fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178243 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

הקרייתים: "לעמוד על הבמה זה המקום הכי מדויק שלי"

רחלה וייס. צילום: דורון גולן
רחלה וייס. צילום: דורון גולן
רחלה וייס. צילום: דורון גולן
רחלה וייס. צילום: דורון גולן

מדי שבוע מצחיקה רחלה וייס, 53, מקרית ביאליק, מאות רבות של צופים שבאים למופע הסטנד-אפ שלה. מעטים מהם יודעים עד כמה קשה היא עבדה ונלחמה כדי לעמוד על הבמה ולהצחיק אותם.

וייס, נולדה בברוקלין, ארצות הברית, ילדה אמצעית בין שני אחים ובגיל שמונה הגיעה עם משפחתה לארץ. וייס חלמה ללמוד משחק והוריה התנגדו לכך בטענה שמשחק אינו מקצוע. היא עברה שני גירושין, התגוררה במשגב ובמהלך השנים עבדה כמזכירה במקומות שונים. "לא הבנתי למה אני לא מוצאת את עצמי בכל המקומות האלה" היא מספרת "הרגשתי שאני מטפסת על הקירות. הקשבתי לכולם, להורים, למשפחה ולחברים שהתנגדו שאהיה שחקנית, הקשבתי לכולם חוץ מלעצמי".

המהפך הגיע לקראת גיל 50, אז הציע לה חבר לעשות תרגיל בדמיון מודרך "ונדהמתי, ראיתי את עצמי על במה באולם ענק. שכחתי את התשוקה האמיתית שלי שהדחקתי בגלל הסביבה".  עם חברה היא יצאה למופע הראשון שנמשך שנה ושימש גם כמסלול לימודים מזורז ולחוץ.  כשרצתה לצאת במופע יחיד לוותה חמישה-עשר אלף שקלים מחבר קרוב, ירון כרמל,  כדי לממן את הצעדים הראשונים בעצמאותה.

וייס חברה לאסף שלמה, מי שלימד אותה כיצד לעמוד על במה ולהגיש את החומרים שנולדו ברובם מניסיון החיים שלה. לאחר תהליך הבשלות היא יצאה עם מופע היחידה שלה "לצחוק מחוץ לקופסא" שמועלה ברחבי הארץ. "לעמוד על הבמה זה המקום הכי מדויק שלי" אומרת וייס "זה המקום שבו אני מגיעה לידי ביטוי באופן מלא". ולאלו שגם בגיל מבוגר חולמים להגשים חלום ישן היא אומרת "תגשימו אותו, חד משמעית, תגשימו את החלום".

המעוניינים להשתתף במדור מוזמנים לפנות לדורון גולן, טל': 054-3337313, דוא"ל: doronphoto@gmail.com

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות