fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדליית ארד לטוהר בוטבול בגרנד פרי היוקרתי בפריז

הג'ודוקא החדרתי מבסס את מעמדו כאחד הטובים ביבשת והתקדם עשרות שלבים בדירוג העולמי
טוהר בוטבול על הפודיום בפריז (צילום: איגוד הג'ודו)

סגן אלוף אירופה בג'ודו עד גיל 23, טוהר בוטבול מחדרה, מבסס את מעמדו כאחד הג'ודאים הטובים ביבשת ומצדיק את התקוות שתולים בו לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020.

בוטבול הצעיר זכה בשבת האחרונה במדליית ארד בגרנד פרי היוקרתי והנחשב של פריז. בוטבול החל את דרכו בשלבים המוקדמים (עד 73 ק"ג) עם ניצחון בסיבוב הראשון על הפורטוגלי נאנו אריבה לאחר יתרון וואזרי.

בסיבוב השני גבר על איטו ליאמן מפינלנד גם כן ביתרון וואזרי. בסיבוב השלישי, שלב שמינית הגמר, ניצח בוטבול את ארתור מרגולדיון הקנדי לאחר, שהקרב נכנס לגולדן סקור ובו קיבל הקנדי עונש שלישי.

בוטבול המצויין המשיך לרבע הגמר שם ניצח בקרב הירואי את לואי קורבל הצרפתי המקומי לאחר 3 עונשים לחובתו של הצרפתי.

בחצי הגמר נעצר הישראלי על ידי האשימוטו היפני המצוין ועבר לקרב על הארד, שם פגש את גיוסלן בובייב מאוזבקיסטן.

טוהר בוטבול על הפודיום בפריז (צילום: איגוד הג'ודו)
טוהר בוטבול על הפודיום בפריז (צילום: איגוד הג'ודו)

הקרב התנהל באופן שקול ונכנס לאחר 4:00 דקות לגולדן סקור, שם ניצל הישראלי מצב וזרק את האוזבקי כדי להשיג יתרון וואזרי. מדליית ארד ומקום שלישי יוקרתי באחת התחרויות הגדולות ביבשת ובעולם.

בוטבול, שזכה כאמור בקיץ האחרון במקום השני באליפות אירופה עד גיל 23 וזכה לאחרונה באליפות ישראל, התקדם בזכות ההישג מהמקום ה-60 בעולם לאזור המקום ה-20, מה שיעזור לו רבות בהמשך העונה להשיג הגרלות נוחות יותר בטורנירים הגדולים.

חדרתי נוסף, ברוך שמאילוב (עד 66 ק"ג) השתתף גם הוא בתחרות בפריז. שמאילוב פתח את התחרות עם ניצחון על אלברטו מרטין גיאטרו ולאחר מכן נוצח על ידי אנטוניו בושארד הקנדי וסיים את דרכו מוקדם מהצפוי.

מאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג'ה: "זו שנה שלישית ברציפות שאנחנו זוכים במדלייה בטורניר היוקרתי בפריז. דור ההמשך של הג'ודו הישראלי התחיל ברגל ימין את השנה עם הזכייה של טל פליקר בזהב בשבוע שעבר ועם המדלייה הראשונה של טוהר בגרנד סלאם היוקרתי. אמשיך להוביל את הנבחרת להישגים".

יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי: "המדלייה של טוהר בוטבול היא הוכחה נוספת שיש לנו דור עתיד מצוין בג'ודו, ונמשיך בעבודה מאומצת כדי להביא עוד ועוד ספורטאים לרמות הגבוהות ביותר בדרך להגשמת המטרות שלנו".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות