fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הפרעות בדיבור? מתי נכון לפנות לקלינאי תקשורת

אבחנתם אצל ילדכם סימנים של איחור בהתפתחות השפתית? בעיות צרידות וקושי בבליעה אצל אדם קרוב אליכם? ככל שתקדימו לאבחן את מקור הבעיה תגיעו לתוצאות מיטביות ובזמן קצר. אבי ליימן, קלינאי תקשורת, עונה על כל השאלות ויסייע לכם ולילדכם לרכוש מיומנויות תקשורת באופן מיטבי ומקצועי. תוצאות טובות בטווח קצר מובטחות
מתי צריך לפנות לקלינאי תקשורת? | צילום: pexels-cottonbro
מתי צריך לפנות לקלינאי תקשורת? | צילום: pexels-cottonbro

כך מסביר לנו אבי ליימן, קלינאי תקשורת מזה 45 שנים ובעל תואר שני בהפרעות בתקשורת. הוא מתמחה בעבודה עם ילדים בכל הגילאים ובנוסף, מטפל גם במבוגרים בעזרת מגוון טכניקות יעילות, בהתאמה לגיל המטופל ולאופיו, תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות. "היום אין צורך להתבייש, או לחכות שהמצב ייפתר מעצמו. מגיעים אליי גם פעוטות בגיל צעיר מאוד ויחד עם ההורים, שמקבלים ליווי צמוד, אנחנו מוצאים פתרון לכל בעיה".

הפרעות דיבור פותרים רק אצל קלינאי תקשורת | צילום: pexels-andrea-piacquadio

באילו תחומים מטפל קלינאי תקשורת?

"קלינאי תקשורת בא מהתחום הפרא-רפואי והוא מתמקד בהתמודדות עם קשיים הקשורים בשפה, דיבור והגייה. קשיים אשר נובעים מליקויים שונים כדוגמת ליקויי שמיעה, בעיות בחך, בליעת מזון לקויה, ליקויי ראייה, גמגום ועוד. קלינאי התקשורת מסייע במציאת פתרון לכל אותם קשיים שפתיים אשר פוגעים ביכולתו של המטופל להביע את עצמו, להבין אחרים ובמקרים קיצוניים אף מונעים ממנו להשתלב בחברה".

כיצד מתבצע הטיפול?

"אני מאבחן את מקור הקושי ומאמן לרכישת מיומנויות תקשורת טובות יותר. אני בונה, בשיתוף ההורים, פרופיל שכולל את מאפייני הילד, צרכיו, הסביבה בה הוא מתפתח וכאמור, מאבחן מהיכן נובע הקושי. במהלך האבחון אני בודק את הצלילים אותם משמיע המטופל, קצב הדיבור ואיכות הקול, בודק את איכות אוצר המילים ויכולת הביטוי. כך אני מגיע למקור שנובע ממקום עמוק יותר אם אלה בעיות קואורדינציה, בעיות פסיכולוגיות, בעיות פיזיות, הפרעה בהנעת השרירים, אפזיה וכדומה. אני בונה לכל אחד תוכנית טיפול שמתאימה לו, כולל התאמת מכשיר שמיעה במקרה של איתור ליקוי בשמיעה, ויוצאים לדרך. אני מאמין בטיפול ממוקד ומשתדל להביא לתוצאות מצוינות בטווח קצר, תוך הדרכת ההורים לאימונים גם בבית ובמקרה הצורך, גם הגננת בגן או המורה בבית הספר מקבלות ממני טיפים להתנהלות מול הילד".

קושי בבליעה וצרידות בקרב מבוגרים | צילום: pexels-andrea-piacquadio
קושי בבליעה וצרידות בקרב מבוגרים | צילום: pexels-andrea-piacquadio

מה לגבי טיפול במבוגרים?

"בקרב מבוגרים אני מטפל בבעיות של צרידות, ובבעיות שנוצרות עקב קושי בבליעה שנגרם כתוצאה ממחלות אורולוגיות. אני מטפל בשיבושים בדיבור שנגרמים כתוצאה מנזק מוחי ובאוטיזם אני מטפל בכל גיל בו המטופל נזקק לקשת סיוע רחבה בכל הקשור לדיבור ויכולת ביטוי".

איפה?

אבי ליימן, עובד בשיתוף עם כל קופות החולים ומנתב את זמנו בין הקליניקות שלו בצפת, טבריה ונהריה. בימים אלה פותח, לנוחיות הציבור, גם קליניקה בקרית ביאליק.

"כאבא לשבעה ילדים וסבא ל-17 נכדים אני מבין את הקושי עמו מתמודדת המשפחה ונכון לסייע, גם טלפונית בכל בעיה. אני זמין למטופליי בכל קושי שמתעורר במהלך הטיפול ומהווה אוזן קשבת לכל אורך התהליך".

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות