fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שובו של הסנייק: הורים קונים לילדים טלפונים "טיפשים"

צילום: Pixabay
צילום: Pixabay

היוזמה 'תנו לגדול על שקט', שמעודדת את זניחת הסמארטפון ושימוש בטלפונים בטוחים בקרב ילדים צעירים הגיעה גם לחדרה. מילי גפני, אם שילדיה לומדים בבית ספר מופת חופים בעין הים, מקדמת בימים אלה את היוזמה בכיתות הנמוכות בבית הספר.

הרעיון שמקדמת היוזמה הוא לעודד הורים שילדיהם לומדים בשכבות הצעירות בבית ספר יסודי לרכוש באופן קבוצתי טלפון בטוח, ללא חיבור לרשת האינטרנט ולרשתות החברתיות ("טלפון טיפש"). עם הטלפונים הבטוחים ילדים יכולים לשמור על קשר עם ההורים ועם חברים מבלי להיות מחוברים לרשת החברתית ולתכנים מזיקים 24/7.

הכל התחיל לפני למעלה משנה, כשסיגל רובין שמעה מבתה הגדולה, שהייתה אז בכיתה א' בבית הספר 'יגאל אלון' בהוד השרון, על הסמארטפונים בצהרון. "הבת שלי סיפרה לי שבצהרון שלה יש ילדות שאי אפשר לתקשר איתן יותר, כי הן קיבלו סמארטפון. הרגשתי שזה משהו שאנחנו חייבים ללמוד להתנהל אתו בצורה חכמה יותר, מאשר פשוט לתת להתמכרות הכל כך מוקדמת ומיותרת הזו לקרות."

באדיבות קבוצת הפייסבוק "תנו לגדול על שקט". איור: דבי גולוב
באדיבות קבוצת הפייסבוק "תנו לגדול על שקט". איור: דבי גולוב

סיגל, בעזרת אמהות נוספות בבית הספר, הקימה את קבוצת הפייסבוק 'תנו לגדול על שקט' והחלה לקדם את הנושא של דחיית השימוש בסמארטפונים בקרב ילדים צעירים. "אם אנחנו קונים לילדים טלפונים בטוחים ללא אינטרנט ומחליטים על זה יחד כקבוצה, אנחנו גם מונעים את הלחץ החברתי לקנות סמארטפונים וגם משיגים עוד כמה שנים בהן הם לא מתמכרים לטלפונים החכמים. זה באמת מדהים לראות עד כמה הידיים הקטנות של ילדים בכיתה ב' מחזיקות את הטלפונים החכמים האלה בכל מקום, וזה עוד לפני שאנחנו מדברים על בריונות ואלימות ברשת. זה פשוט מרגיש שהם עוד לא הספיקו לפתח כישורים אחרים לפני שהם מנותבים לתוך המסך."

נעמה גלעדי, אם לשלושה בנים ברעננה, קידמה גם היא את הנושא בבית הספר של ילדיה ויצרה עם סיגל קשר. "נעמה הצליחה באופן מרשים", אומרת סיגל, "בשכבה של הבן הגדול שלה, 3 כיתות מתוך 4 רכשו את הטלפונים הבטוחים היא יצרה איתי קשר וממש מצאנו אחת את השנייה ומאז, היוזמה פורחת. בעזרתה של יעל אודם, כתבת החינוך של חדשות 2, עשינו כתבה ראשונה בחדשות ערוץ 2 ובהמשך, היה גל כתבות בקיץ שיצר באז מטורף סביב היוזמה, כשלמעשה כל הזמן מצטרפים אלינו בתי ספר וכיתות מכל הארץ."

מאות בתי ספר ברחבי הארץ כבר לוקחים חלק מהיוזמה ובחלק מהרשויות הגדילו לעשות ומקדמים ומעודדים את מנהלי בתי הספר ליישם אותה. מילי גפני היא אם לארבעה ילדים, שניים מהם לומדים בכיתה ב', בבית ספר מופת חופים שממוקם בשכונת עין הים. היא נחשפה ליוזמה דרך יעל אודם, כתבת החינוך של חדשות 2 ותושבת השכונה והחליטה להרים את הכפפה ולנסות וליישם את הנושא המאתגר בשכבת כיתות ב' בבית הספר.

מילי גפני
מילי גפני

"בכיתה של הבן שלי, לחלק מהילדים כבר יש סמארטפון, למרות שמדובר בסה"כ על כיתה ב'. סמארטפונים ממכרים ועם כל שימוש בהם, הילדים שלנו נחשפים לתכנים אלימים, לשיימינג ואפילו לפורנוגרפיה", אומרת מילי.

בתמיכת ועד ההורים ומנהל בית הספר מילי הפיצה פלאיירים שמטרתם להעלות את מודעות ההורים ליוזמה, והקימה קבוצת וואטסאפ מקומית בשם 'תנו לגדול על שקט בחופים', שמיועדת לכל הורה המתעניין בנושא ובקרוב היא מקווה שתתבצע הרכישה הקבוצתית הראשונה בבית הספר, של טלפונים בטוחים.

היוזמה המקומית של מילי, נמצאת עדיין בחיתוליה, אבל זה רק עניין של זמן עד שהורים נוספים בבתי ספר אחרים בעיר ישמעו על התועלות של הטלפונים הבטוחים מול הנזקים העצומים שטומנים בחובם הסמארטפונים ויצטרפו ליוזמה. "מה שהכי בעייתי בסמארטפון, זה שהוא נייד והילדים יכולים ללכת איתו לכל מקום, לשירותים, לחברים או  למיטה. הילדים חשופים לתכנים מסוכנים בכל שעות היום וגם לפעמים בבתי הספר והצהרונים ללא אפשרות להגביל בעצמם את שעות השימוש. זה התפקיד שלנו כהורים לשים את הגבולות ולדחות את גיל החשיפה של הילדים כמה שיותר. בטלפון הבטוח הילדים יכולים לשלוח הודעות ולהוציא ולקבל שיחות ואם זה הספיק לנו בגיל 18, למה שזה לא יספיק לילדים שלנו בגיל 9?"

מעיריית חדרה נמסר: "עיריית חדרה מברכת כל פעילות שהיא לטובת ילדי ותושבי העיר, לאחר שנלמד את הנושא, נשמח לסייע."

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות