fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אילוז בא לעשות שינוי

צחי אילוז מונה למאמן הנוער של הפועל חדרה. בפעם שעברה כשהיה באותו המקום, הקבוצה הצליחה בגדול וממש מתאים לו לשחזר את ההצלחה. "אני קונה עונה כזאת בעיניים עצומות, כי השנה יש ליגה קשה, אולי אחת החזקות שהיו"
חישוב מסלול מחדש. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)

לאחר אכזבה גדולה בעונה שעברה, החליט המנהל המקצועי של מחלקת הנוער בהפועל חדרה, ישראל צרפתי, על בנייה מחדש של הקבוצה. צרפתי החליט, כי מי שיוביל את השינוי הוא המאמן צחי אילוז.

אילוז שהחל את דרכו המקצועית כמאמן הילדים והנוער ואף זכה להישגים גדולים במחלקת הנוער של ביתר טוברוק וזכה להצלחה גם בקבוצת הנוער של הפועל חדרה, כאשר הוביל אותה בעבר לרבע גמר גביע המדינה. לאחר מכן החליט אילוז להשקיע את מזלו בקבוצות הבוגרים, וכעת חוזר לקדנציה נוספת בהפועל חדרה.  רגע לפני פתיחת העונה התפנה אילוז לראיון בלעדי ב"חדשות חדרה". השבוע חזרה הקבוצה ממחנה אימונים בבולגריה וכבר בשבוע הבא תשחק את המשחק הראשון בליגה.

איך אתה רואה את קבוצת הנוער?

"קבוצת הנוער צריכה לעבור השנה שינוי מהותי בכל ההיבטים, ואני שמח להיות חלק מהתהליך הזה שהוא חשוב מאוד למועדון. מגיע שאפו לאורן ולראש העיר שהחליטו להשקיע בנוער, שזה הבסיס להכל".

חישוב מסלול מחדש. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)
חישוב מסלול מחדש. צחי אילוז (צילום: שלומי גבאי)

ספר קצת על העבודה עם הקבוצה במחנה בחו"ל?

"קיימנו מחנה אימון טוב, שעמד ברוב המטרות שהצבנו. קיימנו שלושה משחקי אימון, שניים מתוכם מול קבוצות בוגרים, כך שאילן ואני דוחפים אותם לעבוד, לחשוב ולהתנהג כמו שחקני בוגרים לכל דבר. כמובן שהיה גם גיבוש טוב. הם חבר'ה מדהימים, ללא ספק".

איך שיתוף הפעולה שלך עם ישראל צרפתי?

"שיתוף פעולה שלי עם ישראל מצוין. אנחנו לא מכירים מהיום, כך שהכל יותר קל. חשוב לציין שישראל עושה לילות כימים לטובת הנוער והמחלקה בכלל. חשוב גם לציין את את החצי השני שלי, אילן צרפתי, שהוא עוזר המאמן של הקבוצה".

מאיפה באה ההחלטה שלך לחזור לאמן את הנוער?

"החלטה לא פשוטה בכלל, בפרט שהייתה לי הצעה מפתה מאוד מהפועל איכסל בליגה א', במטרה לבנות קבוצה לעלייה וכבר סיכמנו את הכל. אבל לאחר שיחות בתוך המשפחה החלטתי שכרגע זה הצעד הכי נכון עבורי ועבור משפחתי".

בפעם האחרונה כשאימנת את הנוער של חדרה, זאת הייתה הצלחה כבירה. גם הפעם?

"אין ספק שבאותה העונה היה משהו מיוחד בנוער. הייתה קבוצה מלוכדת וחזקה. סיימנו בצמרת הגבוהה, ובשמינית גמר הגביע מול באר שבע, רק בפנדלים הפסדנו. אני קונה עונה כזאת בעיניים עצומות, כי השנה יש ליגה קשה, אולי אחת החזקות שהיו".

אולי נמאס לך מבוגרים?

"ממש לא נמאס. מי שמכיר אותי יודע שלא סתם עשיתי את כל התהליך מילדים ועד נוער בטוברוק ובחיפה עם אליפויות וגביעים. לא פחות חשובות הן ההשתלמויות והלמידה. לאחר מכן עברתי לבוגרים בליגה א' לכמה שנים של שפשוף טוב, וזאת הדרך, לדעתי. רק ככה אתה יכול להיות מאמן שלם שיודע להתמודד בכל החזיתות. כרגע, מבחינתי, זה בסך הכל חישוב מסלול מחדש ואני מאושר לעשות אותו בבית שלי בחדרה".

למה לדעתך, בשנים האחרונות, לא עלו שחקנים מהנוער לבוגרים בחדרה?

"בניית שחקנים לבוגרים לא יכולה להתחיל בנוער. זה די מאוחר. היא צריכה להתחיל הרבה לפני, בטח, עכשיו, כשהבוגרים בלאומית זה הרבה יותר קשה, אבל עם השינוי שיש כרגע במועדון בכלל ובמחלקת הנוער בפרט, אני מאמין שגם שילוב של שחקנים בבוגרים יגיע".

מה ייחשבו עבורך העונה הצלחה ומה כישלון?

"המטרות העונה הן קודם כל לשנות גישה ומחשבה ושתהיה קבוצה חזקה וממשמעת. אם נצליח להעביר שחקן או שניים לבוגרים זה יהיה מצוין, וכמובן הבנייה של השנתון הצעיר, שיוכל בעונה הבאה להתמודד גבוה בצמרת".

איפה נראה את צחי אילוז בעוד שלוש שנים?

"עזוב שלוש שנים, העיקר זה כל בוקר לראות את המשפחה בריאה ושלמה ולהודות לבורא עולם. כל השאר זה בונוס".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות