fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בקרוב: בניית מחלף כפול בחדרה

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה- תשתיות לאומיות אישרה את התוכנית לשדרוג כביש 2 בין חבצלת למחלף זכרון יעקב
חיים אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה- תשתיות לאומיות אישרה את התוכנית לשדרוג כביש 2 בין חבצלת למחלף זכרון יעקב, כולל בנייתו של מחלף כפול בחדרה. שדרוג הכביש, יכלול הפיכת הדרך לדו מסלולית, עם שלושה נתיבים לכל כיוון ואופציה לתוספת של נתיב רביעי. אורכו הכולל של המסלול המשודרג: 35 קילומטרים.

התוכנית לשדרוג הכביש, שאושרה בנוכחות נציגים ממשרדי ממשלה ומהיישובים הממוקמים בסמוך לתוואי הכביש, נותנת מענה לתחזיות התנועה עד שנת 2035 ומציעה שיפורים במחלפים בית ינאי, קיסריה, אור עקיבא וזכרון יעקב. כגון מפרידן חדש בג'סר א-זרקא וכאמור מחלף כפול בחדרה שישפר את זרימת התנועה לעיר ומתוך העיר.

לפני קבלת ההחלטה, התקיים דיון רב משתתפים שנועד לבחירה עקרונית בין שתי קבוצות של חלופות: חלופות תוואי הכביש הקיים וחלופות שמיקומן צמוד למסילת החוף. תוך הצגת היתרונות וחסרונות של כל חלופה. לחלופות התוואי הקיים יתרונות בנושאי אקולוגיה וערכי טבע שאינם ניזוקים כתוצאה מהשדרוג. זאת בהתאם למדיניות התכנון הלאומית לפיה יש להשתמש בתשתית קיימת ככל האפשר לצמצום הנזק הסביבתי.

לחלופות של היצמדות למסילת החוף ישנם אמנם יתרונות בהיבטים תחבורתיים והנדסיים, נאמר, כגון פשטות יחסית בביצוע ובצמצום מינורי של מפגעים לאורך הכביש הקיים, אך החסרונות כוללים פגיעה ניכרת בגזרה חדשה של שטחים פתוחים ובנוף של הישובים הסמוכים הנהנים כיום מנוף פתוח.

חיים אביטן ואבישי קימלדורף (צילום: דוברות עיריית חדרה)

בסופו של דבר, התקבלה המלצת מנהל הפרויקט מטעם היזם, לקדם את התוכנית תוך שדרוג כביש 2 בתוואי הקיים, למעט הסטה של הכביש בקטע קצר סמוך ליישוב גס'ר א-זרקא. וכן הציג את התוכנית המומלצת על ידו לאורך כל התוואי, כולל מבני הדרך המשודרגים והמוצעים, שיכללו גשרים להולכי רגל בסמוך להדסה נעורים ובסמוך לחדרה.

נציג עירית חדרה, מהנדס העיר אבישי קימלדורף, ונציגת הוועדה המחוזית חיפה ביקשו במהלך הדיון לחזורו לתכנן את חלקו המערבי של כביש 9 בשל חשיבותו הגבוהה למרחב והדגישו כי התוכנית המוצעת צריכה להציג את האפשרות לחיבור בין כביש 9 לכביש 2. כידוע, בימים אלה מתבצעות העבודות על חלקו המזרחי של כביש 9, שיחבר את כביש 6 לכביש 4.

נציג היזם ענה ציין בתשובה כי במידה ותאושר התוכנית ניתן יהיה לתכנן גם את החיבור בין שתי הדרכים. ועוד דרשו נציג חדרה ונציגת הוועדה המחוזית חיפה מידע מדויק על המיגון האקוסטי המתוכנן וכן מה הם לוחות הזמנים להקמת מיגון אקוסטי. לאור דרישתם הוסכם על-ידי היזם כי המיגון האקוסטי יבוצע.

לאחר שהוצגה התוכנית והוצגו השיקולים השונים ולאחר ששמעה את נציגי הוועדות המקומית, נציגי היישובים וגופי התשתית השתכנעה הוועדה הארצית שהתוכנית כוללת התייחסות לכל ההיבטים הדרושים וראויה לקידום ובחרה בחלופת התוואי הקיים. עם קבלת ההחלטה הועברה התוכנית להערות הוועדות המחוזיות והשגות הציבור.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות