fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178237 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מחאת תנועות הנוער הערב בנהריה

תנועות הנוער, אשר פעילותן הופסקה וקיומן העתידי עומד בספק בשל קיצוצי תקציב עקב משבר הקורונה, יצאו בהצהרה כי ימחו על בסיס שבועי עד אשר ישמע קולם
מתוך הפגנת הנוער | באדיבות טלי סעדה
מתוך הפגנת הנוער | באדיבות טלי סעדה

מחאת תנועות הנוער הערב בנהריה

לתנועות הנוער המגוונות הפזורות ברחבי הארץ יש השפעה חווייתית וחינוכית רבה המעצבת את הילדות והנעורים של רבים מזה שנים רבות.

כעת, עקב משבר הקורונה, המשך פעילותן של תנועות אלו נמצא בסכנה ממשית של סגירה, בין היתר בגלל קיצוצי תקציבים.

טלי סעדה (26) רכזת "בית היוצרים מועדון התיאטרון" בנהריה, החליטה לעשות מעשה ולאגד את תנועות הנוער בנהריה להפגנה ממושכת שהתחילה בשבוע שעבר ותערך שוב היום בשעה 19:30 ברחבת יד לבנים.

מועדון התיאטרון אותו טלי מרכזת מונה 100 חברים מכיתה א' ועד כיתה י"ב, המועדון פועל בימים ראשון עד שישי אחר הצהריים בשיתוף עם עיריית נהריה.

במסגרת התיאטרון התלמידים עובדים על הצגות מקוריות שכותבים יחד עם המדריכים, השנה היו אמורות לעלות שלוש הצגות שהתבטלו פעם אחר פעם.

טלי סעדה: "האחוזים של ההדבקות בחינוך הבלתי פורמלי ותנועות הנוער נמוך מאוד ולכן זה לא מוצדק לבטל את הפעילות, כמובן שבכוונתנו לנהוג על פי כללי הבטיחות במתכונת של קפסולות אך גם את זה לא מאפשרים.

לצערי, מתייחסים לחינוך הבלתי פורמלי כדבר לא חשוב וזה לא נכון, במיוחד בתקופה הזאת הנוער הכי זקוק למקום מפלט, מקום שמספק לו ביטחון בכל חוסר הוודאות בתקופה הזאת.

על הפרק עומד כרגע גם קיצוץ משמעותי בתקציבים של התנועות, והראשונים שהולכים להיפגע מזה הם הפריפריות והחינוך מיוחד".

 

אנחנו מבקשים התייחסות עניינית

גיל שמחוני, רכז הפעילות של חוגי סיירות קק"ל בנהריה: "אנו פועלים לחינוך נוער למגוון ערכים וכישורי חיים, דרך שהייה, פעילות וטיולים בטבע.

אנחנו פועלים בקבוצות קטנות של עד 15 חניכים, תמיד בשטחים הפתוחים, ומאמינים שעל ידי יישום מתווה פעילות זהיר ובטוח נוכל לקיים את פעילויות הקיץ שלנו שהחשובות שבהן הן הכשרות המדריכים. בלי קורסים נתקשה לפעול בשנה הבאה והמופסדים העיקריים מכך יהיו בני הנוער והחברה הישראלית בכלל.

המחאה שלנו לא מתעלמת מהנגיף אלא מבקשת התייחסות מקצועית ועניינית לאופי הפעילות המיוחד שלנו".

 

חניכי "נחשונים" בהפגנה | באדיבות טלי סעדה
חניכי "נחשונים" בהפגנה | באדיבות טלי סעדה

תומי נבו, מרכזת את ארגון נחשונים בנהריה: "ארגון נוער נחשונים הוקם בעיר לפני 7 שנים ומטרתנו להיות בית עבור ילדים ונוער. בתקופת הקורונה הממשלה מאבדת את היכולת להיות בסולידריות ואנחנו כאן כדי לא לשכוח אותה".

 

חניכי "נחשונים" בהפגנה | באדיבות טלי סעדה
חניכי "נחשונים" בהפגנה | באדיבות טלי סעדה

בשומר הצעיר לא שותקים

שקד צמח, רכזת קן השומר הצעיר בנהריה: "המרד הוא עיקרון מרכזי בתנועת השומר הצעיר מימי היווסדה ועד ימים אלו.

גם הפעם לא יכולנו לשתוק ולהישאר אדישים להחלטת הממשלה לסגור את תנועות הנוער ולקצץ מתקציבן ויצאנו לרחובות. כבר ביום רביעי בשבוע שעבר יצאנו להפגין חניכי השומר הצעיר ונחשונים מנהריה ומקיבוצי מטה אשר בצומת נהריה, כחלק מעוד עשרות הפגנות של השומר הצעיר בצמתים מרכזיים ברחבי הארץ.

לא הפסקנו והפגנו גם ביום למחרת יחד עם שאר תנועות הנוער בנהריה. אנו נמשיך להפגין ולהשמיע את קולנו עד שתשתנה ההחלטה.

תנועות הנוער מחנכות את דור העתיד של המדינה, ובתקופה מעורערת זו תפקידן של התנועות חשוב יותר מאי פעם. לא ניתן שישתיקו אותנו, לא ניתן שיקצצו מתקציבנו ולא ניתן שיסגרו את הפעילות שלנו בזמן שהברכות, חדרי הכושר והמסעדות נשארות פתוחות ומהוות מקור הדבקה גדול הרבה יותר".

תנועות הנוער מזמינות  את כל מי שרואה בהמשך הפעילות ערך חינוכי חשוב להגיע ולתמוך כעת. ובכוונתם להמשיך להגיע עם שלטים ולעורר את מודעות הציבור במחאה שתתקיים על בסיס שבועי עד שיישמע קולם ויוכלו לחזור לפעילות.

 

הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובפייסבוק של צפון 1 גליל מערבי ובחדשות נהריה

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות