fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אם כבר הפגנה אז שתהיה בתנועה

מההפגנות בקיץ. צילום: אילן שריף
מההפגנות בקיץ. צילום: אילן שריף

הפגנות "מחאת המטאטאים" התחדשו ברחבי הארץ, בין השאר בכיכר המשטרה בחדרה, שם מפגין גרעין קבוע ופעיל מפרדס חנה כרכור והסביבה.

המפגינים טוענים כי בשבועיים האחרונים משטרת חדרה החלה לאסור עליהם לנוע בכיכר ומחייבת אותם לעמוד במקום אחד ומוגדר. בת-חן גרינברג, ממארגני ההפגנה, תושבת קיבוץ העוגן, מספרת: "לפני שבועיים שוטרים ממשטרת חדרה התחילו להכריח אותנו לעמוד רק במקום מאוד מוגדר ולא לצעוד, ובגלל החשיכה לא רואים כלום מההפגנה. השוטרים טענו שזה מפריע לתנועה ואיימו עלינו בקנסות של 500 שקלים אם נפר את ההוראות האלה. אבל אנחנו לא חוסמים כבישים, רק צועדים עם השלטים וחוצים במעבר חצייה. בהתאם לבג"ץ שיצא בנושא בעקבות האירועים בהפגנות בפתח תקוה, מותר למפגינים לעמוד או ללכת במקומות ציבוריים שמיועדים לכך, גם אם הדבר מפריע לתנועת הולכי רגל או כלי רכב, כל עוד אינם חוסמים כביש. המשטרה מונעת מאיתנו את זכותנו הדמוקרטית למחות".

ממשטרת חדרה נמסר בתגובה: "חופש המחאה וחופש הבעת הדעה הם מהנדבכים המרכזיים בחברה הישראלית הדמוקרטית. משטרת ישראל נערכת על מנת לאפשר את המחאה ולשמור על הסדר במקום. נדגיש כי למחאה זו לא הוגשה בקשה ובמקרים קודמים הפרו המוחים את התנאים שהוצבו בפניהם. יחד עם זאת, במידה שיתבצעו על ידי המוחים עבירות הפוגעות בשגרת החיים וחופש התנועה, תפעל המשטרה להפסקת העבירות ולמיצוי הדין עם העוברים על החוק".

מפגינים בהפגנות הקיץ בחדרה. צילום: אילן שריף
מפגינים בהפגנות הקיץ בחדרה (צילום: אילן שריף)

אילן שריף, תושב פרדס חנה כרכור שמשתתף בהפגנות מתחילת הדרך, מספר: "בחורף הפגנו כמה פעמים מול בית ראש הממשלה בקיסריה ואז ההפגנות עברו לחדרה, כי בית ראש הממשלה בקיסריה הוא בית ריק בשכונת וילות ואיש לא רואה את ההפגנות שם. בחדרה היו כבר הפגנות שהיו בהן כמעט 200 איש, ובדרך כלל מגיעים להפגנה 50-40 איש לפחות".

לשאלה האם יש צורך בהפגנות כעת כשהחקירות מתנהלות על פי חוק במשטרה, אומר שריף: "אנחנו די בטוחים שבלי ההפגנות והלחץ הציבורי, המשטרה הייתה מתקשה לעמוד במערכת הלחצים השלטוניים ולהמשיך לנהל כראוי את החקירות. היא צריכה את הרוח הגבית לעזור לזה להגיע לאן שהגיע ולהמשיך עוד קדימה. השחיתות השלטונית לכאורה היא חמורה ביותר, המון פרשיות שונות, בחלקן מדובר בסכומים פעוטים וחלקן קשורות לראייה אסטרטגית והשקעות, כמו מתווה הגז, פרשת הצוללות והספינות ועוד. אנחנו שם כדי להזכיר למשטרה את תפקידה ולעודד אותה לעשות אותו. עוד לא ראינו כתב אישום. כשנראה בעין תוצאות ברורות של החקירה, נוכל להפסיק".

לגבי התגובות שהמפגינים מקבלים, הוא מספר: "כשאנחנו מפגינים, יש אנשים שמעודדים אותנו ויש אנשים שצועקים לנו 'שמאלנים'. מה הקשר לימין או שמאל? היינו מפגינים ככה גם אילו היה מדובר באנשי שמאל שנחשדים בשחיתויות. מוזר שהתקשורת לא מכסה את ההפגנות בכלל, חוץ מההפגנות בפתח תקווה. יש הפגנות בעוד כ-15 מקומות חוץ מפתח תקווה. במשך חודשים מפגינים אלפי אנשים מדי שבוע, והתקשורת פשוט מתעלמת מזה".

בת-חן גרינברג. (צילום: פלג אלקלעי)
בת-חן גרינברג. (צילום: פלג אלקלעי)

פעיל נוסף מאזור פרדס חנה כרכור מספר: "כל מוצאי שבת ב-20:30 מגיעים ומפגינים עד 22:00. עומדים עם שלטים, מגפון, קצת מסתובבים מסביב לכיכר. עשינו את זה כל הקיץ, הפסקנו בחגים ואנחנו חוזרים. ההפגנות הן במסגרת המחאה הארצית נגד השחיתויות השלטוניות שנחשפות כל הזמן, ומיועדות לעודד את שומרי הסף, לקיים את הבטחתם שמיד אחרי החגים יתפרסמו את תוכן החקירות לציבור ואת מסקנות המשטרה והיועץ המשפטי אם להגיש כתבי אישום או לא. באים אנשים מכל האזור, וחלק גדול מהם מפרדס חנה כרכור, ויש גם תושבי חדרה, עמיקם, גבעת עדה, קיבוצים בסביבה".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות