fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

כך בונים קבוצה טובה יותר בתקציב נמוך יותר

"אף אחד לא יקלע 20 נקודות במשחק אבל הקבוצה תהיה חזקה וטובה". מאמן קבוצת הכדורסל מכבי חדרה, ניב רבי, בראיון לקראת פתיחת העונה

קבוצת הכדורסל של מכבי חדרה פתחה השבוע את העונה עם ניצחון בסיבוב הראשון של גביע האיגוד על מכבי בת ים בתוצאה 55:74 ופניה כבר לקראת עונה מרתקת במסגרת ליגה ארצית צפון. גם בעונה שעברה קיוו ראשי חדרה להילחם על עלייה לליגה הלאומית אבל פתיחת עונה לא טובה גרמה לראשי המועדון לוותר על העונה. ההשקעה באה בקיץ האחרון, עם מספר שחקני רכש משמעותיים ובראשם שני שחקנים שהיו סמלים של מועדונים: אלירן גואטה ממכבי נתניה ומתן נאור, שעד לפני מספר עונות היה אחד השחקנים המזוהים עם הפועל תל אביב.

מי שאחראי על הבנייה הוא המאמן ניב רבי שממשיך עונה נוספת וזוכה לאמון מלא מצד קברניטי הקבוצה.

ניב רבי. צילום: מכבי איבצ'ר חדרה
ניב רבי. צילום: מכבי איבצ'ר חדרה

איך ההתרגשות לקראת פתיחת העונה?

"התרגשות גדולה כי מצפה לנו עונה מאתגרת וטובה. הליגה השנה תהיה מאוד חזקה כי נבנו מספר קבוצות חזקות, וגם אנחנו נהיה מהקבוצות החזקות במחוז הצפוני".

איזה קיץ עבר על הקבוצה?

"עברנו קיץ מעניין ומורכב. שיחררנו לא מעט שחקנים ובנינו קבוצה חדשה עם תקציב שחקנים נמוך יותר מהעונה שעברה".

כיצד בחרת שחקנים?

"בחירת השחקנים העונה נעשתה בשיתוף פעולה מלא עם כמה גורמים במועדון וקיבלנו החלטה ללכת על קו אחורי צעיר וקו קדמי עם המון נסיון".

העונה חתמו בקבוצה מתן נאור ואלירן גואטה. כיצד הצלחת לשכנע אותם?

"לגבי אלירן, אנחנו מכירים שנים. אימנתי את הבן שלו בנתניה ותמיד נשארנו בקשר טוב. זה היה סוג של חלום שברגע שהוא יחליט לסיים בנתניה הוא יחבור אלי. לגבי מתן, זה לא היה קל. מי שעזרו מאוד זה אלירן ומושון יעקוסי ששיחקו איתו ביחד ומתן מעריך אותם".

מה המטרות לעונה הקרובה?

"המטרה קודם כל להגיע לפלייאוף ואח"כ השמיים הם הגבול. אין לי ספק שיש לנו קבוצה טובה ויותר מאוזנת".

יש שחקנים צעירים שמשתלבים בקבוצה?

"יש כמה שחקנים צעירים. שניים מהם בוגרי מחלקת הנוער של המועדון: איתי וודיסלבסקי וליאב בן מנחם. השנה נשלב אותם יותר בתקווה שייקחו את ההזדמנות ויתקדמו למקום טוב יותר".

האם מעבר לאולם ביתי אחר יתרום או יפגע בקבוצה?

"מעבר לאולם החדש לדעתי יעשה רק טוב. זה ישדר משהו אחר ומקצועי יותר לשחקנים ולקהל שמגיע. בהזדמנות זו ברצוני לגיד תודה לראש העיר ולכל מי שעומד מאחורי הקמת ההיכל החדש".

מי צפוי להיות השחקן המשמעותי בעונה הקרובה?

"אנחנו לא בנויים על שחקן אחד. בנינו את הקבוצה על כימיה ועל כמה שחקנים. יש לנו 2 גארדים מצוינים שבשנה שעברה הביאו אותנו לגמר גביע האיגוד. שי קליימינץ ממשיך איתנו, יש לנו גם גבוהים עם ניסיון. אף אחד לא יעשה יותר מ-20 נקודות במשחק אבל כולם ביחד יחברו קבוצה חזקה וטובה".

עד כמה האכזבה מהעונה האחרונה תשפיע על העונה הבאה, אם בכלל?

"אין השפעה בכלל. מתקדמים הלאה ועובדים לשפר את הדברים".

איפה חדרה תהיה בעוד שלוש שנים?

"בתקווה גדולה בליגה הלאומית. זה לא יקרה ביום אחד אבל זה יקרה".

אתה עובד במחלקת הספורט בעירייה. ספר על התפקיד שלך.

"אני עובד כרכז ספורט במחלקת הספורט, תפקיד שמשלב עבודה מול אגף החינוך, הפקת אירועי ספורט, תקציבים ויוזמות מול משרד התרבות והספורט. בשנה האחרונה אני צמוד למנהל שלי ולמדתי הכל על המחלקה".

איך אתה משלב בין זה לכדורסל?

"אין בעיה לשלב את הדברים האימונים בשעות הערב המאוחרות, ואם צריך להזיז אימון בגלל אירוע כזה או אחר אז מזיזים".

מה היה האירוע המיוחד עבורך בשנה האחרונה?

"אירוע מיוחד במחלקת הספורט שהצלחנו להפיק את מרוץ הלילה הראשון של חדרה ונכנסנו למעגל של ערים גדולות בתחום הזה. בתחום הכדורסל זה העלייה לגמר גביע האיגוד".

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות