fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"פיירברג-איכר הפרה את ההבטחה שלה"

נמשך המאבק בצפון העיר בנושא שיבוץ הילדים האריתראים בגנים. ההורים שוקלים להקים רשימה עצמאית למועצת העיר ובינתיים ממשיכים להיאבק. שלומי דגן, ממובילי המאבק. "אם נראה שהבטחות לא מקוימות נשבית את מסגרות החינוך"
שלומי דגן (צילום עצמי)
שלומי דגן (צילום עצמי)

נמשך המאבק על שיבוצם של ילדים אריתראים בגנים בצפון העיר. ההורים טוענים כי ראשת העירייה מרים פיירברג-איכר לא עומדת בהבטחה שנתנה – לא לשבץ יותר משלושה ילדים אריתארים בגן אחד. ההורים דורשים לפזר את הילדים בכל הגנים בעיר, כפי שהדבר פועל בתל אביב, וכן לטפל במגורים הלא חוקיים שלהם במרכז העיר.

בעקבות המאבק בצפון העיר שוקלים להקים רשימה עצמאית למועצת העיר בבחירות המוניציפאליות. שלומי דגן, אב לשישה, יו"ר ועד ההורים בהלל צור וחבר הנהגת ההורים בש"י עגנון הוא ממובילי המאבק. "צורת ההתנהלות העכשווית של העירייה וחברי מועצת העיר לא משאירה את האפשרות לסמוך עליהם. מגיע לצפון העיר נציג מייצג. יש לנו מטה מאבק ואנחנו נפגשים באופן שבועי. אם נראה שדברים אלמנטריים והבטחות לא מקוימים נחריף את המאבק, נשבית את מסגרות החינוך וזה לא יהיה נעים. אנחנו נדאג שיהיה לנו קול מייצג וברור במועצת העיר. אם תהיה רשימה כזאת, רוב הצפון המאוכזב ומרכז העיר יצביעו לרשימה הזאת".

דגן מבקש כי שיבוץ הילדים האריתראים בגנים ייעשה כפי שהדבר מתנהל בתל אביב. "פיזור הילדים האריתראים בכל הגנים בעיר נתון בידיה של ראשת העירייה. הם מגיעים לגנים ברחוב בארי ורחוב נורוק בהסעות, וההסעות יכולות להגיע גם  לשכונות אחרות בעיר כמו קריית השרון. פיירברג איכר לא עומדה בהבטחה שיהיו רק שלושה ילדים אריתראים בגן אחד. לראשת העירייה יש תוכנית לפיזור הילדים, אך לאחרונה הגיעו משפחות אריתראיות נוספות וילדיהם שובצו בגנים שיש בהם כבר שלושה ילדים. אני לא מפריד בין גנים דתיים לחילונים. זה קורה בכל הגנים. פיזור הילדים צריך להיות שוויוני – אי אפשר להפיל את זה רק על צפון העיר".

מחזיק תיק החינוך במועצת העיר, עקיבא יצחקי, מאשר כי פיירברג איכר הנחתה לא לשבץ יותר משלושה ילדים אריתראים בגן אחד. "לפני הוצאת ההנחיה, היו גנים שיש בהם יותר משלושה ילדים ועל פי החוק אין אפשרות להוציאם".

מעיריית נתניה נמסר: "חוק חינוך חובה מחייב את הרשות המקומית לשבץ את התלמידים במערכת החינוך של העיר בה הם מתגוררים, וכך נהגה גם עיריית נתניה. מדובר בהחלטה ממשלתית. פעלנו בנושא רגיש זה בצורה הטובה ביותר על מנת לאפשר לילדים מענה חינוכי".

שלומי דגן (צילום עצמי)
שלומי דגן (צילום עצמי)

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות