fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הורים מגבעת אולגה הקימו סיירת שכונות

חוליה של סיירת ההורים "בגובה העיניים" החלה לפעול בגבעת אולגה בעקבות פניית הורים שהביעו נכונות להצטרף לפעילות
מתנדבי סיירת ההורים עם ראש העירייה צביקה גנדלמן
מתנדבי סיירת ההורים עם ראש העירייה צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)
מתנדבי סיירת ההורים עם ראש העירייה צביקה גנדלמן
מתנדבי סיירת ההורים עם ראש העירייה צביקה גנדלמן (צילום: עיריית חדרה)

פעילותם של מתנדבי סיירת ההורים "בגובה העיניים" הולכת ומתרחבת לשכונות, ולאחרונה הוקמה חוליית הורים מתנדבים גם בשכונת גבעת אולגה. סיירת ההורים העירונית "בגובה העיניים" מונה כ-40 מתנדבים תושבי העיר שנושא הנוער והצעירים קרוב לליבם. השנה הצטרפו לסיירת מספר סטודנטים שנוכחותם כצעירים בסיירת תרמה לפעילות. מטרת הסיירת היא להעביר לדור הצעיר מסר של תושבים שאכפת להם מהנוער והצעירים בעיר.

מלכין: "הורים היום רוצים להיות יותר מעורבים ומשפיעים כלפי הדור הצעיר. סגנון תרבות הפנאי של הצעירים השתנה, וכמעט אין מפגש של בני נוער וצעירים ללא אלכוהול. התנהגות זו מדאיגה את ההורים ומצריכה עין בוגרת"

הפעילות באולגה החלה בעקבות פנייתם של הורים שהעלו את צורכי בני הנוער בשכונות, וביקשו להצטרף לשורות סיירת ההורים על מנת להקים סיירות בשכונות נווה חיים, ויצמן וגבעת אולגה. המתנדבים בגבעת אולגה, שכבר החלו בסיורים, הם תושבי השכונה שמעורבים ומובילים את הפעילות ומזמינים הורים נוספים להצטרף. לדברי מלכין, פנייתם של הורים להצטרף לסיירת ההורים היא פרי עבודה מאומצת ותוצאה של הדגשת מסר חברתי לפיו יש חשיבות רבה בנוכחות הורים במרחבים הציבוריים.

סיירת ההורים אינה עוסקת באכיפה. נוכחותה בשטח אינה שיפוטית אלא "בגובה העיניים". המפגשים הליליים בשטח עם נערים, נערות וצעירים הם ערובה לאכפתיות, הצעת עזרה, ובאמצעות הקשבה ליצור את השיח המכוון. בני הנוער בחדרה כבר רגילים לפגוש את מתנדבי הסיירת שמזוהים ובולטים בחולצות האדומות. הם אלה שפותחים איתם בשיחה שלעיתים מתפתחת לנושאים משמעותיים ומכווני דרך חיים.

מלכין מוסיפה כי, "תקופת הקיץ ידועה כתקופה המועדת לפורענות ולתחושת חופש בכל המובנים. הנוער של היום אוהב לשתות. זהו נתון ועובדה שאין להתכחש לה, ותפקיד המבוגרים להגיב בדרך הסברתית כדי למנוע את השתייה המופרזת. העדר תגובה והתעלמות הסביבה מחזקת דפוס זה ונותנת לגיטימציה להתנהגות לא רצויה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות