fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הוארכה אשרת השהייה בישראל של בטינה טמלקובה

טמלקובה (צילום: איגוד הגודו)

הג'ודוקא הבולגרייה בטינה טמלקובה שעברה להתגורר בישראל קיבלה בשבוע שעבר אישור חריג ממשרד הפנים להאריך את אשרת השהייה שלה בארץ למשך שנה.

שעות ספורות לפני שהייתה אמורה לטוס לאליפות אירופה עד גיל 23 במונטנגרו, התבקשה להגיע בדחיפות למשרד הפנים בעיר, כי אם הייתה יוצאת מהארץ, היא לא הייתה מורשית לשוב. מאז הפרסום על גירושה הצפוי של טמלקובה, נעשו מאחורי הקלעים מאמצים גדולים ללחוץ על משרד הפנים, כולל שיחות רבות שניהלו ראשי איגוד הג'ודו, אנשי משרד הספורט והשרה מירי רגב. בנוסף רבים נרשמו לעמוד הפייסבוק שנפתח במיוחד לתמוך בהישארותה של הספורטאית בישראל.

בסופו של דבר השתכנעו במשרד הפנים ואף אישרו לג'ודוקא להאריך את אשרת השהייה לתקופה ארוכה מהמקובל. במשרד הפנים ציינו כי לא מדובר בדרכון חדש אלא רק בתעודת מעבר ואשרת שהייה בישראל, כך שבינתיים לא ניתן לרשום את הספורטאית למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 וגם לא לאליפות העולם שתתקיים בשנה הבאה בבאקו.

טמלקובה (צילום: איגוד הגודו)
טמלקובה (צילום: איגוד הגודו)

טמלקובה (20) הגיעה לישראל בעקבות בן זוגה הג'ודוקא ברוך שמאילוב וגרה בחדרה. היא זכתה בשורה של הישגים במדי נבחרת ישראל ולאחרונה זכתה במדליית כסף באליפות אירופה בג'ודו לג'וניור ובמדליית זהב בגראנד פרי טשקנט, שם עמדה על הפודיום ושרה את "התקווה".

בן זוגה ברוך שמאילוב: "אני ובטי מאוד שמחים שהצליחו בסופו של דבר להאריך לה את האשרה ולתת לה לייצג את ישראל שנה נוספת. אנחנו עושים את זה לא רק בשביל עצמנו, אלא בשביל המדינה. אנחנו תקועים בין שני עולמות – רוצים כבני זוג שיהיו לנו תנאים נוחים והתנהלות נוחה, אבל יש לנו את הספורט".

יו"ר איגוד הג'ודו משה פונטי: "אני רוצה להודות לשרת הספורט מירי רגב שתומכת בספורטאים הישראלים ועושה זאת ללא פשרות. אני רוצה להודות לצוות משרד הפנים ולשר אריה דרעי, שפעל בצורה מהירה, בצורה חיובית ונתן לבטינה לצאת לתחרות בראש שקט".הוארכה אשרת השהייה בישראל של בטינה טמלקובה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות