fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שאבעס בנתניה: תגרה והפיכת שולחן במסעדה

אלימות על רקע דתי. פצוע הועבר לבית חולים. אחד הפורעים נעצר. בולמש: "הנזק לתיירות הוא עצום"

תגרה בעקבות חילול שבת ארעה במדרחוב הראשי בנתניה בשבת. שני צעירים חובשי כיפה עברו ליד קפה לונדון והפכו באלימות תוך כדי קללות שולחן שהיה ערוך לקבל סועדים.

קיפאח אגרביה שהגיע לנהל את משמרת ערב בקפה לונדון: "זה קרה דקות לפני שהגעתי כאשר מנהל המשמרת לפני הועבר לבית החולים כשהוא פצוע בעקבות תגרה. הם צעקו לעובדים: 'אתם עובדים בשבת ואנחנו נהפוך לכם את המסעדה'. אחרי שהפכו שולחן ונשברו צלחות וכוסות הם רצו לכיוון  רחוב הרב קוק ואנשים שישבו שם צעקו עליהם. תוך כדי כך הגיע מנהל המשמרת ואחד התוקפים נתן לו מכה בזמן שהוא צילצל למשטרה. הוא נפצע באוזנו, דימם והועבר לבית חולים. המשטרה הגיעה ואחד הצעירים נתפס. מנהל קפה לונדון הגיע מתל אביב להגיש תלונה במשטרה.

 

זה לא נעים. זו עלית מדרגה באלימות ואנחנו נגיש מחר (יום ראשון) בקשה ממנהלת מרכז העיר עלוית פרוינד להגביר את הפיקוח העירוני במדרחוב בשבת".

המשנה לראש העירייה והממונה על התיירות אפריים בולמש: "הקיץ רק בראשיתו ועונת התיירות בעיצומה. אני מקווה שהמנהיגות הדתית בנתניה תרגיע את חמומי המוח ושיבינו שנתניה עיר תיירות אירועים שכאלו עלולים לעשות נזק כלכלי, חברתי ותיירותי עצום לנתניה. אין סודות ואי אפשר לטאטא אירועים שכאלו מתחת לשטיח. אנשים ותיירים מצלמים אירועים שכאלו ומפרסמים. הנזק עצום".

גיא גולן בעל מסעדת "סקוטשמן" כבר נפגע מאלימות של באי בתי הכנסת הקרובים: "אני סובל הכי הרבה. מעלי יש שני בתי כנסת ממולי יש בית כנסת, לפני שבעה חודשים זרקו על הסועדים במסעדה ביצים וגם היום זרקו ביצים. הדתיים בעיקר צרפתים צועקים כלפי בעלי במסעדות הפועלות בשבת: 'תסגרו בשבת, תכבדו את השבת למה אתם עובדים בשבת? והיום הם הרימו ראש והפכו שולחן. זה לא יכול להמשך כך. העיריה לא עושה כלום. אין פקח אחד בשטח בשבת. אנחנו מבקשים מהעיריה שיעמידו במדרחוב ניידת קבועה בשישי שבת. אם לא אנחנו נשבית את העיר בשישי שבת הקרובים. אנחנו לא נסכן את החיים שלנו". עקב השבת לא ניתן היה לקבל את תגובת העיריה.

לערב את המשטרה והפיקוח

עמותת נתניה של כולם מגנה את התקיפה הברברית של קיצונים דתיים כנגד צוות ולקוחות קפה לונדון ופונדק הים:  "נתניה היא עיר חילונית ומסורתית סובלנית כלפי האחר ואין בה מקום לאלימות , אנו מקווים שהמשטרה תאתר את האחראים ותעמיד אותם לדין ושהמשטרה והפיקוח העירוני יסיירו במקום בשבת וירתיעו מפגעים פוטנציאליים".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "שוטרים שהגיעו לבית הקפה הבחינו בשני חשודים נמלטים מהמקום. אחד מהם נתפס ע"י השוטרים והוא עוכב לחקירה בתחנת המשטרה, בסיומה שוחרר בהרחקה מהמקום. החשוד השני, בן 25 מנתניה אותר לפני זמן קצר ע"י השוטרים והובא לחקירה בתחנת המשטרה. עפ"י החשד, השתולל במקום, זרק כיסאות וגרם לנזק לשמשת בית הקפה. בסיום חקירתו החשוד נעצר. החקירה נמשכת".

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות