fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מועצת בנימינה גבעת עדה קבעה צו ארנונה מאחוד

גבעת עדה (צילום: אפרת סטרטינר)
גבעת עדה (צילום: אפרת סטרטינר)

מליאת המועצה המקומית בנימינה-גבעת עדה אישרה השבוע ברוב קולות את צו ארנונה מאוחד לבנימינה וגבעת עדה, שמחליף את שני הצווים הנפרדים שהיו נהוגים עד כה, וכן שיטת חישוב אחידה בארנונה, בה מחושבים ומסווגים שטחי הנכסים בצורה זהה.

המעבר מותנה באישור משרדי הממשלה. מהמועצה נמסר: "מדובר בתהליך שהיה אמור להתבצע עם איחוד המושבות למועצה אחת. בגבעת עדה ביצעה המועצה שני שינויים: שינוי אחד מפחית את חיוב הארנונה, במסגרתו מופחתים השטחים המחושבים לארנונה. שינוי שני מעלה את חיוב הארנונה ובמסגרתו מותאם תעריף הארנונה למגורים בגבעת עדה לתעריפי בנימינה. המטרה בשקלול שני השינויים יחדיו היא לשמור על חיוב ארנונה כולל זהה ככל האפשר לחיוב שהיה. במידה ושיטת חישוב הארנונה האחודה תאושר, לא יכלול חיוב הארנונה בגבעת עדה שטח המתאים להגדרה של מרפסת מקורה פתוחה לרבות גגונים וסככות, שאינו נכלל בבנימינה. הבקשה לשינוי שיטת חישוב מתבססת על חקיקת הוראת שעה המעניקה למועצה חלון זמן מוגבל לביצוע שינוי זה. מדובר בתיקון עוול היסטורי. אישור הבקשה לשיטת חישוב אחודה ייצור סוף סוף שוויון בחישוב בין הנישומים השונים בכל סוגי הנכסים, בארנונה למגורים ובארנונה שאינה למגורים. מתוך צו הארנונה החדש עולה כי למרות השינויים הרבים לא יחול כל שינוי בתעריפים למרבית התושבים ( למעט העדכון האוטומטי של משרד הפנים)".

נראים אחרת, מרגישים אחרת. גבעת עדה. צילום: אפרת סטרטינר
נראים אחרת, מרגישים אחרת. גבעת עדה. צילום: אפרת סטרטינר

לקראת הישיבה העבירה העמותה לעצמאות גבעת עדה לראש המועצה, איתי ויסברג, בקשה לדחות את הישיבה עד לקיום אסיפת תושבים בה יינתן הסבר מפורט ומעמיק על שיטת החישוב החדשה והשלכותיה, אך הבקשה נדחתה.

תושב גבעת עדה הפעיל בעמותה מסביר: "יש פה פגיעה בתושבי גבעת עדה, שאין בה שירותים עירוניים כמו בבנימינה, כמו בנק או תחנת רכבת, ועבור כל דבר צריך לנסוע. משפחות בגבעת עדה נאלצות להחזיק שני רכבים. יש לנו יותר הוצאות. כמו כן, אין שוויון וצדק בשירותים שמקבלות המושבות. חלוקת התקציבים אינה שוויונית, ובזמן האחרון יש תחושה של הזנחה בגבעת עדה, אשפה ברחובות. התושבים מתמרמרים".

תושב גבעת עדה נוסף מוסיף: "יש הזנחה, לא רואים את המועצה מתפקדת. הרבה דברים, כמו פעילויות וטיפוח גנים, תושבי גבעת עדה יוזמים לבד. מעלים לנו את התשלומים ולא מספקים יותר שירותים. לגבי הורדת הגבייה על סככות מקורות, לרוב תושבי גבעת עדה אין סככה כזאת, והם יפסידו. קיבלנו חוות דעת מאנשי מקצוע בתחום לפיהן משרד הפנים לא יבטל את התשלום על הסככות המקורות, כי זו מועצה גרעונית ואין אינטרס להפחית תשלומים. כך נישאר עם העלאת הארנונה בלבד. וזאת כשגבעת עדה מממנת את בנימינה, כי בבנימינה יש אוכלוסיה נתמכת הרבה יותר גדולה מאשר בגבעת עדה". מהעמותה נמסר כי בכוונתה לפנות בנושא למשרד הפנים ולמשרד האוצר.

רם פיין, חבר האופוזיציה במועצה שהתמודד בבחירות לראשות לאחרונה מול ויסברג, והצביע נגד התכנית, מנמק: "תמיד אמרתי שהפתרון לבנימינה וגבעת עדה הוא 'שני ישובים נפרדים, שתי קהילות נפרדות, ניהול מוניציפאלי משותף'. לכל יישוב בארץ צו המסים שלו, שהוא חלק מזהותו. עכשיו, כשרוצים לאחד את שני צווי המסים, מוחקים לגבעת עדה את הסממן של יישוב".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות