fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מדריכי טיולים מנתניה ממליצים לאן לנסוע בקיץ

המדריכים הם: עדנה פלס, אילן זיו, נורית הרפז, עמיר פרי, הראל פדר ולינה וסטפריד מנתניה
אילן זיו

עונת הטיולים לחו"ל כבר החלה עם ילדים ובלעדיהם וחברות הטיולים מציעות לכם עשרות רבות של טיולים מאורגנים בכל רחבי הגלובוס. פגשנו שישה מדריכי טיולים מקצועיים ומנוסים מנתניה שעוסקים בהדרכה כקריירה שנייה כבר שנים רבות ונהנים מעבודתם. שמענו מהם על ההדרכה, על הרצון להעניק למטייל חוויה וגם המלצות לטיולים שווים במיוחד.

עדנה פלס צפון תאילנד

עדנה פלס – יותר אתרי טבע

"אחרי 15 שנים שהייתי מורה ויועצת חינוכית, עשיתי הסבה וב-29 השנים האחרונות אני מדריכת תיירים. הדרכתי בכל העולם מלבד אפריקה ואני אוהבת את ארצות מזרח אירופה, הארצות הסלובניות, סנט פטרסבורג, מונטנגרו וארצות הבלקן.

היום, למרות שהעולם הוא קטן בגלל התקשורת וכולם מכירים כמעט הכל, המטיילים הישראלים רוצים שאני אספק להם את המידע באופן מעניין וחווייתי. לאנשים חשוב לקבל את הידע ולבקר במקומות נדירים שטיולים מאורגנים מגיעים אליהם. אנשים כבר לא רצים אחרי קניות ולא רוצים ימים חופשיים. הם רוצים לחזור עם מטען של חוויות וידע על אמנות, גיאוגרפיה, היסטוריה, פוליטיקה ועוד. הישראלים אוהבים חדר ומלון נקי, אוכל טוב ולראות כמה שיותר. מבוגרים נוסעים היום לתאילנד, שידועה כארץ חובה לצעירים ואנשים סקרנים רוצים לראות את ארצות הגוש הסובייטי, שהיו מעבר למסך הברזל.

אנקדוטות על מטיילים יש הרבה: אחד פוחד משיט, אחר פוחד ממדרגות נעות והשלישי חושש מהאוכל המקומי והמדריך צריך לתת הרגשה נינוחה שיש להם על מי לסמוך. אני אוהבת את העבודה שלי שהיא תובענית ומממשת למטיילים את הציפיות שלהם.

ההמלצה שלי לקיץ הזה היא יותר אתרי טבע ופחות ערי בירה, שבעונה הזאת של השנה צפופים, עד צפופים מאד".

אילן זיו

אילן זיו – טיול פרטי ייחודי

"זה קרה ב-1993 עת פגשתי קבוצת חברים שסיפרו בהתלהבות שהם בדרכם ללימודים מעניינים על העולם במסגרת קורס מלווי קבוצות. הבנתי שבקורס זה אוכל לממש סקרנותי ושאיפתי לידע: היסטוריה, גיאוגרפיה, תרבויות, דתות, עמים ומדינות. נרשמתי גם אני לקורס. ואם כבר נרשמתי, אז מילאתי מלוא החובות כולל טיול סטאז' לחו"ל שכבש אותי, למרות היעדר רצוני לעסוק בתחום זה.

מאז, 25 שנים, הספקתי להכיר חלקי עולם: טורקיה, בולגריה, סלובניה וקרואטיה, סרביה ומונטנגרו, איטליה, ספרד, סרי לנקה, גיאורגיה, ארמניה ואזרבייג'אן, אוזבקיסטן, קירגיזסטן, האיים הקנרים, להדריך למעלה מ-150 טיולים, ולהכיר אנשים חדשים רבים שחלקם הפכו לחבריי.

כשפרשתי לגמלאות הפכתי עיסוק זה לתחביב המעניק לי סיפוק רב, מאפשר לי להגשים נתינה למטיילי. וכמובן, מילות התודה והבעת שביעות הרצון מהם ממלאים אותי כל פעם מחדש ומהווים סיבה לצאת שוב.

עם הזמן, הידע הכללי, המקצועיות שבניהול ובהדרכת טיול והמיומנות בקשר עם אנשים גדלו. גם הסיפוק עלה.

כעת כאשר אני יושב במטוס בדרכי חזרה ארצה למשפחה ולחברים, עטוף באהבת המטיילים ובתודותיהם על שהעשרתי אותם מעבר למובטח בתוכנית הטיול, ברוגע ובנעימים, ההרגשה היא שמילאתי השליחות.

בשנים האחרונות התמחיתי ביעדים נהדרים: סרילנקה הטרופית המגוונת על הטבע המדהים, הבודהיזם וההינדו. מדינות הקווקז: גיאורגיה הטעימה והציורית ואזרבייג'אן המפתיעה את המטיילים בה בגילויים שמעבר לציפיות. ומדינות יוגוסלביה לשעבר: סלובניה, קרואטיה, בוסניה, סרביה ומונטנגרו על המגוונות, הנופים וההיסטוריה המעניינת שלהם.

לשמחתי נקלטתי בשנים האחרונות כמדריך בחברת 'מסעות', אשר מעניקה למדריכים יחס ומעמד מקצועי, ולמטיילים שירות מעולה ותמורה מלאה למחיר. במסגרתה, בחודש ספטמבר, אצא להדרכה בגיאורגיה ובחודשים דצמבר 19, ינואר ואפריל 2020 לטיולי חקר מקיפים לסרילנקה.

השנה יזמתי טיול פרטי ייחודי ומקיף משלי לאזרבייג'אן במעטפת של טביליסי, עשרה ימים שנותנים תמורה מלאה למטיילים עם חברת איירתור מבית אל על. יוצאים ב-2 בספטמבר.

נורית הרפז. סין

נורית הרפז – חמישים גוונים של כחול

"בשנת שבתון מהוראה בחטיבת הביניים של בית הספר שרת במשך 35 שנה, חיפשתי ללמוד משהו עם חוויה ואתגר. עבדתי בהדרכה במקביל לעבודתי בהוראה ומאז 25 שנה אני מדריכה רק בנתור ועדיין יש בי את הלהט והאש בעיניים להמשיך להדריך, לתת וגם ליהנות.

המוטו שלי הוא שהנוסע עומד במרכז, ואעשה הכל, כדי שהנוסע שלי יחזור עם חיוך ותמורה לכספו.

יעדי ההדרכה שלי הם: יוון, אטליה, שוויץ, פריס, הולנד, בלגיה, לונדון, ברצלונה, מונטנגרו, באקו, טנריף וגולת הכותרת הן סין ותאילנד.

אני מאד אוהבת את העבודה שלי למרות שמעט רחוק, מעט עמוס, אבל הקשיים מלווים בהרבה סיפוק. אני תמיד אומרת לנוסעים שלי שאם אני נהנית זו הצלחה של שני הצדדים.

אני ממליצה להגיע לטנריף מקבוצת האיים הקנריים באוקיאנוס האטלנטי מול חופי מרוקו, פשוט אי מטריף. יש בו חמישים גוונים של ירוק וכחול והחידוש של ישראייר הוא שיש טיסה ישירה לשם.

אני ממליצה בחום לטייל בבאקו, בירת אזרביג'אן, שהיא קסם של עיר: מודרני וחדיש מול עתיק ומסורתי.

השבוע חזרתי מסין שהיא אהבת חיי. אי אפשר שלא ליפול בשבי תחת המסתוריות, הקסם והפליאה שסין אופפת אותך. בכללי אני ממליצה בקיץ לטייל באזורי טבע, מים זורמים, מפלים ובעצם בכל מקום אשר חשקה נפשכם ועדיין לא הגעתם אליו.

במשך כל ימי הטיול, מעבר להסברים המקצועיים, אני מקפידה לחבר בין האנשים. אם זה בערב גיבוש, מפגשים כיפיים לאחר יום הטיול, הפעלות באוטובוס, צחוקים. כי במהלך הטיול אנו הופכים למעין משפחה הנותנת כבוד אחד לשני, לכן, בסוף כל טיול קשה להיפרד בשדה התעופה ולפעמים זה מלווה בדמעות. החיים קצרים והעולם הוא גדול והוא מחכה לנו".

הראל פדר הודו

הראל פדר – חולם על הודו

"אני מדריך טיולים באירלנד וסקוטנלד, סרדיניה וקורסיקה, דרום איטליה וטוסקנה, הודו ונפאל ובורמה ולאוס. לפני כמה שנים החלטתי שאני רוצה לעשות שינוי בחיים ולצאת ולעשות דברים שעושים לי טוב וכיף.

נתקלתי בפרסומת לקורס מדריכי טיולים בחו"ל של החברה הגיאוגרפית, והחלטתי להירשם. עשיתי קורס מקיף של כמעט שנה, ומיד לאחריו התחלתי להדריך בפועל. הדרכתי עד היום למעלה מ- 30 קבוצות. אני משתדל לצאת לטיול אחד בחודש, סביב 10-12 ימי היעדרות בחודש מהבית.

היעד המועדף עליי להדרכה זה הודו. ללא ספק. החיבור לאנשים, המראות, הטעמים, הצבעוניות, הדיסוננס בין העושר לעוני, הארמונות המרהיבים, המדבר הרג'אסטני – הכל עושה לי את זה. לצערי הרב, להודו נוסעים בטיולים מאורגנים רק שישה חודשים בשנה. בשאר החודשים או שחם מדי או שיש מונסונים. בכל פעם שאני מסיים קו להודו, דבר ראשון אני בודק ביומן מתי אני צפוי לחזור להודו, וכמובן שמצטייד בטיול האחרון באספקה שתחזיק אותי את ששת החודשים בבית: תבלינים, חטיפים, קשיו ועוד.

הקיץ אני מוציא טיולים לאירלנד עם חברת כרמל. בספטמבר אני מוציא קבוצה לסרדיניה שהוא אי חלומי בים התיכון, שלא הרבה קבוצות יוצאות אליו. זה יעד יחסית נסתר מהעין למטייל הישראלי הממוצע.

באוקטובר אני מוציא קבוצה של מיטיבי לכת לטוסקנה וגם מתחיל את הקו למזרח, להודו, נפאל ובורמה ולאוס.

סיפורים משעשעים בטיולים יש המון. אין טיול שאין בו משהו שקורה. בנחיתה בהודו, למרות הנחיות מפורשות לא לצאת לבד מהטרמינל, כי מי שיוצא לא יכול להיכנס בחזרה, מטייל החליט שהוא לחוץ על סיגריה, ויצא עצמאית, וכמובן שהלך לאיבוד בין אלפי האנשים שעומדים מחוץ לטרמינל בניו-דלהי. הוא הצליח להתחבר לרגע לווי-פיי כדי לקבל את השם של המלון, אלא שהתברר שבדלהי הקטנה עם 20 מיליון תושביה יש שלושה מלונות באותו שם. בקיצור, הרבה שינה באותו לילה לא הייתה לי".

עמיר פרי טנריף

עמיר פרי – מדינות עם קשר יהודי

"לפני כעשר שנים לאחר שהשתחררתי משרות קבע ארוך, החלטתי לנסות ולהיות מדריך טיולים בחו"ל. בסיום הקורס שנערך על ידי חברת "רימון טיולים" התחלתי לעבוד בספרד וכיום הרחבתי ליעדי טיולים נוספים בהם פורטוגל, אוסטריה, הולנד, יוון ותאילנד.

עבודת מדריך טיולים היא לא פשוטה ודורשת ידע היסטורי רב, ידע גיאוגרפי, הבנה בכלכלת המדינה, אוכל טיפוסי ליעד ועוד נושאים רבים אחרים מעבר לידע הבסיסי בהעברת הדרכה והובלת קבוצה.

במהלכו של כל טיול ישנם מקרים משעשעים יותר, וגם פחות, העיסוק עם המטיילים הוא מהנה ברובו והרצון להעביר מהידע לקהל המטיילים הוא רב ביותר כי הדרכת טיולים עושים באהבה או שלא עושים כלל, מה גם שלמטיילים הישראלים חשוב לקבל את התוכנית אותה קנו במלואה.

ממליץ הקיץ לטייל בספרד, פורטוגל ויוון, מדינות עם היסטוריה מרתקת ולכולן קשר יהודי בעברם.

לינה וסטרפילד רוסיה

לינה וסטפריד – מתחברים לטעמים

"אני מדריכת טיולים משנת 2000, עובדת כיום בחברת 'מסעות טיולי איכות גיאוגרפיים' והיעדים המרכזיים שלי הם: בעונת החורף וייטנאם וקמבודיה, סרילנקה ובורמה. בעונת הקיץ אני מרבה לעבוד ברוסיה אך גם בגיאורגיה, המדינות הבלטיות, איטליה. המקום המועדף עלי במזרח הוא: וייטנאם. וכמובן רוסיה, מכורתי.

הקהל הישראלי, שהתחנך על תרבות רוסית ומכיר את הסופרים, מלחינים, רקדני בלט רוסיים, פחות מכיר את נושא הציור הרוסי. לצורך כך אנו מבקרים בגלריית טרטיאקוב, המהוללת שבמוסקבה ומכירים לקהל שלנו את הציירים שפעלו בתקופת "תור הזהב" של הציור הרוסי במאה ה-19.

מעבר לכך, הנוסעים מחפשים להתחבר לטעמי ילדות מבית אמא וסבתא. והכוונה למרק הבורשט המפורסם, פירושקי ממולאים בכל טוב ועוד.

ההמלצה החמה שלי לטיול הקיץ הוא העיר סוצ'י, שלחופי הים השחור".

Lina, lina1

 

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות