fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תכירו את סג"ם א', מפעיל הכטמ"ם החדש מעמק חפר

סג"ם א' (צילום: דובר צה"ל)
סג"ם א' (צילום: דובר צה"ל)

סג"ם א', בן 20 ממושב במועצה אזורית עמק חפר, סיים בהצלחה השבוע את קורס הכטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) של חיל האוויר. א', בן למשפחה עם ארבעה בנים שאביו מנתח מערכות בחברת ביטוח ואמו עובדת במשרד ראש הממשלה, הגיע לצבא עם מטען, יכולות וכישורים לא מבוטלים: הוא מנגן על פסנתר, מבשל ואוהב כדורסל וסוגי ספורט אחרים. בתיכון הרחיב את המקצועות פיזיקה, מחשבים וגמרא, והשתתף כחניך בתנועת הנוער בני עקיבא. כארבעה חודשים לפני הגיוס למד בישיבת "מעלות יעקב". הוא התגייס לקורס טיס 179 בינואר 2017, אך הפסיק את השתתפותו בקורס בשלב ראשוני ובחר להגיע לקורס מפעיל, כי העשייה בתחום הזה נראתה לו גדולה ומשמעותית. הוא מתאר: "רציתי להביא אלמנטים מסוימים מקורס טיס ולבוא לידי ביטוי כמפעיל. בקורס יש אנשים טובים, אווירה חיובית וכן למידה מקצועית רבה".

מערך הכטמ"ם נמצא בצמיחה גדולה בשנים האחרונות, כפי שניתן לראות במספר הבוגרים בקורסים, בעלייה בנפח הפעילות (כיום כטמ"ם מבצע 70% מכלל הטיסות המבצעיות בחיל האוויר) ובמגוון המשימות., ובצבא מכנים אותו "העיניים של צה"ל בשמיים". לקורס מפעיל מגיעים חניכי קורס טיס כמו א' שהפסיקו השתתפות לאחר כשנה ומעלה בקורס, יוצאי יחידה 5252 "זיק" בחיל התותחנים, ובמקרים מיוחדים גם קצינים מצטיינים (כמו, למשל, קצינים מתכנית "תלפיות") או קצינים שבאו מרקע אווירי (מפקדי מגדל פיקוח, מטיסי חוץ, קצינות סימולטור ועוד). הכשרת מפעילי הכטמ"ם מתבצעת בבית הספר לכטמ"ם שנמצא בבסיס פלמחים. ההכשרה נמשכת כחצי שנה, ובמהלכה נלמדים תכנים קרקעיים, טיסות במאמנים (סימולטורים), סדנאות שטח, גיחות בקרון בליווי מדריכים, חונכות, למידת דמות המפעיל (אדם, קצין, מפעיל) והתנסות בתפקידי קצינות. בתום הקורס מקבלים החניכים את סיכות המפעיל ממפקד חיל האוויר ומשובצים לטייסות והיחידות המבצעיות בבסיסי חיל האוויר השונים. לאחר סיום הכשרתם חותמים מפעילי הכטמ"ם חמש שנות קבע, ובהמשך יוכלו להגיע לתפקידי מטה או הדרכה, בשילוב עם הטסה מבצעית כפעם בשבוע בטייסת.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות