fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תשכחו מהתלך-תבוא: פיילוט לקיצור הליכים בביטוח הלאומי בחדרה

הביטוח הלאומי חדרה. צילום: גוגל מפות
הביטוח הלאומי חדרה. צילום: גוגל מפות

עיריית חדרה נכללת בפיילוט משותף עם הביטוח לאומי, שנועד להפחית את הנטל הבירוקרטי מתושבי העיר.

את השתתפותה של חדרה בפיילוט מוביל המשנה לראש העיר מלכיאל (מלכי) אלבז, המכהן כיו"ר הוועדה להנחות בארנונה בעיריית חדרה. לדברי אלבז, תושבים רבים שפנו אליו במסגרת הוועדה להנחות בארנונה טענו כי כחלק מתהליך בקשת ההנחה מהעירייה, הם נדרשים לפנות לביטוח הלאומי ולהנפיק אישורים הנדרשים להצגה בעירייה כדי להיות זכאים להנחה.

אלבז: "תושבים נאלצו להיות מטורטרים מהעירייה לביטוח לאומי ובחזרה, רק כדי שיהיו זכאים להגיש בקשה לוועדת ההנחות. מאחר שמדובר במספר גדול של פונים, ובטענה שחוזרת על עצמה בכל שכונה שאליה אני מגיע, החלטתי לפנות לביטוח הלאומי כדי לראות כיצד לקצר הליכים".

פנייתו העלתה כי הביטוח הלאומי מקדם פיילוט להפחתת הנטל הבירוקרטי ולתהליך משותף עם הרשויות המקומיות לשיפור השירות לתושבי העיר.

בשלב זה מדובר בפיילוט בהשתתפות חדרה, שהינה הרשות המקומית הגדולה בתחום פעילות הסניף. הפיילוט כולל מערכת מחשובית המאפשרת לפקיד האחראי ברשות המקומית להיכנס לאתר אינטרנטי מאובטח של הביטוח הלאומי ולקבל את כל האישורים הרלוונטיים של התושב, מבלי להטריח את התושב לפנות בעצמו. כך, שבניגוד להלוך ושוב שאפיין את התהליך בעבר, עם תחילת הפיילוט יוכל התהליך כולו להיסגר עבור התושב כבר בפנייתו הראשונה לבקשת הנחה בארנונה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות