fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

יוזמה קטנה גדולה

עמית נוי בת ה~15 סחפה את כל בית הספר הדמוקרטי גבעול לטובת פרויקט איסוף ציוד לטובת המשפחות שאיבדו את ביתם בשריפות האחרונות * אף אחד לא האמין שהתוצאה תהיה כל כך מוצלחת

עמית נוי בת ה~15 סחפה את כל בית הספר הדמוקרטי גבעול בחדרה לטובת פרויקט איסוף ציוד לטובת המשפחות שאיבדו את ביתם בשריפות האחרונות. אף אחד לא האמין שהתוצאה תהיה כל כך מוצלחת

המורים, או כפי שהם נקראים בבית הספר הדמוקרטי "גבעול" בגבעת אולגה, "החונכים", לא האמינו למראה עיניהם. מאות חבילות זרמו לבית הספר, והכל לטובת המשפחות שאיבדו את בתיהן בשריפות הגדולות. והכל בזכות יוזמה של תלמידה בת 15 משכבת ט'.

"הכל התחיל מ~סמס שקיבלה אמא שלי באחת הקבוצות", מספר עמית נוי מחופית, "הבנתי שמחפשים עזרה בציוד שמיועד למשפחות נזקקות, והחלטתי להירתם לנושא".

איך בדיוק?

"למחרת בבוקר גייסתי למשימה את החברה שלי ירדן ברנד, ויחד עברנו בכל הכיתות בבית הספר. הסברנו לתלמידים את החשיבות ומה בעצם צריך, וראינו שאנחנו מקבלות תמיכה מכולם. עברנו ממש בכל מפגשי הבוקר, וביקשנו מכולם לאסוף ציוד למשפחות שהבתים שלהם נשרפו".

עמית נוי עם החברה ירדן ברנד. "במשך שבוע בית הספר היה סביב זה" (צילום: עצמי)
עמית נוי עם החברה ירדן ברנד. "במשך שבוע בית הספר היה סביב זה" (צילום: עצמי)

ואיך הייתה ההיענות?

"אי אפשר לתאר. מדהימה. כבר ביום הראשון קיבלנו המון חבילות. התחלנו למיין את הבגדים לפי גברים, נשים וילדים, ורק כדי שתבין היו לנו יותר מ~60 ק"ג רק לילדים. במקביל התחלנו לשמוע על קבוצה באולגה שמארגנת ציוד למשפחות נזקקות וגם להן התחילו לתרום".

גם הצוות בבית הספר שיתף פעולה?

"ברור. זה עבר כמו אש בשדה קוצים. כולם נרתמו. המורים גם דיברו עם התלמידים, שלחו הודעות, סיפקו לנו שקיות זבל כאלה גדולות לשים הכל בפנים. במשך שבוע שלם בית הספר היה סביב זה. גם הם נדהמו מההיענות ומגודל החבילות".

ואיך ההרגשה להיות אחראית על כל זה?

"מאוד טובה. מחמם את הלב לדעת שהציוד יגיע לאנשים שבאמת צריכים. משמח לדעת שבגד ששימח בעבר אותי או אותך ישמח כעת מישהו אחר. ובעיקר שאותם אנשים שנשרף להם הבית יבינו שהם לא לבד".

נוי אולי רק בת 15, אבל היא כבר נחשבת ל"פעילה חברתית". עד כה היא הייתה אחראית בבית הספר על הקליטה של התלמידים החדשים. "אני מאוד מעורה, אוהבת לעזור, להיות בעניינים, חשוב לי להיות פעילה", היא מספרת.

את ההורים שלה, גלית ודורון, היוזמה הזו מאוד הפתיעה: "ידענו שעמית בחורה מאוד מעורה חברתית, אבל את כל מה שהיא עשתה היא פשוט עשתה לבד לגמרי, בלי לספר לנו ובלי להיעזר באף אחד. גם אנחנו היינו בשוק אחרי שהתחלנו לקבל טלפונים והודעות בסגנון 'מדהים מה שהבת שלכם עשתה וכל הכבוד…'".

שירה אליגון, החונכת של עמית נוי, שותפה להתפעלות: "מה שהיא עשתה זה בדיוק מה שאנחנו רוצים בבית הספר. אנחנו בית ספר דמוקרטי והילדים צריכים לבוא עם יוזמות, שיראו מה קורה סביבם ולא יהיו מרוכזים רק בפלאפון שלהם".

עד כמה הופתעתם משיתוף הפעולה?

"זה היה מפתיע, כי באמת הגיעו כמויות אדירות של חבילות. העבודה שעמית והחברים שלה עשו הייתה מושלמת. הן עברו בכל מפגש בוקר, בכל הגילאים, והדגישו את החשיבות. הן גם סחפו אותנו איתן, וברגע שהתחילו להתקבל החבילות זה באמת הפך לאישיו המרכזי. העניין הוא שפעם ראשונה יוזמה כזו מגיעה מילד ולא מהמערכת, וזה מה שעושה אותנו כל כך גאים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות