fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

נתניה: ציפורים תוקפות ילדים בקריית השרון

מיינות על המרפסת (צילום: עצמי)
מיינות על המרפסת (צילום: עצמי)

זה שנתיים שלהקות של הציפור ההודית 'מיינה' התנחלו בקרית השרון. הן מקננות על העצים, במרפסות ובכל חור חופשי. התחרות על חורי הקינון גורמות למיינות לפלוש למרפסות, על חלונות עד כדי מטרד קשה לתושבי השכונה. לאחרונה חלה החמרה בהתקפת המיינות כאשר נצפו ילדים ומבוגרים שהמיינות ניקרו את ראשם.  ברחוב הברוש ותאשור נספרו כבר מעל 15 התקפות על עוברי אורח, תוך כדי ניקור ראש של ילדים ואנשים שניקרו בדרכן.

פצע בראש נקירה של מיינה (צילום: עצמי)
פצע בראש נקירה של מיינה (צילום: עצמי)

אושרת דוהל תושבת השכונה: "בשעה שבע וחצי בבוקר בדרך לבית הספר הציפור תקפה את הבת שלי בת עשר. היא הרגישה דקירה והתחילה להשתולל וזאת למזלי אחרי שהכנתי אותה למקרה כי שמעתי על כל התקיפות שהיו לדיירי הבניין שלנו. הציפור ניסתה שוב לנקר לבת שלי בראש אך היא ברחה הביתה בבהלה ובבכי. מאז התחיל הסיוט: היא לא מוכנה ללכת ולחזור לבית הספר לבד. אחר הצהריים לא היתה מוכנה ללכת ולחזור מיום הולדת לבד. גם בבית היא מפחדת להישאר לבד".

מיינות במרפסת קומה 9 (צילום: עצמי)
מיינות במרפסת קומה 9 (צילום: עצמי)

תושבת השכונה מגי ואס מוסיפה: "אצלנו בחצר היא נמצאת לרוב אך מעולם לא נפגענו ממנה. צריך לבדוק מה הגורם לתקיפות אולי קן ביצים אולי גוזל שאבד אבל בהחלט אי אין לאפשר פגיעה בילדים.לא כל המין הזה תוקף אך לא יתכן ששכונה שלמה תתלונן ולא תזכה להתייחסות".

בניסיון למגר את התופעה ועל מנת לפצל את הלהקה ולפזרה, התחילו עובדי העירייה בגיזום עצים בגנים, כמו כן במקומות מסוימים האירו באור חזק את אזורי הקינון והלינה בכדי להפריע לציפור בשנתה. כמו כן פנתה העירייה לרשויות בבקשה למציאת פתרון.

בראותם שאין מענה לצרה התאגדו התושבים ויצאו בשעות ערב מאוחרות והרעישו באזורי הלינה והפריעו לציפור בשנתה. "אולם כל הצעדים האלה לא מספיקים בפתרון למצב החדש, מאחר והמיינה אינה מוגדרת כמזיק. כך שלא ניתן ללכוד אותה ולהקטין ולדלל את המושבה" אומר מאור דאיה חבר בועד השכונה.

מיינות על המרפסת (צילום: עצמי)
מיינות על המרפסת (צילום: עצמי)

לדברי ראש מינהל תפעול ליזי אורון, העירייה מיצתה את היכולות שמעמיד לרשותה החוק לטיפול במפגע של חיית בר. במכתבה למשרד לאיכות הסביבה היא מבקשת הנחיות המשרד לטיפול בתופעה: "שכן הפגיעה באיכות חיי התושבים, כמו גם הסכנה בבריאותם מחייבת אותנו לפעול".

מיינה מקננת (צילום: רותי ברמן)
מיינה מקננת (צילום: רותי ברמן)

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות