fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

משומש במצב מעולה

הגעגוע אל ימים אחרים, כשהכל היה פשוט אך איכותי, לא פסח על עולם הרהיטים. אייל והילה כגן, בעלי סטודיו וחנות המפעל "דורותיאה" לחידוש ושיפוץ רהיטי וינטג', מספרים למה לא כדאי לכם להיפרד מהשידה שהורישה לכם סבתא לפני עשרות שנים (רמז: היא שווה הרבה כסף)
הילה ואייל כגן (דורותיאה) צילומים: שהם אפרתי
הילה ואייל כגן (דורותיאה) צילומים: שהם אפרתי

"ישן מפני חדש תוציאו"? לא תמיד, ובטח לא כשמדובר ברהיטים. עולם הרהיטים עבר מהפך לפני כמה שנים, כשאפשרויות לקנות רהיטי סלון או ארונות במקומות כמו איקאה נעשו זולות הרבה יותר ואופנות הריהוט נעשו פחות ברורות ומובחנות. אך דווקא בגלל זה, לא כולם ישליכו את הרהיטים הישנים. אצל רבים התעורר הרצון לשמור על רהיטים אלה וגם להתאימם לבית המודרני יותר, וגם ספה שנראית רעועה, מוזנחת ולכאורה לא ראויה לשימוש, עשויה להפוך, אחרי טיפול נכון, לרהיט שימושי ומרהיב כאחד, ואפילו לפנינה העיצובית של הבית.

הסטודיו וחנות המפעל "דורותיאה" (www.dorothea.co.il) לטקסטיל וחידוש ושיפוץ רהיטי וינטג' של אייל והילה כגן, הממוקמת ברחוב נעורים 35 בכרכור, הוקמו לפני 14 שנה והקדימו את טרנד חידוש הרהיטים. כיום בני הזוג כגן מקבלים פניות רבות מאנשים מהאזור ומכל הארץ שרוצים לחדש רהיטים בעלי ערך משפחתי היסטורי, כגון רהיטים שמזכירים להם את אמא, סבתא או סבא.

רוב הרהיטים העוברים בחנות – חלקם מחודשים לפי הזמנה אישית והשאר עוברים חידוש ביוזמת בני הזוג שמוצאים או קונים אותם, מחדשים ומוכרים במקום -נבנו לראשונה בשנות ה-50 ה-60 או ה-70, וזהו הסגנון המאפיין את החנות, למרות שלפעמים מזדמן גם רהיט מתקופות מוקדמות יותר.

רהיטים משנות ה-50 עד סוף שנות ה-70 מתאפיינים בנוחות ופרקטיות. הם ניידים ואינם כבדים, מעוטרים כמו רהיטים עתיקים יותר, איכותיים, כמעט תמיד מעץ מלא, דקורטיביים ובעלי קו עיצובי מיוחד. "אנשים עבדו מחוץ לבית, והסלון היה צריך להיות ייצוגי ושימש לאירוח", מתאר אייל את תרבות המגורים בישראל של העשורים שאחרי קום המדינה, שהשפיעה בלי ספק על אופי הריהוט.

"הטלוויזיה נכנסה לשימוש נרחב בארץ רק בשנות ה-70. חלק ניכר מהחיים היה מתנהל במטבח, היו אוכלים את רוב הארוחות בפינת אוכל עם שרפרפים לילדים, ואת השולחן בסלון פתחו לאירועים משמעותיים יותר. גם המרפסת שימשה לאירוח כשעוד לא היה מזגן. היו יושבים בה בכיסאות נוח, משחקים קלפים ושותים לימונדה".

עד סוף שנות ה-70, רוב הרהיטים היו בנויים בצורה איכותית ולכן ניתן לחדשם. "רהיטים שעושים היום לא מתיישנים יפה, ומסיימים את תפקידם אחרי שנים אחדות", מסבירה הילה. "האיכות היא כזאת שאין מה לשחזר, וגם מבחינת העיצוב אין בהם משהו מיוחד. לרהיטים מלפני עשרות שנים יש עבר והיסטוריה. במלאכת החידוש אפשר לחשוף, לשמר ולהפוך את הרהיט לפריט בעל ערך עיצובי

הסיפור המלא יפורסם מחר ב: "מגזין טרנד".

הילה ואייל כגן (דורותיאה) צילומים: שהם אפרתי
הילה ואייל כגן (דורותיאה) צילומים: שהם אפרתי

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות