fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משחקי השף

השף אוהד לוי בן העיר נהריה, יסגור מעגל בחמישי הבא כשיחזור למסעדת פינגוין בה החל את דרכו לראשונה במטבח, לערב שף איטלקי. האירוע נערך במסגרת 'שנת העובדים' לחגיגות 77 שנים למסעדת פינגוין.  
אוהד לוי (צילומים: ויקי כהן)
אוהד לוי (צילומים: ויקי כהן)

 

 מסעדת פינגוין הוותיקה בנהריה חוגגת 77 שנים ומקדישה את השנה לעובדיה היקרים לדורותיהם. ביום חמישי הבא (30.3)  יתקיים ערב קולינרי מהמטבח האיטלקי עם השף אוהד לוי, שהחל את דרכו בפינגוין כעוזר טבח והיום נחשב לשף מבטיח ועבד תחת השפים: יונתן רושפלד ומאיר אדוני.

לוי בן 34,  מתגורר כיום ברחובות ועוסק ביעוץ קולינרי למסעדות, ביניהם מסעדתVIVINO  בחיפה. לוי הוא גם פתח את מסעדת 'אל נור', מסעדה ערבית מודרנית בלב רחוב קינג ג'ורג בתל אביב.  ב-12 השנים האחרונות הוא רשם שיאים גדולים בקריירה שלו. הוא התקבל לעבודה במסעדת כתית  המיתולוגית של השף מאיר אדוני. לאחר מכן  עבד במסעדת הרברט סמואל של השף יונתן רושפלד. עד לפני שנה גם כיהן כשף של מסעדת אוטריו במלון אלמא המפואר בזכרון יעקב.

לפני כחודשיים הציע לו הדור הרביעי לניהול המסעדה; אמיר אופנהימר לקיים ערב שף איטלקי, לוי לא חשב פעמיים.  עבורו זו תהיה הגשמת חלום.

 אוהד לוי (צילומים: ויקי כהן)
אוהד לוי (צילומים: ויקי כהן)

זה רק ספורט

לוי גדל בשכונת עמידר בנהריה. הוא למד בבית הספר היסודי רמז וחלם להיות שיט מבטיח. מאז שהיה בן עשר התחנך בימיה.  השתתף בתחרויות עולמיות, קטף מדליות וגביעים.  בגיל 17, לפני שירותו הצבאי,  היה צריך לחסוך כסף למימון  התחרויות וביקש עבודה במסעדת פינגוין.  הוא התקבל לצוות המטבח ושם הגיע ההארה הגדולה.  כמו אהבה ממבט ראשון, התאהב בבישול ולמד את רזי המקצוע.  במשך שנה עבד במסעדה עד גיוסו לצה"ל והמשיך בקריירה ספורטיבית. כשהשתחרר מהצבא הבין שהרומן שלו עם הים וענף השיט הסתיים.

מהים למטבח

"חיפשתי משהו שיאתגר אותי. כל חיי אני נמצא במקצוע תחרותי וכך ראיתי את המטבח", ממשיך לוי,  בפינגוין עבדתי לפני הצבא, זו הייתה הפעם הראשונה שהחזקתי סכין שף. לא התייחסתי למקצוע. הייתי צריך לממן את הציוד לשיט. ביקשתי עבודה ושמו אותי במטבח וגיליתי שאני ממש טוב בזה.

"פינגוין זו מסעדה עם מורשת. עסק משפחתי שמחזיק כל כך הרבה שנים והילדים גדלים לתוך העסק ומתרוצצים בין הרגליים ועם השנים תופסים את הפרונט, אני חולם על דבר כזה.   גם כשעזבתי את המסעדה, המשכתי לשמור על קשרים טובים. ובכל מקום שהתחלתי לעבוד ולבשל, משפחת אופנהימר הגיעה לסעוד ולפרגן.

"לפני כחודשיים אמיר ואלון אופנהימר הציעו לי לבשל במסעדה ערב שף איטלקי, התרגשתי מאד, זה סוג של חלום שמתגשם, אפילו סגירת מעגל. אני מחכה ומייחל לרגע הזה. אני לא  מגיע  לנהריה לעיתים רחוקות והשארתי את כל הילדות והחברים  שלי בעיר וחלק מהמשפחה. אף פעם לא יצא לי לבשל להם וזה ההזדמנות שלי לחלוק את המטבח עם האנשים שאני אוהב".

"אני אוהב את הקולינריה של המזרח התיכון: עשבי תיבול, מטבח איטלקי וספרדי, שמן זית גבינות, שום, זיתים  וחריף",  מסביר בכמיהה לוי, "את מסעדת אל נור פתחתי לאחרונה, זו מעדניית בוטיק שמתחברת לשורשים שלי. אני חצי עיראקי חצי טריפולי, ותירגמי את הטעמים של שתי הסבתות שלי שהן בשלניות מטורפות ושחזרתי את כל מה שטעמתי: קובה, ממולאים, ומאכלים גליליים.

למסעדת הרברט סמואל  הגעתי לראשונה אחרי שעזבתי את נהריה. שטפתי חסות מבוקר ועד ליל. לאט –לאט מצאתי את מקומי בתוך המטבח. השתפרתי לפס הקר, לפס הדגים, פסטות ובשר ובסוף נהייתי סו -שף. עבדתי לצידו של השף  רושפלד במשך שלוש שנים. יונתן איש קשוח ומלמד. מיטב השפים במדינה יצאו תחת ידיו. לאחר מכן עבדתי  עם השף מאיר אדוני במסעדת כתית, זה היה בית הספר לאירוח גורמה. אדוני היה מתוק ונתן לי המון השראה, איך ליצור ולמצוא את ה'אני שלי' ואת השפה הקולינרית שלי.  רושפלד ואדוני,  מאד שונים, וההצלחה שלי היום מבוססת על העבודה איתם. אדוני מאד מלווה את הקריירה שלי עד היום, ואנחנו מחליפים מתכונים".

איך קיבלו אותך לא ניסיון?

"הידע הגיע מניסיון  חיי, כי זה לא מעניין אף אחד, אם למדת או שיש לך תעודה. העיקר שתעבוד נקי, מהר, תשתוק והכל יהיה בסדר.  יש לשפים במרכז הארץ העדפה לאנשים שגדלו בצפון. כי למרות שאתה שף צעיר אתה מבין יותר בעשבי תיבול ומאכלים דרוזיים.  אני יודע ללכת ולקטוף 'חובזות' ולמצוא  את 'לשון הפר'. העובדה שאני מנהריה ועבדתי בפינגוין, הייתה נושא לשיחה".

מה צפוי בערב השף בפינגוין?

"אני  אבשל ארוחה איטלקית. לפינגוין זה מאד מתאים גם בגלל הפיצות. בין המנות : טורטליני זנב שור אספרגוס וערמונים, פיצה לבנה עם פטריות יער קרם כמהין ורוקט, שורט ריבס –תבשיל בקר מבושל בקיאנטי ומלא ירקות שורש, פילה לברק על ריזוטו אפונה, קנלוני ריקוטה תרד אפוי בתנור לוהט, פיצה לבנה עם כמהין. יהיו גם  מנות פתיחה וקינוחים שלא טועמים בכל יום. אני מאמין במטבח בשלושה מרכיבים בצלחת,  לא יותר מזה.  העיקר שחומר הגלם יהיה מצוין".

מה הדבר  שלקחת מפינגוין לאורך הקריירה?

"פינגוין זו מסעדה שעובדת כמו מכונה משומנת והכל זורם החוצה בטבעיות . למדתי שגם עם יש 200 סועדים במסעדה או עשרה, האוכל ייצא באותה מהירות. וכמובן שלקחתי איתי את המנה האהובה עליי המוגשת במסעדה: שניצל דג סול עם רוטב יין ושום".

יום חמישי, 30.3,  ערב שף איטלקי, שעה: 20:00, מסעדת פינגוין בנהריה.  הזמנות יתקבלו מראש בטלפון: 0545333805 או 049928855

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות