בני נוער בנצרת עילית מצאו פתרון להעלמות זוגות גרביים, בעיה קטנה אבל מטרידה ובעיקר גוזלת זמן יקר. המוצר הייחודי – Socatch (רשת לגרביים) הוא שק קטן המורכב מחוטי גומי ולולאות אליהן ניתן להכניס את זוגות הגרביים ביחד למכונת הכביסה וכך לא לשבור את הראש היכן נעלמו הגרביים. את המוצר הציגו השבוע בפני ועדת השקעות המורכבת ממנהלים בכירים במשק במפגש שהתקיים במשרדי חברת ההייטק פאולו אלטו נטוורקס בת"א שמתמחה באבטחת מידע.
מטרת המפגש נועדה לבחון תמיכה כספית במיזמים שמפתחים בני הנוער כחלק מפעילת העמותה. "החניכים מנצרת עילית שהשתתפו בוועדה זכו במקום הראשון, במענק כספי שיסייע להם בהמשך פיתוח המוצר שלהם ואף מכרו לחברת פאולו אלטו נטוורקס, שאהבו מאוד את הרעיון ורכשו 100 יחידות ראשונות של המוצר", סיפרה בגאווה רנא שאחדה מנהלת יוניסיטרים נצרת עילית.
"היה מאתגר להציג בפני וועדת ההשקעות תכנית עסקית ואבטיפוס של המוצר. אני שמחה שהצלחנו לשכנע שהמוצר יעיל וכדאי להם להשקיע בפיתוח שלו", סיפרה החניכה דנה רוק. חברה לקבוצה, נאדין מרגיה שהגה את הרעיון אמר כי מדובר במוצר פשוט, זול ונוח לשימוש.
ועדת ההשקעות הורכבה מהנהלת יוניסטרים בראשות יו"ר העמותה רוני צארום, המנכ"ל איריס רף רונן לצד אנשי עסקים מובילים, בהם: מייסד קופיקס ומנכ"ל קרן הגשמה אבי כץ, יו"ר בורסת ת"א אמנון נוייבך, מנכ"ל ומייסד קרן סקיי ניר דגן, אורי אלטר מפאולו אלטו נטוורקס, מנכ"ל טוגדר קפיטל נעם לאוטמן ועוד.