירופה, כשאחד המקומות הראשונים שהופיעו בהם היה פסטיבל Tango Alchemy בפראג, שזכור להם כחוויה מרתקת. "היו שם מאות רבות של משתתפים מרחבי אירופה, הפסטיבל נמשך כמה ערבים ובכל ערב כולם לבשו צבע אחר, היה ערב אדום, ערב לבן, ערב שחור וערב זהב. כתוצאה מזה, לכל ערב היו גם אופי ואווירה אחרים", לילך מספרת.

משם נסעו לקופנהגן, לונדון, איסטנבול ומקומות נוספים בעולם, ומדי פעם ביקרו בתל אביב שבה, מספרת לילך, יש קהילה פעילה של טנגו ארגנטינאי. הם גם פגשו באנשים מבודפשט שנשלחו לארגנטינה במיוחד כדי למצוא זוג שילמד את ההונגרים טנגו ארגנטינאי אותנטי, כי מתברר שבאירופה התחום לא מקצועי. "הם בחרו בנו", מספרת לילך, "ארזנו את החפצים ואת הכלב שלנו ונסענו לגור שנה בבודפשט וללמד טנגו. החוזה הוארך לשנה נוספת וקודמנו שם, הופענו בטלוויזיה של הונגריה, הופענו בליווי זמרות אופרה ידועות כמו מיקלוש אנדריאה, והוזמנו ללמד בערים אירופיות אחרות".

» לסיפור המלא, עברו למהדורה הדיגיטלית של עיתון "כל הפרדס"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות