fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

פאנלים סולאריים לא בבית ספרנו

"זו מחאה שקטה על הסיכויים לכשלים. אנחנו לא נגד אנרגיית סולארית אבל אף אחד לא נותן את הדעת על כשלים" אומרים ההורים.
לאה גולדברג צילום עצמי

מחאה שקטה בת שעה התקיימה בבוקר יום חמישי בשערי בית הספר לאה גולדברג בקרית השרון שעל הגגות שלו התקינה עיריית נתניה לוחות סולאריים: "המבנה ציבורי הילדים שלנו פרטיים" "פאנלים סולאריים לא בבית ספרנו" "כשל אפשרי הוא ספק וכשיש ספק אין ספק" נכתב בשלטים שנתלנו על גדרות בית הספר.

חן שמעוני סגנית יו"ר הנהגת ההורים אומרת שהמחאה היא קונקרטית: "זו מחאה שקטה על הסיכויים לכשלים. אנחנו לא נגד אנרגיית סולארית אבל אף אחד לא נותן את הדעת על כשלים. הבעיה היא המיקום. התמונה כפי שהוצגה לנו בתחילת השנה היתה שטחית ואנחנו בעזרת מומחים מצאנו בעיות נוספות שמראות פן אחר במקרה של כשלים. יש התכנות לכשלים ומבחינתנו ההורים להוסיף סיכון לילדים שלנו הוא מיותר".

יובל אופיר, נציג הציבור בוועדה לאיכות הסביבה בעירייה: "סולארי זה טוב וזה יעד ממשלתי, ובנתניה חסרות לנו התקנות על שטחי ציבור ומבני ציבור כמו אויר לנשימה. ההורים נפגשו עם נציגי העיריה והביעו דאגתם לסכנת קרינה אלקטרומגנטית. אני מכבד את המאבק שלהם אבל קרינה אלקטרומגנטית יש בכל האנטנות הסלולריות ובטלפונים עצמם"

מעירית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה, החתומה על אמנת האקלים ותכנית ברית ערים של מרכז שלטון מקומי, מיישמת לאורך השנים מדיניות סביבתית ומקיימת ומקדמת מגוון פרויקטים לשיפור איכות הסביבה והחיים בעיר נתניה. במסגרת זו הוקמו עד כה פאנלים סולריים על 16 בתי"ס בעיר, המסייעים לנו לחסוך בצריכת החשמל העירונית ולצמצום במזהמי אוויר ופליטות גזי חממה, כאשר בימים אלו מוקמים פאנלים סולריים על חמישה בתי ספר נוספים. הקמת פאנלים על גגות מבנים נעשית מזה 20 שנה ברחבי העולם ולמעלה מ-10 שנים בישראל. כך גם בירושלים, ת"א, הרצליה, בני ברק, אילת ועוד ועוד. הפרויקט נעשה בהתאם לכל הנהלים והתקנים הבינלאומיים.לבקשת ועד ההורים התקיימה פגישה ביניהם לבין נציגי המשרד להגנת הסביבה, מינהל החינוך, מנהלי בתי הספר וגורמים נוספים בו הוצגו חוו"ד מקצועיות מהארץ והעולם, לרבות אסמכתאות על תקינות המערכת ועמידתה בתקנים הבינלאומיים. צר לנו שוועד ההורים בחר להתעלם מחוו"ד המקצועיות ומעמדתו של המשרד להגנת הסביבה.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות