fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

ותיקים חסרי מנוח

הניצחון בבחירות בכיס, עכשיו צריך קואליציה. זיו דשא (צילום: יורם רשף)
הניצחון בבחירות בכיס, עכשיו צריך קואליציה. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

מרבית האזרחים הוותיקים אינם לוקחים חלק פעיל בהיצע השירותים בזכרון יעקב, למרות שיש ביניהם בעלי יכולות, כישורים, ידע, ניסיון ורצון למעורבות ותרומה. כמו כן, חלק ניכר מוותיקי המושבה מבקשים להגביר את ביטחונם הכלכלי. אלה רק חלק מהמגמות שזיהתה המועצה המקומית בקרב האזרחים הוותיקים, והמועצה מעריכה כי מגמות אלו רק יגדלו עם הזמן. לשם כך החליטה המועצה לפני מספר שנים על הכנת תוכנית אב לאזרחים ותיקים אשר תיתן מענה לבעיות אלה ואחרות מתוך הערכה לתושביה הוותיקים של המושבה. חזון התוכנית, אשר אושרה ונכתבה כבר לפני כחמש שנים, הוא לקדם את רווחתם הכלכלית של האזרחים הוותיקים ולהנגיש בפניהם את המרחב הפיזי, המידע והפעילויות הקיימות.

מלכה בן ארי, יועצת מיישמת של תוכנית האב בזכרון יעקב, מקדמת מערך יישובי המנגיש לאזרח הוותיק את המידע הקיים על התוכניות, השירותים והזכויות המגיעות לו. "אני פועלת בשיתוף פעולה בין כלל נותני השירותים ביישוב ובאזור, במטרה לאגם את כלל המידע לפלטפורמה אחת שמאפשרת לאזרח הוותיק בחירה והתאמה ואף יוצרת שותפות ומעורבות", היא מספרת.

לאחרונה, לאחר פניות של ראש המועצה, זיו דשא, התוכנית אושרה לשלוש שנים נוספות. הארכת תוקף התוכנית תאפשר המשך קידום אורח חיים בריא של האזרחים הוותיקים, רתימת ההון האנושי למימוש עצמי ולתרומה משמעותית ליישוב, התאמת המרחב הציבורי והפרטי לנגישות וניידות הוותיקים ביישוב וחיזוק עצמאותם וחוסנם הכלכלי.

נוסע באוטובוס עם כולם. זיו דשא. צילום: יורם רשף
אוצר. זיו דשא (צילום: יורם רשף)

דשא מסר: "האזרחים הוותיקים במושבה הם אוצר בלום של נתינה וכישרון. אזרחים יקרים אלו נתנו את שנותיהם הטובות ביותר לחברה, וזאת אחריותנו לוודא כי ניתנים להם הכלים להישאר חלק חשוב ותורם כפי שהיו עד כה".

ועוד בשורה לאזרחים ואזרחיות בני הגיל השלישי בזכרון יעקב: השנה יעמדו לרשותם שלוש "כיתות ותיקים" לעומת שנים קודמות, בהן הייתה כיתה אחת.

כיתות ותיקים הן תוכנית של המשרד לשוויון חברתי המבצע באמצעות הרשויות המקומיות בשטחם של מוסדות חינוך. מטרת התוכנית היא לקיים מסגרות לימוד והעשרה לאזרחים וותיקים, תוך חיזוק הקשר הבין דורי שבין תלמידי בית הספר לבין האזרחים הוותיקים.

בקשתה של המועצה המקומית באמצעות קול קורא להמשך השתתפות בתוכנית זו אושרה, ודשא חתם עם נציג המשרד לשוויון חברתי במעמד השרה גילה גמליאל על החוזה בין המועצה לבין המשרד המסדיר את העברת התקציב לפעילות.

המועצה תעמיד לרשות הפרויקט כיתות לימוד  בבתי הספר תיכון המושבה, בית הספר הפלך ובישיבה התיכונית לבנים. המועצה תהיה אחראית להכנת תוכנית הלימודים על פי נושאים שיקבעו על ידי המשרד לשוויון חברתי. בין היתר יילמדו לימודי חברה ואמנות, תיאטרון, מחשבים, התעמלות, כלכלה, ביולוגיה, פיזיקה ועוד. תוכנית הלימודים תכלול גם התנדבות של האזרחים הוותיקים בבית הספר.

כל תושב ותיק המתגורר בזכרון יעקב מוזמן להירשם לפרויקט. עלות התוכנית למשתתף – 50 שקלים בחודש. לפרטים והרשמה ניתן ליצור קשר עם אתי דלויה, טל': 050-6806972, או עם מלכה בן ארי, יועצת ומיישמת תוכנית אב לאזרחים ותיקים בזכרון יעקב בדוא"ל: vatikim@zamarin.org.il

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות