fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

שולחן עגול לגיל הרך

בזכרון יעקב שמים את החינוך לגיל הרך בראש סדר העדיפויות
צילום: מועצת זכרון יעקב

בימים בהם המדינה גועשת בנושא היעדר הפיקוח והמוגנות על המסגרות לגיל הרך, המועצה המקומית זכרון יעקב החלה בתהליך של בניית שותפות בין התושבים, הרשות ובעלי הגנים הפרטיים במטרה לספק פתרון עבור התקופה הקריטית מבחינה התפתחותית בחייו של כל ילד, גילאי לידה עד שלוש. כחלק מהתהליך, התקיימה בשבוע שעבר פגישה ראשונה במתכונת של "שולחן עגול", שמטרתו לקדם שיח שוויוני של בעלי העניין בתחום.

ראש המועצה, זיו דשא, אמר בנושא: "כחלק מתפיסת הרצף החינוכי היישובי, גילאי לידה עד שלוש הם חלק בלתי נפרד ממערכת החינוך של המושבה. לכן החלטתי להציב תחום חשוב הזה בסדר-היום היישובי. בתקציב 2019 הגדרנו סעיף תקציבי ייעודי לתחום, ואני אפעל להגדיל אותו בשנת 2020".

את השולחן העגול יזמה חברת המועצה ומחזיקת תיק הגיל הרך במועצה המקומית, משכית לאופר, בשיתוף עם אייל מישה, הורה פעיל בזכרון יעקב שהיה בין ההורים שקידמו את נושא החקיקה בכנסת כחלק משדולת ההורים. משכית לאופר אמרה בנושא: "קרה פה משהו מיוחד: ראש הרשות ונבחרי ציבור, מחלקת החינוך במועצה, המחלקה לשירותים חברתיים, עמותת זמארין וגופים נוספים, הורים ונציגי גנים פרטיים, נפגשו וסימנו את מה שנתפס כחשוב. הידע יושב במרחב שבין הקהילה לבין בעלי המקצוע כאשר המטרה היא שכל אחד יביא משהו לשולחן וביחד ליצור שלם ששווה יותר מסך כל חלקיו, שלם ששייך לכל התושבים. זה הרעיון של השולחן העגול, כל בעלי העניין נמצאים בתוך השיח וביחד רוצים להגיע להסכמות במה אנחנו רוצים לטפל ואיך אנחנו עושים את זה."

במפגש ראשון של "שולחן עגול לגיל הרך" התחלקו המשתתפים לקבוצות עבודה שכל אחת מהן עוסקת באחד מארבעת הנושאים שהוחלט להתמקד בהם: הורות, הכשרה, רצף חינוכי ומוגנות, נושא שהוחלט להעמיד בעדיפות ראשונה לטיפול, בטווח הזמן המיידי.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות