fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הביקיני הוא רק התירוץ

לפני שנה וחצי החלה מריאנה פיינטוך מרמת פולג להתאמן בחדר כושר בשילוב תזונה נכונה ונדבקה בחיידק פיתוח השרירים. משם ועד לתחרות מיס ביקיני, בה זכתה במקום השלישי, הדרך הייתה די קצרה אך מפרכת למדי, כולל ויתור על שומן וסוכרים
מריאנה פיינטוך עיצוב גוף שרירי (צילום: אולג אנטימוני)
מריאנה פיינטוך עיצוב גוף שרירי (צילום: אולג אנטימוני)

אם תראו את מריאנה פיינטוך בחוף הים, לא בטוח שתאמינו שהיא הבחורה שזכתה בחודש שעבר במקום השלישי בתחרות מיס ביקיני של ארגון NAC שהתקיימה במלחה בירושלים. השרירים שכה בלטו בתחרות לא נעלמו, אך גם לא בולטים מי יודע מה, ומה שנשאר זה גוף חטוב להפליא.

פיינטוך, 33, נשואה ואמא לבן 6, עלתה ממולדובה בגיל 7 ומאז מתגוררת בנתניה, כיום ברמת פולג. היא ובעלה הם בעלי מספר חנויות מזון לבעלי חיים והחנות "הכל לחי" ברמת פולג.

לפני שנה וחצי החלה להתאמן בחדר כושר ומשם ועד להשתתפות בתחרות הדרך די הייתה קצרה אך מפרכת למדי. "התחלתי להתאמן בחדר כושר בשביל שגרת החיים הבריאה שלי בשילוב תזונה נכונה. אחרי כמה שבועות של אימונים נכנס בי ה'שיגעון' שיהיו לי קוביות בבטן ואז הצבתי לעצמי מטרה – להשתתף בתחרות מיס ביקיני, אבל לא בשביל הפרס הכספי. פשוט רציתי גביע. התחרות הייתה שיא בשבילי. כדי להשתתף בה הייתי צריכה להגיע למסת שריר מסוימת ולאחוזי שומן נמוכים והתחלתי להתאמן בצורה מבוקרת".

מריאנה פיינטוך עיצוב גוף שרירי (צילום: אולג אנטימוני)
"בעלי אהב את התהליך שעברתי, אבל הוא גם אוהב אותי מלאה יותר כמו שאני היום". מריאנה פיינטוך (צילום: אולג אנטימוני)

האימונים נמשכו ארבעה חודשים וכללו אימוני חדר כושר ושינוי התזונה. "במשך ארבעה חודשים אכלתי חלבונים, פחמימות וירקות ונמנעתי משומן, סוכר ופירות בגלל רמת הסוכר הגבוהה בהם. התפריט שלי היה מורכב מאורז, פסטה, קוואקר, חזה עוף, טונה וביצים. התזונה שולבה באימוני חדר כושר חמש פעמים בשבוע: אימוני כוח במשקולות ובסיום כל אימון הליכה של חצי שעה. האימונים בשילוב התזונה הנכונה גרמו לגוף לשרוף שומן ולשמר את מסת השריר. שבוע לפני התחרות הורדתי בהדרגה את הפחמימות עד לאפס ויומיים לפני שוב חזרתי לפחמימות, כך הן נספגות ישר בשריר והוא מקבל נפח יפה. יחד עם אימוני הכושר והתזונה לקחתי גם אימוני פוזינג, איך לעמוד ובאילו תנועות להציג את הגוף שבניתי".

טיפוח שרירים אצל נשים נחשב לגברי משהו. פיינטוך, שמתנשאת לגובה 1.60 מ' ושוקלת 52 ק"ג, לא מסכימה עם זה: "בנות התחרו בתחרות בקטגוריה חדשה יחסית, חיטוב הגוף. המטרה היא לתת במה לנשים חטובות עם מסת שרירים נאה לצאת ולהופיע. התחרות עצמה היא גם סוג של שואו".

ארבעה חודשים של אימונים אינטנסיביים השאירו לך מקום לבית ולמשפחה?

"זה עניין של סדר עדיפויות. אישה אחרת רואה טלוויזיה בערב. אני משכיבה את הילד והולכת להתאמן. זו דרך חיים. ארבעה ימים לאחר התחרות חזרתי לחדר הכושר".

יש לך יותר כוח מאשר לנשים אחרות?

"כן, אבל אני לא מנצלת את הכוח הזה לסחיבת שקים על הגב. אני מקפידה לשמור על הרמה שלי ולתחזק את הגוף באופן רצוף ושיטתי בחדר כושר".

איך בונים קוביות בבטן?

"כל מי שיכול לקום משכיבה לישיבה בלי עזרת הידיים יש לו שרירי בטן מפותחים. ככל שיש פחות שומן בגוף, כך עולה הסיכוי שיראו את הקוביות. לעבוד על שרירי הבטן לא יעזור כל עוד יש שומן בבטן".

גם אחרי התחרות מקפידה פיינטוך לשמור על תזונה נכונה. "תזונה נכונה, מאוזנת ומסודרת בנויה מחמש ארוחות ביום, שבכל ארוחה יש שילוב של חלבון ופחמימה והרבה ירקות. הכי חשוב באימונים בחדר הכושר הוא שילוב בין אימוני כוח ואימונים אירוביים בהליכה".

כאמור, שבוע אחרי התחרות פיינטוך כבר לא נראתה מנופחת כל כך, והמשקל הראה עלייה של 2.5 ק"ג, במסת שריר כמובן. "כבר לא רואים את השרירים, אבל הם ישנם. המופע של הבלטת השרירים הוא זמני. לא בריא לחיות ברמת רזון כזו וברמת שומן נמוכה לאורך זמן, בעיקר לנשים".

מריאנה פיינטוך איפה השרירים? (צילום: אבי מדר)
"ראיתי שהכל אפשרי ושאפשר לשנות את הגוף גם אם את לא בת 20". מריאנה פיינטוך (צילום: אבי מדר)

מה אמר בעלך?

"כמי שהיה בעלים של חדר כושר בעבר, הוא פירגן לי לאורך כל האימונים. הוא אהב את התהליך שעברתי, אבל גם אוהב אותי מלאה יותר כמו שאני היום. אנשים שלא מתאמנים ולא מגיעים להישגים לא מבינים את השיגעון הזה. זו הייתה מטרה שרציתי להגיע אליה והצלחתי. היום אחרי התחרות אני שרירית אבל נשית".

ומה הלאה?

"עכשיו אני יודעת שאני יכולה להציב לעצמי מטרה ולהגיע אליה. נרשמתי לקורס מאמני חדר כושר במכון וינגייט. ראיתי שהכל אפשרי ושאפשר לשנות את הגוף גם אם את לא בת 20".

אפשר להגיד שהכניסה לחדר כושר שינתה את חייך?

"יחד איתי גם בעלי החל להתאמן ובחצי השנה האחרונה רזה 20 ק"ג. כולנו נכנסנו לאורח חיים בריא וזה משנה את חיי היומיום. אני ישנה לפחות שבע_שמונה שעות בלילה, מקפידה על חמש ארוחות ביום. כשאני קמה בבוקר אני לא עייפה, יש לי כוח כל היום וזה עוזר לי לעבור את היום בצורה יעילה ומרוכזת. גם ב~21:00 יש לי כוח ללכת לחדר כושר, הגוף שלי התרגל לזה".

תני טיפים לתזונה נכונה.

"הסוד הוא לשלב בכל ארוחה חלבון ופחמימה. אני אוכלת כל שלוש שעות. בבוקר ארבעה חלבונים, וחצי שעה אחרי גרנולה או שבולת שועל. בארוחה השנייה כריך טונה עם ירקות. בצהריים חזה עוף על מחבת פסים עם פסטה ואורז וירק. בחמש אחר הצהריים חביתה מארבעה חלבונים וחלמון אחד וארבע פרוסות לחם קל. ב-19:00, שעתיים לפני האימון, אורז או פסטה וארבע פרוסות לחם ואחרי האימון ב-23:00 חזה עוף ופסטה".

תשתתפי בתחרות גם בשנה הבאה?

"כן. זה עוד דבר שמחזיק אותי בכושר ובאימונים סדירים כל השנה".

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות