fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פעוטה נחנקה מענב בגן בנתניה, אושפזה במצב קריטי

אנשי מד"א ביצעו בה החייאה בגן ופינו אותה לבית החולים לניאדו בעיר
אמבולנס של איחוד הצלה (צילום דוברות איחוד הצלה)
אמבולנס של איחוד הצלה | צילום ארכיון: דוברות איחוד הצלה

ילדה בת 4 הגיעה היום (ד') לבית החולים לניאדו בנתניה כשהיא במצב קריטי לאחר שנחנקה כתוצאה מבליעת ענב בגן. אנשי מד"א שהגיעו לגן ביצעו בה החייאה, שלפו מגרונה את הענב וכאשר חזר הדופק פינו לבית החולים במצב קריטי.

פראמדיק מד"א יואב ליבוביץ סיפר: "קיבלנו את הקריאה על הילדה שנחנקה בגן ודיווחו לנו בקשר שמבצעים בה פעולות החייאה בסיסיות להוצאת הגוף הזר בהדרכה טלפונית של חובשת במוקד. תוך דקות בודדות הגענו למקום וראינו בתוך הגן ילדה כבת 4 מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה ובסמוך אליה מפוזרים פירות. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה מתקדמות כשידעתי שהאירוע בהול וכל שניה קריטית. תוך שימוש בציוד רפואי מיוחד שלפתי מגרונה של הילדה ענב קטן שלם וכעבור שניות בודדות ליבה של הילדה שב לפעום והיא החלה לנשום. המשכנו את הטיפול הרפואי שכלל מתן תרופות והחדרת צינור מיוחד לקנה הנשימה ופינינו אותו במהירות לבי"ח לניאדו בעיר כשמצבה קריטי".

במד"א שבים ומזכירים שיש להימנע ואף להרחיק מזון העלול לסכן ולגרום לחנק כגון נקניקיות, ענבים ועוד מהישג ידם של ילדים מתחת לגיל חמש. כמו כן יש להקפיד לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות, להימנע מהשארת פרי בצורת עיגול והקפדה יתרה על לעיסת המזון היטב. יש לתת יתר תשומת לב בהגשת פירות כמו ענבים, צימוקים, חמוציות וכו' עקב מרקמם הדביק שעלול לגרום לחנק וחסימת נתיב אוויר. יש לשים לב כי בזמן שהילד אוכל אין הוא מסתובב, משחק או מתרוצץ. עליו לשבת בזמן האוכל, דבר שיפחית את סכנת החנק.

בכל מקרה של קשיי נשימה או חנק יש להתקשר מיד למוקד מד"א 101 ולהישמע להנחיות התדרוך הטלפוני לביצוע החייאה מהמוקד עד להגעת האמבולנס למקום.

ענבים צריך לחתוך

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות