fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שנית גב: מביטה אל האופק מתוך הטרגדיות

אביה החורג דרק רוט נרצח ובנה אובחן אוטיסט. בואו לשמוע את שנית גב במתנ"ס ריבלין ב 4.7.19
שנית גב צילום תקוה מהבד
שנית גב צילום תקוה מהבד

ביום חמישי 4.7.2019 במתנ"ס ספי ריבלין, קרית השרון תופיע שנית גב במופע "מביטה אל האופק". זהו מופע מקורי ומעורר השראה על צמיחה מתוך כאב, מסע מרגש ואמיץ במחוזות ילדותה, הבחירה בחיים היצירתיים של אמא אחת שמצאה דרך להתמודד עם ההפתעה שריסקה את חייה. זהו מסע לגילוי כוחה של אהבה של אמא, של גבר לאישה, של חברות נשית ושל כל אישה לעצמה. במופע הזה יתארח גם רועי מורי המקסים, ילד בן 12 המאובחן על הספקטרום האוטיסטי, אשר מצא את השליחות שלו דרך המוסיקה ומלחין יצירות שיוצאות מהלב ומגיעות ללב.

שנית, 46 עורכת דין ומדריכת הורים במקצועה, תושבת העיר נתניה נשואה ליוחנן רו"ח ואם לארבעה ילדים בגילאים 6-20 סגרה מתוך בחירה את המשרד שלה שעסק גם בגישור, לאחר שבנה אופק אובחן בגיל ארבע כאוטיסט: "הוא לא נולד אוטיסט אבל עם הזמן הוא החל להתכנס בעצמו, לא דיבר, חזר על דברים. כשחזרנו מהאבחון שהיה חד משמעי הייתי בשוק גדול ונכנסתי למשבר אישי עמוק". את הכוחות להתגבר על המשבר מצאה שנית בכתיבת שירה והשירים הולידו ספר ביכורים "מביטה אל האופק": "את הכוחות מצאתי בכתיבת שירה תרפויטית. התחלתי לכתוב על הכל: על פצעי ילדות, על הגירושין של הוריי, על תחנות ובחירות בחייה של כל אישה ועל האוטיזם של אופק. קרה לי משהו שאני לא מאחלת לאף אמא, אבל אני כבר לא שואלת את עצמי למה זה קרה לי, עברנו טלטלה משפחתית בגלל האוטיזם ואני יודעת היום לראות את המתנות שהאוטיזם הביא איתו, לגלות בעצמך כוחות, לראות את האחר, לקבל את מי ששונה ממך ולהעביר הלאה לאחרים שאפשר גם אחרת. גם הילדים שלי למדו להיות רגישים לכך".

השירים שלה נוגעים ללב ויש בהם מסר לתקווה ואופטימיות. עוד לפני הטרגדיה של האוטיזם של אופק עברה שנית טרגדיה אחרת. אביה החורג, היה דרק רוט, נהג המונית מנתניה שנרצח על ידי "בני טובים" מהרצליה כפי שהוגדרו בזמנו: "הוא היה נשוי לאמא שלי וגידל אותי ואת אחותי 11 שנים. לדרק הייתה השפעה טובה על החיים שלי ועל הבחירות שעשיתי. אחד השירים הכי מרגשים והנוגעים ביותר במופע זה השיר על דרק".

 

בסיפור החיים של שנית יש נקודות משבר טרגיות אבל היא לקחה אותם אל האופק, לכיוון של צמיחה והעצמה גם לאחרים. היא בחרה בעשייה, באומנות – בכתיבה.

"המטרה של המופע מעבר להיותו הגשמה עצמית הוא לקרב את החברה, להנגיש אותה לאוטיזם. בצורה רכה ומרגשת. במופע שלי, הציבור ישמע בין היתר, איך חיים עם ילד אוטיסט וישמע את רועי מורי, שהוא מוסיקאי מחונן שהלחין יצירה לאחד השירים שלי".

אופק אובחן בגיל ארבע כאוטיסט

"היום אופק נמצא בגן תקשורתי. יש לו קושי ביצירת קשר עם ילדים בני גילו, לא תמיד הוא מובן בדיבור שלו או במסר שהוא רוצה להגיד והוא זקוק להרבה עזרה ותיווך. הוא רגיש לרעשים אך ילד שמח וחייכן, שקל להתאהב בו וזה גם מה שמטעה ומבלבל. הוא בתפקוד גבוה ואנחנו הרבה יותר אופטימיים. רואים את האופק".

לרכישת כרטיסים 70 ש"ח למופע כנסו לכאן   https://shanitgev.co.il/

אפשר גם בביט/ פייבוקס 052-2519204

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות