fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יש אתיופים בקהל?

לשחקן והסטנדאפיסט שמואל ברו, שעלה מאתיופיה וגדל בשכונת גזית, נמאס מהגזענות שלכם. עכשיו במקביל לדאחקות שהוא מריץ על העדה, הוא הקים סוכנות שמייצגת אתיופים וכהי עור
שמואל ברו
שמואל ברו (צילום: בני וודו)

לשחקן, הבמאי והסטנדאפיסט שמואל ברו, בן ה-37, שגדל בשכונת גזית בחדרה וכיום מתגורר בתל אביב, קצת נמאס מהאפליה בישראל. לכן הוא החליט להוביל מיזם חדש: go black, חברה לייצוג אמנים וזמרים אתיופים בפרט וכהי עור בכלל. את החברה מקימים איתו שני שותפים. "כל מי שמחפש בנרות שחקנים ואמנים שחורים יוכל למצוא אותם אצלנו", אומר ברו.
"מדובר באמנים שלא מקבלים ייצוג הולם, למרות היותם חלק בלתי נפרד מהנוף הישראלי. לא מדובר באפליה מכוונת, פשוט לא סופרים אותך ולא מביאים אותך בחשבון. אז מעבר לכך שמדובר בעסק, יש פה גם עניין חברתי. כעסתי הרבה שנים, עכשיו כבר לא. ברור שיש בישראל אפליה אבל המקום של הכעס הוא מקום חלש, ואני לא רוצה להיות שם יותר".

במקביל למיזם החדש, מריץ ברו את מופע הסטנד-אפ שלו, "בתמימות". הכולל בעיקר הומור שמשולבים בו מסרים חברתיים הנוגעים לבני העדה בפרט ולשחורים בכלל. את המופע הקודם, "יוסי ושמואל", העלה ביחד עם הקומיקאי בן העדה יוסי ואסה, בשפה האמהרית, במשך כעשור, בשנים 1995- 2005. המופע הוקלט על קלטות וקנה לו מעריצים רבים מקרב העדה.

שמואל ברו
שמואל ברו (צילום: בני וודו)

זו ילדותי

ברו עלה לישראל עם הוריו ושמונת אחיו במבצע משה, כשהיה בן שמונה וחצי. המסע היה ארוך וקשה וכלל שהות של חצי שנה במחנה פליטים בסודן במחיצת גוססים וחולים, חצי שנה נוספת של מגורים בדירה שכורה בעיר במסווה של נוצרים. בתחילה התגוררו הוריו בצפת. כשהיה בן 15 עברו לשכונת גזית שבחדרה.

הוא נזרק מפנימיית כפר בתיה כשהיה בן 15, בדיוק בזמן שמשפחתו עברה לחדרה. "מנהל הפנימייה טען שאני מנהיג שלילי כי סחפתי אחרי אנשים. המעשים השליליים שעשיתי התמצו בהזמנה של פיצה אחרי כיבוי האורות ועישון סיגריות. לא מעבר לזה. הסיגריות נחשבו שם כנראה לסמים קשים".

 הכתבה המורחבת תפורסם ביום שישי ב"חדשות חדרה"

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות