fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178238 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בנות "מכינה ישראלית" לוקחות את הכדור בידיים

"מכינה ישראלית" הקד"צ, הפועלת ממרחביה, השיקה פרויקט איכות סביבה מקיף בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל. את הפרויקט יזמו החניכות עצמן. לאחר שלמדו והעמיקו בהיבטים שונים של קיימות החליטו לפעול להפחתת שימוש בחשמל ובאנרגיה במכינה ומחוצה לה ולקיים בקרוב הפנינג "יד שנייה" בשיתוף הקהילה בקיבוץ, כדי להדגיש את ההכרח בהפחתת צריכה.
להגברת המודעות. בנות המכינה (צילום מכינה ישראלית(
להגברת המודעות. בנות המכינה (צילום מכינה ישראלית(

"מכינה ישראלית" הקדם צבאית, הפועלת ממרחביה, השיקה השבוע פרויקט איכות סביבה מקיף בשיתוף המועצה האזורית עמק יזרעאל. במרכז הפרויקט אותו יזמו חניכות המכינה עצמן, הכוונה להגביר מודעות, קודם כל בקרב החניכות וסביבתן, לבעיות קיימות ולצורך הבוער לטפל בהן, והרצון – כחלק מהתהליך החינוכי במכינה – להמחיש הלכה למעשה שהשינוי תלוי גם בכל אחת ואחד מאיתנו.

כך החליטו החניכות, בסיומו של אירוע ההשקה, לפעול מעתה ואילך להורדת צריכת החשמל והאנרגיה במכינה ולהפריד פסולת. בנוסף החליטו לקיים בקרוב הפנינג יד שנייה בשיתוף הקהילה במרחביה, כדי לעודד הפחתת צריכה.

מכינה ישראלית, שהקימה ומנהלת עמותת "דרך כפר יוזמות חינוך", מיועדת לנערות מאזורי פריפריה חברתית וגיאוגרפית. במהלך שנת המכינה עוברות החניכות, שמגיעות מכל רחבי הארץ, מסלול הכשרה אינטנסיבי הכולל הכנה פיזית ומנטלית לשירות ותכנים מגוונים נוספים, שמיועדים לחיזוק הזיקה לארץ ולחברה, להרחבת אופקים, להעצמה אישית ואף לפיתוח חשיבה ביקורתית. גם מקומה של ההתנדבות בקהילה אינו נפקד. בסיום שנת המכינה מתגייסות החניכות רובן ככולן לתפקידים משמעותיים בצה"ל.

אירוע השקת פרויקט הקיימות במכינה ביום רביעי האחרון נפתח בהרצאה של אסי אליה, ראש אגף איכות הסביבה במועצה האזורית עמק יזרעאל. לאחר ההרצאה, ש"פתחה לנו את הראש" כדברי חלק מהחניכות, הן התחלקו לארבע קבוצות לימוד ועבודה בנושאי זיהום אוויר, זיהום מקורות מים, הפרדת פסולת ותרבות הצריכה. סייעה מאוד בהליך הלימודי הזה ארדה רבוא, רכזת קיימות בקהילה באגף איכות הסביבה.

מחאה להגברת המודעות

בסיכומו של היום, לאחר שהפכו והעמיקו באתגרי קיימות ואקלים שניצבים בפני החברה בישראל ובעולם כולו, החליטו החניכות לנקוט בכמה פעולות. מעבר למה שכבר צוין מעלה – הפחתת צריכת האנרגיה במכינה והפנינג יד שנייה, סוכם עוד כי בקרוב יצאו החניכות ליום ניקוי באחד מחופי הארץ ובנוסף יקיימו אירוע מחאה להגברת המודעות לבעיות האקלים באזור המכינה. כל זאת ברוח המשנה החינוכית של "דרך כפר" – גם "תיקון עולם" כללי וגם "תיקון הלב" אישי.

שרה אלנה, חניכת מכינה ישראלית: "יום איכות הסביבה היה חשוב לנו במיוחד כי אנחנו חיים על כדור הארץ שהולך וניזוק יותר ויותר בגלל פעולות של האנשים שחיים עליו, אנחנו, והגיע הזמן להתחיל לקחת את עצמנו בידיים ולדאוג לטובת העתיד שלנו ושל ילדינו שיבואו, כדי שהכדור ימשיך להתקיים ויהיה מקום בריא יותר וירוק יותר.

"למדתי ביום הזה קודם כל עצמי", היא אומרת עוד, "עד כמה גם אני לצערי תורמת לזיהום של הכדור, ולכן לקחתי על עצמי בעזרת השם להפחית שימוש בפלסטיק ולדאוג לסביבה יותר ירוקה. כמכינה הגענו למסקנה שאנחנו צריכות להמשיך ולהתעסק בנושא ולא לוותר, כי הוא חשוב ואנחנו חייבות לנסות ולקדם דברים לפחות בסביבה שלנו".

אסי אליה, ראש אגף איכות הסביבה במועצה האזורית: "היוזמה של בנות המכינה לקיים יום להעלאת המודעות לנושא איכות הסביבה מרגשת ומעודדת. עתיד כדור הארץ שלנו הוא בידיים של הצעירים. השינויים בהרגלים שהן בחרו לעשות כבר בסוף היום הם תרומה משמעותית לשמירה על הטבע ועל העתיד של כולם".

לחדשות נוספות בידיעון עפולה וידיעות הגליל לחצו כאן* לדף הפייסבוק שלנו לחצו כאן

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות