fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שריפות רבות פרצו באזור חדרה

מזג האויר היבש גרם להתפרצות של שריפות ליד ברטעה, בסיס גולני וג'סר א זרקא
שריפה באזור ברטעה. צילום: כבאות והצלה מחוז חוף
שריפה באזור ברטעה. צילום: כבאות והצלה מחוז חוף

חם לכם? תחשבו על הכבאים ולוחמי האש מתחנת חדרה, שנאלצו להיאבק היום (א') במספר שריפות אשר פרצו בסביבה בשל מזג האוויר החם והיבש.

ביער ליד ברטעה פרצה שריפה במספר מוקדים. כך גם בשטח פתוח ליד בא"ח גולני, בין קיבוץ רגבים לכפר קרע. לוחמי האש שהגיעו למקום דיווחו על שריפת קוצים שהתפשטה על פני שטח נרחב.
מחסן בכפר ג'סר א זרקא עלה גם הוא באש ונשרף כליל. המחסן ניצב ליד מכללה בכפר, סמוך לכביש 2. רב רשף אילן קודיש נמצא במקום והנחה לבצע קירור סופי יסודי למניעת התחדשויות של השריפה. לוחמי האש פעלו במהירות תוך שימוש בסיוע אווירי וסיירי קק"ל על מנת למנוע התפשטות אפשרית ופגיעה בחיי אדם ורכוש.

לאירועי השטח פתוח יצא סיוע מחוזי מחיפה וזבולון והוזנק מסוק משטרתי.

עוד קודם לכן הוציא נציב כבאות והצלה צו האוסר הדלקת מדורות מהיום בשעה 9:00 ועד ליום שישי, 22.5, בשעה 16:00, לאורך כל שעות היממה. כמו כן אסורות ביצוע עבודות ריתוך ושריפת גזם. הסנקציה על הפרת הצו הינה עד חצי שנת מאסר או קנס בגובה של עד 75,300 ש״ח.

בשבת נדרשו לוחמי האש לטפל בלא פחות מ-300 שריפות ואירועים מבצעיים שדרשו פעולות כיבוי. בין היתר דווח על שריפה בקומה ה-16 במלון כרמל בנתניה, וצוותי כיבוי מהעיר הוזעקו למקום והשיגו שליטה על מוקד הבעירה בקומה הגבוהה של המבנה.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות