fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

קרית ים: שחמט לכיתות ב', דיפלומטיה בתיכונים

ראש העירייה, דוד אבן צור, הוציא לפועל מהלך של תוכנית אב לחינוך שתיתן מענה לשינויים הדמוגרפיים והצמיחה של העיר. כיתות א' יכילו לכל היותר 34 תלמידים בכיתה
שודרג בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקלים. תיכון רבין (צילום ארכיון: אפרת פראנק)

מערכת החינוך של קרית ים מוציאה לדרך בשנת הלימודים תשע"ח תהליך פורץ דרך וצופה פני עתיד של גיבוש תוכנית אב עירונית לחינוך. התוכנית נועדה לספק מענה כלל מערכתי לצורכי מערכת החינוך בעשור הקרוב, בהתחשב בשינויים הדמוגרפיים, תוכניות הצמיחה של העיר ומגמות ההתחדשות העדכניות בתחום החינוך בכל העולם.

את המהלך הנחשב לחסר תקדים, מוציא לפועל ראש העירייה, דוד אבן צור, בשיתוף עם מטה מינהל החינוך, מומחי חינוך, מפקחים, מנהלי בתי ספר, צוותי היגוי עירוניים, עמותת קדימה מדע, מנהיגות הורים, מנהיגות תלמידים, מחנכים  ושותפים נוספים.

את שנת הלימודים הקרובה בקרית ים יפתחו כ-6250 תלמידים, בהם 1430 ילדי גנים. מערכת החינוך קלטה השנה כ-120 תלמידים עולים המצטרפים ל-1020 תלמידים עולים המשולבים כבר במערכת. בצעד עירוני ישולבו השנה במערכת הלימודים בכל בתי הספר בעיר לימודי השחמט, שיקיפו את כל תלמידי שכבת  כיתות ב' בעיר המונים כ-450 תלמידים.

שודרג בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקלים. תיכון רבין (צילום ארכיון: אפרת פראנק)
שודרג בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקלים. תיכון רבין (צילום ארכיון: אפרת פראנק)

כחלק מיוזמת רפורמת הסייעת השנייה, ייפתחו השנה כ-15 גנים עם צוות חינוכי מוגבר, הכולל גננת ושתי סייעות. ליוזמה זו תצטרף השנה גם רפורמת הקטנת הכיתות, ולפיכך ילמדו תלמידי כיתות א' בעיר בכיתות קטנות המכילות לכל היותר 34 תלמידים. הקונסרבטוריון העירוני מצטרף לחינוך הפורמלי ובמסגרת זו ינגנו כ-200 תלמידים מבתי הספר היסודיים, במסגרת תוכנית המודל המוזיקלי של משרד החינוך בכלי נשיפה ובכלי קשת.

פרויקט השאלת ספרים: משרד החינוך והרשות ממשיכים במאמץ להקלת נטל התשלומים על ההורים באמצעות הרחבת התכנית להשאלת ספרי הלימוד. כהשלמה ליום הלימודים יופעלו השנה במערכת החינוך "צהרוני ניצנים",  המסובסדים והמיועדים לילדי הגנים ובתי ספר בשיתוף עם משרדי הממשלה, והחברה למתנ"סים, אליהם נרשמו כבר, ברישום מוקדם, כ-600 ילדים. צופים, כי נתון זה יגדל משמעותית מיד לאחר החגים.

אחת ממגמות הלימוד החדשניות אשר תופעל החל מהשנה בבית הספר התיכון רבין היא מגמת הדיפלומטיה, שנועדה להכשיר את התלמידים לתחום חשוב זה. כחלק מחזונו של ראש העירייה אבן צור, כי בעיר חוף, חייב כל בוגר של מערכת החינוך להיות בעל מיומנויות גבוהות בשחייה ילמדו כל תלמידי שכבת כיתות ד' בעיר לימודי שחייה. תלמידי שכבות ג'-ו' ייהנו משעה נוספת של חינוך גופני מדי שבוע.

באיגום משאבים כולל של העירייה, משרד החינוך, משרד הפנים ומשרד התחבורה הושקעו במהלך הקיץ יותר מ-30 מיליון שקלים בחידוש, שיפוץ ובדק בית כללי בכל מוסדות החינוך בעיר. הוקמו שלושה גני ילדים חדשים, והושלמה הכשרתו של מבנה חדש עבור בית הספר לחינוך מיוחד "צליל ים" והעברתו למשכנו החדש.

במסגרת עבודות בדק, בוצעו התאמות נגישות לנכים, שירותי נכים, הנמכת מדרכות והסרת מכשולים. שופצו כל חצרות גני הילדים ובתי ספר ושדרוגו חדרי המורים. בחלק מבתי הספר בהם היה צורך בכך בוצעו התאמות נגישות אקוסטיות לתלמידים לקויי שמיעה וכן חוזקו מרכיבי ביטחון בחלונות והוחלפו גדרות.

בית הספר רבין שודרג בהשקעה כוללת של כ-3 מיליון שקלים. נוספו לו מרחבי לימוד ללמידה פרטנית והעשרה. הושלמו עבודות השיפוץ של בית הספר הוותיק עלומים, שעבר תהליך כללי של חיזוק מבנה מפני רעידות אדמה ובכלל זה חודשו גם חצרות בית הספר.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות