fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

בוטיק גבינות ויין על שם סבתא "רוזה"

חג השבועות עבר אבל טעם הגבינות האיכותיות נשאר. תשמעו מהילה קליינמן
ע"ש סבתא רוזה. הילה קליינמן

תכירו את הילה קליינמן מאודים שפתחה לפני חצי שנה את מעדניית בוטיק "רוזה" ברחוב האומנות באזור התעשיה פולג. המעדנייה נושאת את שמה של סבתה רוזה בת ה-95 שהיא ממקימי המושב. המעדנייה מציעה מבחר ענק של גבינות, יין בוטיק איכותי מהארץ ומעולם, ליקרים, ריבות, פסטות מביצים טריות, יוגורט יווני, שמן זית קלמטה ופריטים נדירים שרק פה תמצאו אותם. מקום להתמוגג בו.

למה גבינות?

"אני אוהבת מאד אוכל, לבשל ולאפות, אוהבת לתת לאחרים משהו טעים שאני מאמינה בו. אני אוהבת את התגובות של אנשים כשהם טועמים משהו טוב. עבדתי במעדניה הגדולה 'אגתה' שם למדתי, שם התאהבתי בקונספט של גבינות ויין".

תחום הגבינות האיכותיות הולך ומתפתח בארץ, הצריכה שלהן עולה כי "גבינות ויין" הפך לסוג של ארוח מסוגנן ונפוץ.

האם אנחנו מבינים בגבינות?

"לא כולם. אנחנו כאן בשביל לייעץ בשביל לתת לטעום והחוק הקובע הוא טעים לי או לא טעים לי ולא כל אחד אוהב כמהין שנחשב לטרנדי. אם לקוח  נכנס ואומר שיש לו אורחים הוא יוצא מכאן עם ארוחה מושלמת להכנה בעשר דקות".

אכילת גבינות היא תרבות ואנחנו הישראלים מתחילים להשריש אותה אצלנו: "הגבינות הן חלופה נהדרת לארוח קליל, לקינוח נפלא ולהשלמת שולחן חג יפהפה"

אנחנו הישראלים מגישים בסוף הארוחה לקינוח מנות מתוקות, האירופאים להם יש תרבות עתיקה של גבינות ויין מגישים פלטת גבינות עשירה עם פרי לידם. אנחנו כבר בדרך לשם.

"99 אחוז מהגבינות ב"רוזה" מיובאות מהולנד, איטליה, שוויץ, צרפת ספרד ואנגליה. מהארץ מגיעות למעדניה ממחלבות: הנוקד ושירת רועים. בעת הגשה חגיגית יש להציע לאורחים פלטת גבינות ובה לפחות חמישה סוגי גבינות: עיזים, כבשים ובקר: גאודה, מנצ'גו, גרוייר, תום וצ'דר. כחולות כמו רוקפור וגורגוזולה וגבינות רכות כמו ברי וקממבר, קשקבל ופטה עיזים".

כל אלה נמצאות ב"רוזה" וכמובן גם לטעימה. אז שבועות עבר אבל חגיגות הגבינות והיין נמשכות.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות