fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

אחרי תל אביב ירושלים וחיפה – מצעד גאווה בנתניה

ביום שישי 12.7.19 בשעה 11:00 מצעד גאווה בטיילת המעפילים. הפנינג בכיכר העצמאות ב 12:00
גאווה בנתניה

 

מצעד הגאווה הראשון בנתניה יתקיים ביום שישי 12.7.19. זה יהיה מצעד מחאתי שיצא משדרות ניצה יעבור דרך טיילת המעפילים ויגיע עד למתחם המערבי של כיכר העצמאות שם יתקיים הפנינג. יותר מאוחר תתקיים מסיבת אפטר פרטי תתקיים בפאב רית'הם. ההחלטה לקיים מצעד באה לאחר שאירוע ההסברה של הקהילה הלהט"בית בנתניה שתוכנן להתקיים בכיכר העצמאות בתמיכת העיריה בוטל. בעיריה רצו לעשות ארוע רגוע ועכשו יקבלו מצעד שיצעד בגאווה בהשתתפות מאות אנשים שרבים מהם יגיעו מכל הארץ.

יונתן מימין מול היכל התרבות

"הצבנו לעצמנו מטרה לקיים השנה את מצעד הגאווה הראשון בנתניה. אומרים בקהילה הלהט"בית בנתניה: "במהלך השנה יצרנו שיתופי פעולה עם עירית נתניה והגענו להישגים מרשימים שכללו גם מפגש עם ראש העיריה מרים פיירברג – איכר וחברות המועצה טלי מולנר ושירי חגואל סיידון. בעקבות שיתוף פעולה זה החלטנו לקיים אירוע מרכזי בחסות העיריה במקום המצעד. לצערנו ככל שהתקרבנו לאירוע ככה הבנו שלא יהיה ניתן לקיים את אותו בצורה הראויה לנראות וקבלה של הקהילה בשנת 2019. בהתאם לכך החלטנו לוותר על האירוע ולקיים את מצעד הגאווה הראשון בעיר!"

ארוע גאווה בנתניה7

מדי שנה חברי הקהילה הלהט"בית מנסים לקיים מצעד גאווה ובכל פעם מסכימה העיריה לאפשר להם לקיים ארוע בהיכל התרבות. השנה ביוזמת חברת המועצה טלי מולנר ביחד עם ראש העיריה ומנהלת אגף הצעירים מריטו קבדה הוחלט לקיים ארוע הסברה פתוח בכיכר העצמאות. אלא שתכנונים לחוד ומציאות לחוד. לקראת הארוע החלו בעלי תפקידים מהקהילה החרדית בנתניה להפעיל לחצים על בעלי תפקידים ואנשים במועצה ובעיריה לא לקיים את הארוע בפומבי בכיכר העצמאות. היה מדובר במעגלי שיח, בדוכני הסברה, לא במצעד וללא פרובוקציות. ואכן בימים האחרונים נמסר לחברי הקהילה שהארוע יועבר להיכל התרבות: "אנחנו רצינו שיהיה בכיכר כי אנחנו רוצים נראות. בתחילה רצינו מצעד אך העיריה התנתה קיומו של ארוע שיעשה ביחד ותוך שיתוף פעולה איתה" אומר יונתן שמיר, 27 איש היי טק ומתנדב באיגי נתניה. "אנחנו הסכמנו, כי היה חשוב לנו ללכת ביחד עם העיריה וכבר התכוננו. אבל, אחרי שכבר סוכם הודיעו לנו שהם לא מאפשרים לנו לקיים את הארוע כמתוכנן בכיכר אלא מעבירים אותו להיכל התרבות".

ציפי קפל גל בוימן וטלי מולנר

מסתבר שמאחורי הקלעים פעלו חברי המועצה החרדים והדתיים ועשו הכל כדי שהארוע לא יתקיים בפומבי. הוכחה לכך שחברי המועצה פעלו לביטול הארוע היתה בעיתון החרדי "יהדות בשרון" שם נכתב כי חברי המועצה חגי חדד ואבי סלמה פעלו לביטול הארוע וקיבלו על זה מחמאות: "השניים פעלו ללא ליאות מחד לעמוד בתוקף על שמירת הצביון היהודי בעיר, ומאידך להרחיק את אותה קבוצה מאזורים בהם יפגע ציבור מסורתי גדול. מניסיון העבר מהעיר ירושלים שלמרות היותה עיר עם חברי מועצה חרדים רבים העירייה נאלצה לתמוך באותה קבוצה" עוד נכתב כי חגי חדד ואבי סלמה הציעו פתרונות ולבסוף אף לבטל כליל כל תמיכה עירונית בצעדות שונות ומשונות". הגדילו לעשות אברכים ובני תורה ופרסמו באותו עיתון עמוד שלם ובו תודה לאבי סלמה ולחגי חדד על שפעלו "למניעת פריצת חומות היהדות הקדושה ושמירת כבודם של תושבי העיר".

זו ההוכחה לכך שמאחורי ההחלטה להעביר את הפעילות להיכל התרבות עומדים איומים של זרמים חרדיים במועצת העיר. כמו כן נשמעו איומים  לעצירת התקציב לקהילה הגאה בעיר. העיריה נכנעה לזרמים אלה כמו שהיא נכנעת להם מזה שנים.

חברת המועצה ציפי קפל מסיעת פעימה חדשה שבבחירות הצהירה שיהיה מצעד גאווה בנתניה: "לא יתקיים אירוע סולידי, הסברתי, משפחתי של קהילת הלהט"ב בנתניה, כפי שפורסם וסוכם לארועי חודש הגאווה עם יו"ר ראש ועדת נשים ומגדר טלי מולנר וסגנית ראש העיריה שירי חגואל סיידון, הממונה על תיק הצעירים. העיר תביא על עצמה את כל מה שפחדה ממנו: מצעד מחאה. מצעד גאווה שישתתפו בו המונים מכל רחבי הארץ. אנשים יבואו לתמוך בקהילה הצנועה שלנו שבסך הכל ביקשה הכרה באמצעות אירוע ממש לא צבעוני בכיכר. כל השתדלות של עסקנים דתיים, של תאבי שלטון, של אנשים הומופובים, של רבנים מכל הזרמים, של חורשי רע ומניחי מוקשים  וגם של פחדנים חסרי חוט שידרה, אנשים שחוזרים בהם מהסכמות, מסיכומי דברים, כל אלה יביאו לנתניה את מצעד הגאווה הגדול, המחאתי, זה שהם פחדו ממנו, זה שהם לא רצו אותו, זה שיכניס להם את האצבע לעין".

שמיר: "למשטרה הגיעו ידיעות שחברה דתיים בעיר מתכננים הפגנה אלימה נגד המחאה שלנו. אנחנו פנינו למשטרה והם הציבו לנו דרישות שנאבטח את המצעד בעצמינו. אמרנו שזו הפגנת מחאה וככזו הם צריכים לאבטח אותנו אבל הם ניסו לגלג את עלות האבטחה עלינו ולהגדיר זאת כהתקהלות".

בפגישה של חברי הקהילה עם משטרת נתניה דנו על תוואי המצעד ועל האבטחה והעלות שלה. גם אם המשטרה חשבה לגלגל על הקהילה את עלות ההפגנה חברי הקהילה מספיק חכמים לדעת שבכל הליך משפטי שילכו ועד לבג"צ הם יזכו.

מעיין חברת הקהילה: "היתה פגישה טובה, המשטרה יודעת היכן אנחנו מתכנסים ומתחילים את המצעד. בינתיים אנחנו מחכים לאישור הסופי שלהם ועל כך שהם מאבטחים על חשבונם. הגיעו איומים ואנחנו בטוחים שהמשטרה תעשה הכל כדי להגן עלינו".

ההתכנסות של חברי הקהילה תהיה שקטה בטיילת ניצה צפונית למלון העונות ומשם הם יצעדו לאורך טיילת המעפילים עד לכיכר ובמתחם הבמה יערך הפנינג. "יגיעו 300 – 440 איש ואנחנו מקווים ליותר. אני מבטיח שבמצעד שלנו לא יהיה עירום והוא יהיה צנוע. האופי הוא מחאתי ולא מסיבה. אנחנו מתעקשים על נראות ומצעד כי החברה אומרת לנו אתם לא לגיטימיים ומנתבת אותנו לפרקטיקה מינית. אני רוצה שיבינו שלתת ביטוי למי שאנחנו וגם לתת ביטוי למיניות שלנו זה לגיטימי". אומר יונתן שמיר

 

 

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות