fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תושבי דגניה וגבע תתכוננו

משנים לכם את שם הרחוב. אפשר להתנגד
רחוב דגניה. צילום רותי ברמן

תושבי הרחובות גבע ודגניה שימו לב, בקרוב יתחיל בעירייה הליך לשינוי שם הרחוב שלכם: גבע יהפוך לרחוב הרב שלוש ורחוב דגניה לכל אורכו על כל עשרות בנייניו יקרא "דרך שרון" על שם ראש הממשלה לשעבר אריק שרון.

בישיבת ועדת השמות האחרונה אישרו יציאה לפרסום לשינוי שמם של שני הרחובות. הועדה החליטה לגבי רחוב דגניה כי מאחר ומדובר ברחוב מרכזי וארוך ובו מגדלי מגורים רבים יתכן ויוחלט להקדיש ישיבה מיוחדת נוספת לשמיעת בני משפחת שרון ומאידך את המתנגדים תושבי רחוב דגניה.

רחוב דגניה הוא רחוב מרכזי בקריית השרון. אורכו כ- 3.5 ק"מ לאורכו עשרות בנייני מגורים ובהם מאות משפחות ששינוי שמו של הרחוב ידרוש מהם רישום מחדש בכל המסמכים והתעודות:

גלעד שרון רוצה את כל רחוב דגניה. דברים אלה הועלו כבר בישיבות קודמות של וועדת השמות. בישיבה שהתקיימה לפני שנה במלאות ארבע שנים למותו של שרון דנה ועדת השמות בהענקת שמו רק לחלק מרחוב דגניה. בנו, גלעד שרון שהגיע במיוחד לישיבה, דרש לקרוא על שמו של שרון את כל רחוב דגניה מכביש 57 ועד הסוף בשם "דרך שרון". חברי הועדה התנגדו והציעו קטע מסוים מכביש 57 בו אין בנייני מגורים. לאחר שטען כי הובטח לו כל הרחוב, קם בהפגנתיות והלך. שלוש שנים לפני הדיון, כלומר בשנת 2011 החליטה ועדת השמות להחליף את שמו של הרחוב הראשי באזור התעשיה ספיר (פולג), רחוב גיבורי ישראל על שמו של אריאל שרון. בוועדה אמרו אז כי מדובר בהחלפת שמו של רחוב בו קיימים מאות עסקים הפועלים מעל 20 שנים ששינוי השם אמור היה לגרום להם נזק כלכלי והערכות מסובכת של החלפת רישומים של העסק. אחרי ששמעה את התנגדותם של בעלי העסקים החליטה הועדה לדחות את הנושא.

בישיבה עצמה נערך דיון והועלתה שוב בקשת ראש העירייה לשינוי שמו של רחוב גבע על שם הרב שלוש. אחת מחברות הועדה יוכי אייזיק סברה שצריך למצוא מיקום אחר "ולא לשנות שם רחוב קיים, בטח לא את רחוב גבע".  מנהלת ארכיון העיריה אתי אבן חן ציינה שלא נמצאו אסמכתאות לבקשה בעבר להנציח את השלושה: גד מכנס, ברוך רם, עובד בן עמי כ"גבע": "במסמכים רשמיים לא מופיע גבע בראשי תיבות אלא השם "גבע".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות