fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מכבי כישרונות חדרה: סוף או התחלה חדשה?

בדרך לאליפות היסטורית? כשרונות חדרה (צילום: יעקב גלאם)
בדרך לאליפות היסטורית? כשרונות חדרה (צילום: יעקב גלאם)

האם אחת מקבוצות הספורט התחרותיות הכי מצליחות בחדרה בדרך לפירוק? זו בהחלט אפשרות. מה שבטוח הוא שהקבוצה פתחה את העונה רע מאוד, עם שני הפסדים, ובעיקר עם בלאגן ניהולי גדול, שהגיע לשיאו השבוע עם מינוי הנהלה חדשה ובעיקר סיום דרכו של היו"ר המיתולוגי, יעקב גלאם, במועדון.

נתחיל בעובדות. כישרונות חדרה ספגה ביום שלישי הפסד שני ברציפות מפתיחת העונה, הפעם 2:0 בבית לקרית גת. אבל הראש של השחקניות לא היה בכדורגל, אלא בידיעה המרעישה על כך שמי שניהל אותן במשך כל השנים האחרונות עזב את המערכת.

ההתפתחויות היו מהירות. הכל החל כאשר גלאם פנה לראש העירייה צביקה גנדלמן ואמר לו שהוא צריך הגדלה של התקציב, אחרת הקבוצה תתקשה להתקיים. בנוסף דיבר גלאם גם על המחסור במגרש ביתי ראוי עם תאורה, בעיה בנוגע להסעות למשחקי חוץ ובגדול, בעיות רבות שכולן קשורות בכסף. גלאם הבהיר לגנדלמן כי התקציב של רבע מיליון שקלים נחשב לזעום מול קבוצות אחרות בליגה, וכי מבלי להגדיל אותו הקבוצה תתקשה להמשיך.

חשוב לזכור כי מכבי כישרונות חדרה נחשבת לאחת מקבוצות הצמרת של כדורגל הנשים בישראל, כאשר למרות כל הקשיים למועדון גם קבוצת נערות מצליחה והשנה נפתחה גם אקדמיה.

גלאם, שמנהל את הקבוצה כבר 15 שנה, הופתע לשמוע מראש העיר, לטענתו, כי אין אפשרות להגדיל את התקציב, ולכן אמר שאין ביכולתו להמשיך. מה שהוא לא לקח בחשבון הוא שבערך 24 שעות לאחר מכן, כבר מצאו לו מחליף. רועי שפושניק, לשעבר יו"ר ועד שכונת חדרה הצעירה, ופעיל חברתי בעיר, איש עסקים שכבר גייס סביבו קבוצת אנשים שאמורה לעזור לו בניהול הקבוצה, בראשות מירי עיני.

כאן מתחיל ההבדל בגירסאות בין הצדדים. גלאם, עובד עירייה, לא היה מוכן להתראיין בנושא, אבל מקורביו מציירים תמונה עגומה, לפיה עשו לו "כיפה אדומה". אחד המקורבים אמר: "הראו ליעקב את הדרך החוצה. אותו רועי שפושניק ביקש להיפגש עם גלאם והבהיר לו שהוא רק בא לעזור, ושמבחינתו הוא יישאר יו"ר. אבל כשהם הגיעו לראש העיר, פתאום הכל השתנה".

גורם אחר במועדון סיפר: "בעירייה לא אהבו את המלחמה של יעקב לאורך שנים לשוויון זכויות בין קבוצות שונות בעיר ועשו הכל בכדי להראות לו את הדרך החוצה. הם הצליחו, אבל הקבוצה תתפרק בקרוב".

יעקב גלאם. התפטר או "התפוטר?" (צילום: שלומי גבאי)
יעקב גלאם. התפטר או "התפוטר?" (צילום: שלומי גבאי)

המנכ"ל נגד ראש העיר

מי שהסכים לדבר בשמו היה מנכ"ל הקבוצה, עופר פוני, שתקף קשות את העירייה: "כמנהלים נמאס לנו להתמודד עם חוסר האכפתיות של העירייה. מדובר במועדון מוביל ברמה הארצית שמביא כבוד לעיר חדרה. כדי להישאר ברמה הגבוהה היינו חייבים לצרף העונה שלוש זרות, אבל לצידן בנות צעירות תושבי המקום. לא ייתכן שראש העיר יפגין חוסר איכפתיות ומצידו שהקבוצה גם תיסגר. התקציב שהספיק בעבר אינו מספיק היום. יש כאן הרבה בנות שחתומות על חוזה בזכותי ובזכות יעקב והן יעזבו לאחר העזיבה שלנו. הן כבר הודיעו זאת. הקבוצה הזאת תתפרק וזה יהיה באחריותו של ראש העיר. עד שיש משהו יפה שעוזר ללכד כל כך הרבה בנות בכל הגילאים, גם את זה הורסים".

אגב, לפני המשחק ביום שלישי הבהירו חלק גדול מהשחקניות לראש העיר, שהגיע למקום, כי אין בכוונתן להמשיך בחדרה אם גלאם אכן יעזוב. גם עתידם של המאמן גל פיבך והמנג'ר יוסי סופר לא ברור.

עדיין במאבקי האליפות. כשרונות חדרה (צילום: עצמי)
בנות חדרה בימים יפים יותר (צילום: עצמי)

איפה ההסכמים הישנים?

בעיריית חדרה הביעו תמיהה על הדברים של פוני ושל הגורמים האחרים, וגורם בכיר בעירייה הבהיר: "הקטר יצא מהתחנה. אין דרך חזרה. אם השחקניות והמאמנים יילכו בעקבות גלאם, הקבוצה תיסגר ותקום חדשה. עם הצוות החדש, שיגייס כספים, אפשר יהיה לחזור במהרה לצמרת כדורגל הנשים".

בתגובתה הרשמית מסרה העירייה: "צר לנו על דבריו המנותקים מהמציאות של מר פוני, ואנו ממליצים לו לפנות לחברו יעקב גלאם שיעדכן גם אותו בדבר הבטחתו של ראש העירייה להגדיל את התמיכה בקבוצה בצורה משמעותית.

לעצם העניין, אנשים שכל כך אוהבים את המועדון ודואגים לו, לא בורחים מהרגע לרגע, אלא מעבירים ניהול בצורה מסודרת, לא מסתירים הסכמים ומסרבים לכאורה להעבירם לעיני ההנהלה החדשה. ראש העירייה הציב את הספורט בעיר בסדר עדיפות גבוה במיוחד, ותעיד על כך התמיכה שמקבל מועדון הכדורגל המאוחד לבנים, התמיכה בענף הכדורסל ובקבוצות הכדורעף.

"עיריית חדרה מעריכה מאוד את פועלו של יעקב גלאם, וכשהודיע לראש העירייה כי הוא נחוש להתפטר, פנתה העירייה לאיש העסקים רועי שפושניק בבקשה שייקח על עצמו את ניהול המועדון. בימים אלה מרכיב שפושניק כוורת ניהולית, אשר אין לנו ספק שתצעיד את העיר ואת ספורט הנשים קדימה. הן ראש העירייה והן שפושניק הציעו לגלאם להישאר במערכת כחלק חשוב ממנה, אך לצערנו הוא סירב".

יועץ התקשורת של עיריית חדרה, אבי מוססקו, שהיה מעורב במהלכים ויצר את הקשר עם שפושניק, הוסיף: "נמאס כבר לשמוע את הבכיינות הזאת. בשנתיים האחרונות גייס ראש העירייה כספים רבים לטובת הספורט בעיר, תוך הקפדה שהכספים ינוהלו על~ידי אנשים ראויים. במקרה של כדורגל הנשים, לא ברור מה גרם לחברי ההנהלה לקום ולברוח, כנראה שבעתיד הקרוב דברים יתבררו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות