fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

"חתיכת כלומניק, יהיר ומתנשא"; "מתי תתאשפזי בהסכמה?"

ישיבת מועצת העיר חדרה שהתקיימה ביום רביעי שעבר הייתה סוערת במיוחד וכללה חילופי דברים קשים, בלשון המעטה, בין ראש העירייה גנדלמן לחברי המועצה אביטן ועודד
התנהלות אחראית. גנדלמן
גנדלמן

חברי המועצה השפילו את מבטם במבוכה, התושבים הגיבו וטיקבקו בעוצמה בהקשיבם לדברים החריפים שנאמרו בישיבת מועצת העיר חדרה,  שהתקיימה בים רביעי שעבר והועברה בשידור חי בעמוד הפייסבוק של העירייה.

המהומה החלה עם הקדמה לשאילתה הראשונה שהגישה חברת המועצה שירלי עודד ואשר הוקראה על ידה. "לא מקובל ולא הגיוני שמזלזלים בישיבות מועצה ולא רושמים שאילתות בדף סדר היום, שאנחנו נבחרי הציבור מקבלים 48 שעות לפני הישיבה, כדי לדון עליהן", אמרה עודד, "זה בניגוד לחוק ולא הגיוני שלא מוסיפים הצעות לסדר ופרוטוקולים באתר העירייה. מה יש לכם להסתיר?".

צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)
צביקה גנדלמן (צילום: שלומי גבאי)

"את רוצה לשאול את השאילתה", ענה לה ראש העירייה צביקה גנדלמן והיא השיבה לו: "אתה מרמה את הציבור, עושה מה שבא לך ומצפצף על החוק… אל תשתיק, אנחנו לא בצבא…".

אולם הסערה האמיתית פרצה כשעודד קראה את השאילתה. "ראש העיר החליט כי מנכ"ל העירייה אינו יכול לתפקד לבדו ועל כן צירף לו ככוח את הסמנכ"ל משה ביטון. מה שכרו של זיגדון ומהו שכרו של ביטון? מה המקור התקציבי לשכרו של האחרון?, שאלה עודד.

גנדלמן השיב: "שכרו של מנכ"ל העיריה עומד על 35 אלף שקלים בחודש. היות שמעמדו של סמנכ"ל הינו בדירוג דרגה, לא ניתן לציין את שכרו מטעמי צנעת הפרט, יצוין כי שכרו מתקציב הרשות".

עודד השיבה שזו חוצפה ששכרו מוסתר ובאיזו רשות הוא עושה זאת, היות שזה כסף של הציבור. גנדלמן ענה לה כי היא קיבלה תשובה לשאלתה. חבר המועצה חיים אביטן נחלץ לעזרתה של עודד ואמר לגנדלמן: "אתה ישבת כאן (על כיסא האופוזיציה – נ"פ) לפני כמה שנים, שאלת שאלות. אל תתחמק, אתה לא עונה במדויק כאילו יש לך מה להסתיר".

גנדלמן ענה שממש לא כך והוא נתן תשובה. אביטן השיב: "התשובה לא נכונה, אתה אמור לייצג את מפלגת השקיפות יש עתיד".

מכאן והלאה התלהטו הרוחות.

גנדלמן לאביטן: "סיימת? אתה האחרון שתדבר על שקיפות ומינהל תקין. האחרון! עיריית חדרה נוהגת בשקיפות וזכתה בקומפלימנטים מהיחידה לשקיפות בילנאומית".

חיים אביטן
חיים אביטן (צילום: דוברות עיריית חדרה)

אביטן השיב: "אתה מחופש. אתה מטעה את הציבור… את הציבור אפשר לשקר פעם, פעמיים, לא יותר".

גנדלמן: "ארבע שנים שאני בשלטון אתה מספר סיפורים. מהחודש הראשון שנבחרתי סיפרת לציבור שאוטוטו אני מסיים את תפקידי ואנחנו ארבע שנים בונים ומפתחים".

אביטן ועודד: "אתה לא נבחרת. אתה היית שותף. לא ראינו ראש עיר שתובע את התושבים שלו מכספי הציבור, תתבייש לך. אתה מאיים על הציבור ומפחיד אותם כמו שאתה מפחיד את חברי המועצה. גנבת את הבחירות, היית שותף לקנוניה והאמת עוד תצא לאור. לא עשית כלום בארבע שנים".

גנדלמן לאביטן: "23 מליון שקלים גירעון לשנה, אנחנו מכירים את היכולות שלך…

היית כאן בישיבה, הראית שאתה פה, זהו אתה יכול ללכת".

אביטן: "אל תגיד לי מה לעשות, חתיכת כלומניק, תתבייש לך, העיר צריכה להתבייש באחד כמוך. לא משרת את התושבים, לא מנהל את העיר אלא מנוהל על ידי אנשים מסוימים, אלה שדאגו שתהיה כאן על ידי קומבינה. זה לא ייגמר עד שזה ייגמר. אתה שחצן, יהיר, מתנשא והולך זחוח".

בהמשך תקפה עודד את גנלדמן על ההתנהגות הבריונית לכאורה כלפיה. "אתה מתבלבל בדור, מר גנלדמן, אני לא שייכת לדור של הנשים שתשלח לי אנשים שינסו להשתיק אותי".

חבר המועצה ומס' 2 ברשימתו של גנדלמן, שי ברכה, התפרץ ושאל את עודד: "ואז את תתאשפזי בהסכמה?".

עודד התעשתה וענתה לברכה: "אתה תבעת זוג פנסיורים שאחד מהם חולה והרסת בית, יא חתיכת אפס".

חיים אביטן שוהה בחו"ל ולא ניתן היה לקבל התייחסותו.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות