fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בתכנון: קאנטרי מפואר בחדרה

בקרוב יפורסם מכרז להקמת קאנטרי קלאב מפואר במתחם עירון
בריכה
צילום אילוסטרציה
בריכה
צילום אילוסטרציה

שנה לאחר סגירת הספורטן בשכונת בית אליעזר, ששימש כקאנטרי הגדול בחדרה, מקדמת העירייה את הקמתו של קאנטרי קלאב חדש בעיר. הקאנטרי צפוי להיבנות במתחם אשר שימש בעבר את בית הספר החקלאי "עירון", ומאז סגירתו עומד שומם. התב"ע במתחם מאפשרת לעירייה, בין היתר, הקמת קאנטרי קלאב, מתקני ספורט ונופש ועוד.

במסגרת קידום ההקמה תצא העירייה בקרוב במכרז בשיטת ה~B.O.T, (Build-Operate-Transfer), הנהוגה כיום ברשויות מקומיות רבות.

שיטה זו מאפשרת לרשות המקומית לפתח מבני ציבור מבלי לממן את ההשקעה הדרושה מתוך תקציבה, ומבלי להגדיל את עומס המלוות שלה. על~פי ה~B.O.T, הרשות המקומית מקצה קרקע המיועדת למבני ציבור, ליזם המשקיע בפיתוח הפרויקט, מממן את הקמתו, מתפעל אותו לתקופת הפעלה הנקבעת מראש ונהנה מההכנסות. בסוף תקופת ההפעלה מחזיר היזם את הנכס (קרקע ומבנה) לידי הרשות המקומית.

לקראת פרסום המכרז, ועל מנת לגבש את הקריטריונים שיידרשו מהיזמים, יצא מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון לבחון מתחמי קאנטרי קלאב מובילים בערים שונות בארץ, בליווי מהנדס העיר אינג' נועם גרייף ומנכ"ל החברה לתיירות "נחלים" עו"ד מתניה כחלון. השבוע סיירו השלושה בקאנטרי קלאב בפתח תקווה, המתפרש על כ~40 דונם ונחשב לאחד הגדולים בישראל.

לדברי זיגדון, הדגם של קאנטרי קלאב פתח תקווה הרשימם ביותר, וככל הנראה ישמש מודל לדרישות ההקמה של הקאנטרי החדש בחדרה.

"השאיפה היא שהקאנטרי בחדרה יהיה ברמה בינלאומית עם היצע גדול של מתקנים, כולל מגרשי טניס, כדורסל, וכדורגל, בריכות שחייה למבוגרים ופעוטות, מתקני ספא חדישים, חדרי כושר, משטחי דשא, מגוון חוגים לכל גיל", מציין ראש עיריית חדרה, צביקה גנדלמן.

יצוין כי כחלק מבדיקת ההתכנות של הפרויקט נעשה סקר צרכים גדול מאוד בעיר חדרה, שתוצאותיו היו כי הפרויקט הינו כלכלי ובעל היתכנות הצלחה גבוהה הן לעירייה והן לחברה שתזכה במכרז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות