fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

באיזה תיכון קיבלו המורים 8,300 שקלים על הצטיינות התלמידים?

טל בר- מעוז מנהלת בית ספר אורט גוטמן
טל בר- מעוז מנהלת בית ספר אורט גוטמן

כ- 80 מורי החטיבה העליונה בבית הספר אורט גוטמן בנתניה יזכו במשכורת אוגוסט בתגמול כספי של 8,300 שקלים, וזאת בזכות היותו של בית הספר בקבוצת העילית הנכללת בעשרה האחוזים הראשונים מסך בתי הספר המצטיינים ביותר מכלל החטיבות העליונות בארץ בהישגים החברתיים והלימודיים. כך בישר משרד החינוך למנהלת בית ספר אורט גוטמן, טל בר-מעוז, כי בהתאם לשקלול מספר רב של מדדים הראה בית הספר שיפור גדול והוא היחיד מהעיר נתניה הנמצא ברשימת המצטיינים השנה, ואחד מתוך שמונה במחוז תל-אביב. בשנת הלימודים הקודמת הוכר בית הספר כמצטיין ברשת אורט ישראל.

סך כל בתי הספר שמוריהם זכו בתגמול השנה עומד על 292 מתוך 733 שעברו את תנאי הסף של התכנית. זו השנה השישית בה עובדי ההוראה בחטיבות העליונות זוכים למענקים בגין הישגי בתי הספר, בהתאם להסכם "עוז לתמורה" עם ארגון המורים.

מבדיקת הנתונים ובהתאם לכללים ולקריטריונים של המודל, נמצא כי אורט גוטמן מדורג בעשירון העליון ברשימת בתי הספר שהישגיהם הינם הגבוהים ביותר בקידום התלמידים בתחום הלימודי, החברתי והערכי. הזכיה היא בעצם אות הערכה למנהיגותה של מנהלת בית הספר ולעשייה החינוכית המעמיקה של כל צוות המורים, המחוללים שינוי, מקדמים כל אחד מהתלמידים אל מעבר ליכולות שלו ומביאים את תלמידיהם להצטיינות לימודית, חברתית וערכית.

טל בר- מעוז מנהלת בית ספר אורט גוטמן
טל בר- מעוז מנהלת בית ספר אורט גוטמן

את בית הספר מוביל צוות ניהול מסור ומקצוען: טל בר-מעוז – מנהלת ביה"ס, עליזה בילו – מנהלת חטיבת הביניים ועינת רווח – מנהלת החטיבה העליונה. יחד איתן צוות מקצועי של בעלי תפקידים, אנשי מינהל, סגניות, רכזים ומורים מחוייבים, הרואים בהטרוגניות המאפיינת את תלמידי בית הספר כאתגר ומתאימים לכל אחד ואחת מהם חליפה ייחודית שתתמוך בחוזקותיו ויכולותיו. בית הספר פתוח לרישום  ילדי כיתות ו' בדרום העיר נתניה ולכיתות הייחודיות – בעתודה הטכנולוגית מדעית במגמת הסייבר, הביוטכנולוגיה והאמנות – מגיעים מהעיר כולה. כחלק מהחזון החינוכי של אורט גוטמן מכוונים המורים את התלמידים לבגרות איכותית ומצטיינת החל מכיתה ז', ובהתאם לתוצאות מבחני האח"מ והמיצ"ב בחטיבת הביניים נמצא שההישגים הלימודיים והאוירה הלימודית בביה"ס בעלייה מתמדת לאורך השנים, בקנה מידה ארצי.

הבסיס להישגים אלו עומד על האמונה והאהבה לה זוכה כל תלמיד על ידי הצוות החינוכי שרואה בעבודתו שליחות חינוכית. אחוז המצטיינים בו גבוה במיוחד, והוא עומד על  16 אחוז וכולל את התלמידים ברמות גבוהות של מתמטיקה ואנגלית, הצטיינות חברתית וממוצע ציונים של 90 ומעלה.  הישג חשוב אחד שנמדד אף הוא הינו אחוז המתגייסים לצה"ל והשנה הוא עלה בגוטמן אצל הבנים ל-95 אחוזים ואצל הבנות ל-92 אחוז.

טל בר-מעוז, מנהלת בית הספר, שמחה ונרגשת מההערכה וההוקרה לה זכו מורי בית הספר: "לכבוד הוא לי לעמוד בראש בית ספר שנמצא ברשימת בתי הספר המצטיינים בהישגים חברתיים שכוללים מניעת נשירה, נתוני זכאות לבגרות, הישגים ערכיים שמתייחסים לקליטת תלמידי חינוך מיוחד, שיעור גיוס לשירות צבאי, אזרחי או לאומי גבוה והישגים לימודיים שמודדים זכאות לתעודת בגרות, הצטיינות ואיכות, וכן קידום התלמידים על פי יכולותיהם. בבית הספר משולבים תלמידים על הרצף האוטיסטי הן בכיתות ייחודיות והן בכיתות רגילות. המעורבות החברתית בולטת במיוחד בתרומה לקהילה מכתה ז' ועד יב'.  אני זוקפת את ההצלחה שלנו לכך שההסתכלות שלנו על התלמיד היא הוליסטית מכל ההיבטים: הארגוניים, המנהליים והפדגוגיים. בית הספר הוא מעין בית העוטף את התלמיד כמשפחה, התלמידים מעידים כי 'גוטמן זה בית' עבורם. אנחנו מלוים ותומכים בתלמידים מהחטיבה ועד הצבא, מלווים אותם לצו הראשון ועד הבקו"ם ואף בשרות הצבאי כשהם צריכים להשלים בגרויות. בוגרי בית הספר חשים חובה מוסרית לחזור ולתרום למען תלמידי בית הספר, כדי להודות על מה שקיבלו בהיותם לומדים בגוטמן. אחד המדדים המאד חשובים בקריטריון ההישגים הוא אחוז הנשירה הנמוך שבבית ספרנו הוא שואף לאפס".

הצוות החינוכי של גוטמן שמח ונרגש לפתוח את שנת הלימודים תשע"ט עם בשורה כזו. הנהלת בית הספר לא שוכחת להודות לראש מינהל החינוך בעיריית נתניה, טובה דולב, לראש האגף לחינוך העל יסודי, גילת סיימון ולראש האגף לחינוך מיוחד, אסתי יוסף, על התמיכה, הליווי והרוח הגבית לה זוכה בית הספר. "זו הזדמנות להודות לכל אחד מבאי בית הספר ולהורים על האמון שנותנים בצוות החינוכי להוביל את ילדיהם להישגים ערכיים ולימודים כאחד" מסכמת טל בר מעוז.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות