fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הצלחה גדולה לקייטנת המדע

ילדי זכרון יעקב שהשתתפו במיזם נהנו בין השאר מהפעלת רובוטים
עלות מינימלית. הקייטנה (צילום: דוברות זכרון יעקב)

במהלך הקיץ האחרון סבסד משרד המדע והטכנולוגיה שבוע של קייטנות מדע ב–147 ישובים. לאחר פעילות ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, מול שר המדע, אופיר אקוניס , זכרון יעקב זכתה גם היא לסבסוד המשרד, וכך התקיימה במהלך חודש אוגוסט, במתנ"ס זכרון יעקב, קייטנת חוקרים בחלל. זו השנה הראשונה בה המושבה זוכה להפעיל את הקייטנה, בעלות מינימלית של 80 שקלים לילד.

בקייטנה השתתפו כ-100 ילדים בכיתות א'-ו' מכל בתי הספר בזכרון יעקב. הילדים למדו על רובוטים, חלליות, מערכת השמש והכוכבים השונים, אסטרונאוטים בכלל ועל אילן רמון בפרט, והתנסו בהפעלת רובוטים ומכשירים נוספים המסייעים בחקר החלל.

עלות מינימלית. הקייטנה (צילום: דוברות זכרון יעקב)
עלות מינימלית. הקייטנה (צילום: דוברות זכרון יעקב)

במסגרת הקייטנה, בכל יום בשבוע, הפעילו המדריכים שלוש סדנאות שהועברו בדרך חווייתית ובאמצעות ערכות רובוטיקה, אלקטרוניקה וטכנולוגיה בפעילויות שהעשירו את התלמידים וללא צורך בידע מקדים. המטרה הייתה להגביר את החשיפה וההנגשה של תחומי המדע, הטכנולוגיה והחלל ולעורר מודעות אליהם כבר בגיל צעיר. הקייטנה הועברה על ידי צוות מקצועי מחברת YTEK שזכתה במרכז להפעיל את כל הקייטנות בארץ.

דשא מסר: "מדינת ישראל היא מעצמה טכנולוגית, ואני מברך על החלטת השר אקוניס לתת את הכלים על מנת להנגיש את תחומי המדע והטכנולוגיה, לקבוצה רחבה יותר, ולתת לכולם הזדמנות שווה להיות חלק משפיע במגמה הזו".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות