fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כשהשכונה נותנת גז: איך ירד תעריף הגז בעין הים בחדרה

קבוצת ועדי בניינים בשכונת עין הים הצליחו להוזיל את חשבונות הגז של דיירי השכונה ולחסוך כ-720 אלף שקלים בשנה
שכונת עין הים בחדרה. צילום: בני ארביב, גוגל מפות
שכונת עין הים בחדרה. צילום: בני ארביב, גוגל מפות

קבוצת ועדי בניינים בשכונת עין הים החליטה להתארגן ולנהל יחד מו"מ עבור 18 בניינים בשכונה, כקבוצה אחת בעלת כוח צרכני משמעותי. התוצאה, תעריף נמוך ואחיד לכלל הבניינים.

דייר השכונה, אייל פבזנר, מצא כי התעריף לחיוב על שימוש בגז משתנה בין בניין לבניין בשכונה, למרות שרובם מקבלים שירות מאותה חברת גז. "בשכונת עין הים, כ-80% מהדיירים הם לקוחות של אותה החברה, אך בבדיקה שערכנו כל מגדל קיבל תעריף שונה, בהתאם למה שהקבלן או הוועד סגר עם החברה".

במגדלים גבוהים כמו בעין הים אין לכל הדיירים את האפשרות לחמם מים בדוד שמש, ועליהם לבחור בין חשמל לגז, שאכן נבחר כאופציה המועדפת בידי רוב התושבים. פבזנר הציע לשאר ועדי המגדלים לשתף פעולה ככוח צרכני גדול, במטרה להוזיל את חשבונות הגז בבניינים, שבהם 1,200 דירות. "פנינו לכמה חברות גז וקיבלנו כמה הצעות, עם ההצעה האטרקטיבית ביותר חזרנו לחברת הגז שלנו והתרענו על כך שאנחנו בדרך לעזוב. חברת הגז שלנו הוזילה בהתאמה את תעריפיה, כאשר המחיר שנקבע הוא לכל 18 המגדלים. בממוצע, לאחר ההוזלה, כל משפחה תחסוך לעצמה כ-100 שקלים לחשבונית דו חודשית וכ-600 שקלים בשנה. כשכונה, חסכנו לעצמנו כ-50 אלף שקלים לחשבונית וכ-720 אלף שקלים בשנה. כמובן שכל חשבונית היא שונה וכל אחד מחויב לפי השימוש הפרטי שלו, אבל מתוקף הוזלת התעריף עצמו, כל מטר קוב הוא חשוב ובסופו של דבר, החיסכון הוא משמעותי.

"להתאגדות יש כוח צרכני משמעותי מאד. מדובר בכוח לא מבוטל ואני בהחלט חושב שכולנו יכולים להשתמש בו כצרכנים".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות