fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

תוך 7 חודשים יושלם גשר הולכי הרגל בין תחנת הרכבת בחדרה למערב העיר

השבוע החלו העבודות להקמת גשר הולכי הרגל שיקשר את תחנת חדרה מערב עם מערב העיר ומתחם מול החוף וילג'. הגשר יקצר משמעותית את משך ההגעה מתחנת הרכבת לאזורים אלו
גשר הולכי הרגל. הדמיה: האדריכל שאול שפיץ
גשר הולכי הרגל. הדמיה: האדריכל שאול שפיץ

תחנת הרכבת בחדרה מקבלת שדרוג משמעותי בימים אלה, בדרך להחליף בעתיד את תחנת הרכבת של בנימינה כתחנת מעבר עיקרית בין מרכז הארץ לצפונה. לאחרונה התקבל היתר להקמת גשר הולכי רגל בין תחנת הרכבת לאזור התעסוקה המערבי של העיר. העבודות יצאו לדרך השבוע, מיד עם סיום חג הפסח.

ההיתר להקמת הגשר התקבל במסגרת הליך של הרשאה למבנה, הליך מקוצר להוצאת היתר בחתימת מתכננת המחוז ומהנדס עיריית חדרה. המגמה הייתה להביא לתחילת העבודות בשבועות הקרובים.

עלות הקמתו של הגשר כ-10 מיליון שקלים המתוקצבים ממשרד התחבורה, והוא תוכנן על ידי האדריכל שאול שפיץ. אורכו של הגשר צפוי להיות כ-70 מ' ורוחבו כ-4.6 מ'. כיום התחנה מנותקת מאזור התעסוקה המערבי לכיוון כביש החוף ומתחם המסחר "מול החוף וילג'", ונוסעי הרכבת נאלצים להסתייע ברכבם הפרטי או לצעוד ברגל כרבע שעה לכיוון מערב. עם הקמת הגשר, יהיה המרחק חמש דקות הליכה בלבד. עבודת הגשר תושלם בתוך 7 חודשים.

בנוסף, חשיבות הגשר הינה בהנגשת החניון החדש של מערך ההיסעים החינמי של רכבת ישראל שהתחיל לפעול לפני מספר חודשים אך ההיענות של הציבור אליו עדיין נמוכה. מטרת מערך ההיסעים הינה להרחיב את מענה התחבורה הציבורית לתושבי צפון השרון, חדרה ויישובי הסביבה. זאת כחלק מההיערכות לעידוד נהגים להשתמש בתחבורה ציבורית סביב חניכת הנתיב השיתופי בכביש החוף.

גשר הולכי הרגל. הדמיה: האדריכל שאול שפיץ
גשר הולכי הרגל. הדמיה: האדריכל שאול שפיץ

אחת התכניות המרכזיות שמקדמת החברה הכלכלית חדרה סביב תחנת המעבר הראשית של הרכבת כאמור, בסמוך לגשר, היא תכנית המתח"מ – מרכז תחבורה ציבורית משולב.  אשר במסגרתו פרט לרכבת ולטרמינל אוטובוסים ראשי ייבנו כ-100,000 מ"ר של שטחי מסחר, תעסוקה ומשרדים וחניות. המתח"מ יוקם באמצעות מכרזי DBOT לתקופה של 25 שנים.

להגיע תוך חמש דקות למול החוף וילג'

מנכ"ל החברה הכלכלית חדרה, שי ארנט-כהן: "קבלת ההיתר המהירה התאפשרה תודות לעבודה של מחלקת ההנדסה ומנהלת המחוז שחשבו מחוץ לקופסה חרף המצב הלא שגרתי שאנו חווים כעת. בניית הגשר שתצא לדרך בקרוב והשלמתו, יזרזו גם את הקמת המרכז התחבורתי המשולב שבסמוך לתחנה. נגישות תחנת הרכבת למתחם התעסוקה יקפיצו את פיתוחו ויאפשרו מהלכים דוגמת הקטנת תקני החניה בפרויקטים שייבנו במתחם כאשר מבחינת היזמים מדובר בחיסכון עצום וכדאיות גבוהה".

הבעלים של מתחם הקניות והתעסוקה "מול החוף וילג'", עודד תורג'מן: "רכבת כבדה היא פקטור מאוד משמעותי בקבלת החלטות של בעלי עסקים היכן למקם היום את העסק שלהם, כמו גם בהחלטה של עובדים היכן לעבוד. הגשר החדש שעתיד להיבנות הוא משנה מציאות מאחר ועם השלמתו יהיה המרחק מהרכבת למתחם  220 מטר בלבד. היום, כל מי שמגיע לחדרה ברכבת, נדרש לצעוד ברגל מעל רבע שעה או למצוא דרכים אחרות להגיע לעיר או לאזור המערבי שלה. החברה ראתה את הנולד עוד קודם, והיא הראשונה לקדם פרויקט של משרדים במתחם התעסוקה והמסחר בחלקה המערבי של חדרה.  בפרויקט ישנם כבר משרדים מאוישים אליהם העתיקו פעילות חברות גדולות וידועות אשר הבינו את יתרונות המיקום המנצח. לדוגמה חברת הנדל"ן והבניה צמח המרמן שמשרדי ההנהלה שלה עברו אלינו לאחרונה. מעל מול החוף וילג' צפויים לקום ארבעה מגדלי משרדים, שניים מהם בגובה של 40 קומות כל אחד והשניים האחרים בגובה של 24 קומות כל אחד".

תכנון הגשר שנוהל ע"י אגף הביצוע ברכבת ישראל  הושלם בפרק זמן קצר מאוד הודות לשיתוף הפעולה של מהנדס עיריית חדרה שנרתם למהלך.

לעדכוני משרד הבריאות על מחלת הקורוונה

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות