fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

התפרצות דיזנטריה בגן ילדים בקרית מוצקין

מפקחת של משרד הבריאות מגיעה לגן בכיורים לערוך בדיקה בעקבות התפרצות דיזינטריה. צילום: דורון גולן
מפקחת של משרד הבריאות מגיעה לגן בכיורים לערוך בדיקה בעקבות התפרצות דיזינטריה. צילום: דורון גולן

כמחצית מהילדים ב"גן ביכורים" בשכונת נווה גנים בקרית מוצקין לקו בדיזנטריה שהתפרצה בסוף השבוע שעבר ושתי ילדות אף פונו לטיפול בבית חולים.

את ההודעה על כך קיבלו ההורים באמצעות קבוצת ה"וואצאפ" של הגן, כפי שסיפרה ל"הד הקריות" אחת האימהות שבתה נמצאת בגן: "ביום חמישי קיבלנו הודעה מהגננת שיש שבעה ילדים עם חום, שילשולים והקאות שנשלחו הביתה. מאז המספר עלה. ביום שישי מי שרמה הגיע לגן. אני החלטתי לא לשלוח את הילדה לגן למרות שהיא לא חלתה כדי לא לקחת סיכון. לגננת לא היה יותר מדי מידע לתת לנו. הן עשו את הכל כדי לידע אוצנו בכל מה שהן יודעות אך לא היה להן מידע מיוחד. אנחנו לא יודעים מה המקור של זה".

מפקחת של משרד הבריאות מגיעה לגן בכיורים לערוך בדיקה בעקבות התפרצות דיזינטריה. צילום: דורון גולן
מפקחת של משרד הבריאות מגיעה לגן ביכורים לערוך בדיקה בעקבות התפרצות דיזינטריה. צילום: דורון גולן

דיזנטריה היא למעשה מונח רפואי שמתאר תסמינים שונים של זיהום שפוגע במערכת העיכול. התסמינים השכיחים ביותר של דיזנטריה הם שלשולים שמלווים בדם וריר, חום גבוה וכאבי בטן. הדיזנטריה נחלקת לשתי קבוצות: זיהום שמקורו בחדירה של חיידקים למערכת העיכול וזיהום שמקורו בחדירה של טפיל למערכת העיכול.

"גן ביכורים" הוא גן טרום-חובה וחובה ומשמש גם כצהרון לאחר שעות הגן הרשמיות. בעקבות הדיווח על התפרצות הדיזנטריה שלח ביום ראשון השבוע משרד הביאות מפקחת מטעמו לחקור את המקור להתפרצות. בגן שוהים 35 ילדים, מתוכם 30 ילדים ממשיכים את פעילותם במקום במסגרת הצהרון. חמשת הילדים שלא ממשיכים לצהרון, לא חלו בדיזנטריה.

"בכל אותה עת אחות אפידמיולוגית מלשכת הבריאות הייתה בקשר עם צוות הגן , צוות הצהרון ומנהל מחלקת החינוך בעיריית קריית מוצקין" נמסר ממשרד הבריאות "17 ילדים מתוך 30 הילדים  וסייעת מהצהרון חלו בדרגות חומרה שונות בתחלואת מעיים זיהומים שבאה לידי ביטוי בחום, כאבי בטן, שלשולים והקאות. שתי ילדות אושפזו בבית חולים: אחת אושפזה במחלקת ילדים והשנייה הייתה במיון להשגחה, שתיהן שוחררו. התחלואה החלה ביום חמישי בבוקר. בימים שלישי ורביעי הייתה תפוסה מלאה בגן ובצהרון. לילד אחד נלקחה תרבית צואה בקופת חולים שחזרה חיובית לחיידק שיגלה. לצוות הגן ולכל ההורים נשלח דף מידע בנושא מניעת תחלואת מעיים זיהומית. ביום ראשון הגיעה מפקחת מזון של משרד הבריאות לגן ומצאה מספר ליקויים אותם התבקשו לתקן. בעת הביקורת הועברה הדרכה לצוות הגן והצהרון בנושא היגיינה ותברואה בגן. מכיוון שילדי הצהרון אוכלים בגן  תבוצע ביקורת  אצל ספק המזון  למרות שהתחלואה התמקדה רק בגן זה ולא בשום גן אחר המקבל מזון מאותו ספק".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות