fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מפקד תחנת חדרה הנכנס, סנ"צ מיכה גפני: אנחנו משכנעים נשים הסובלות מאלימות חוזרת להתלונן

מפקד תחנת חדרה אמר את הדברים במהלך במסיבת עיתונאים. שנערכה לרגל כניסתו לתפקיד
סנ"צ מיכה גפני \ צילום: איילת קדם
סנ"צ מיכה גפני צילום: איילת קדם

לפני שלושה חודשים בלבד, נכנס סנ"צ מיכה גפני לתפקידו. והחליף את מפקד התחנה היוצא סנ"צ יגאל בן לולו. שהיה בתפקיד למשך שלוש שנים. גפני, נשוי ואב לשניים. הוא תושב חיפה. ששימש קודם לכן מפקד תחנת משטרת עירון וקצין אג"מ בתחנת משטרת חיפה. לאחר שלושה חודשים בתפקיד, החליט המפקד החדש לכנס מסיבת עיתונאים. שנערכה היום בשעות אחר הצהריים. על מנת לפרוש בה את האג'נדה שלו. "חשוב לי הקשר שבין הציבור למשטרה", חזר והדגיש. "אנחנו צריכים את הציבור". והוסיף כי לפני כשבועיים, ערך פגישה עם תושבי בית אליעזר וגבעת אולגה. והוא צפוי לערוך בעוד שבועיים, מפגש עם בני הקהילה האתיופית בעיר. "כי לאזרחים, אין כתובת אחרת".

המשטרה חייבת להוכיח

סנ"צ מיכה גפני, קורץ כנראה מזן אחר בעליל. או לפחות מזן מיוחד. הוא נעים הליכות ומקפיד לשמור על אורך רוח. ויש בו סוג של ענווה. במהלך הפגישה איתו, הוא עונה בפשטות ומביט לבני שיחו ישר בעיניים.

"מקרה ההצתה שאירע לפני חודש בפרדס חנה, שבו הציתה אישה את בן זוגה", הוא אומר בראשית דבריו, "דרשה מאיתנו לספק רף גבוה של ראיות. כדי שנוכל להגיש כתב אישום, על ניסיון לרצח. בדרך כלל, כשצריך רף ראיות גבוה, זה לוקח חודשים. לנו, בתחנה, זה לקח רק חודש. כולל שישי-שבת. עם ארבעה חוקרים וצוותי סיור ובילוש, שעבדו על המקרה".

בסופו של דבר, אגב, הוגש כתב אישום על גרימת חבלה בכוונה מחמירה. אולם זה לא מה שחשוב. לפחות לא לסנ"צ מיכה גפני. שהביא את המקרה הזה, הטרי מאוד, כדי להדגים את מהירות התגובה של תחנת משטרת חדרה. וגם להדגיש את הנקודה העיקרית שלו: "אנחנו חייבים להוכיח את הכל באופן מאוד ברור. וזה מה שהציבור לא תמיד מבין. כי אם לא נעשה זאת, התיק ייפול במהלך משפט ההוכחות". הקשר עם הציבור חשוב לסנ"צ, כבר אמרנו.

 

למדנו לא לוותר

לדברי סנ"צ מיכה גפני, חלה עלייה בנתוני האלימות במשפחה בעיר חדרה, במהלך תקופת הקורונה. בהלימה עם הנתונים הארציים. לדבריו, מדובר על  עליה בסדר גודל של 20 אחוז. "הרבה אנשים הפכו מובטלים", הוא אומר. "ונפלו למצבים של שכרות וסמים. כשמדובר על רצידיביזם של גברים המכים את נשותיהם שוב ושוב, ומדובר בחבלות חמורות, אז אין ברירה. במקרים כאלה, אנחנו מבינים שאם לא נעשה מעשה, האישה תירצח. אז למדנו, כתחנה-לא לוותר. ונשקיע הכל, כדי לשכנע את האישה להגיש תלונה. במקרים כאלה, אנחנו פועלים גם עם רגש. אבל השופט צריך עובדות".

תן לי דוגמה

"היה לנו מקרה כזה, לפני חודשיים. של אישה הנשואה לבן מיעוטים. וראינו חבלות מטורפות אצלה. איך שראיתי את זה, ידעתי שהצלנו אותה כרגע. אבל מה אחר כך? היא לא רצתה להעיד נגד בו זוגה. כששאלתי עליה את הקצינים בתחנה, הם אמרו לי: 'אנחנו מכירים אותה. והיא לא מוכנה לשתף פעולה'. אז אמרתי: לי זה לא נראה. אנחנו מביאים אותה לפה'. בסוף היא שוכנעה להגיש תלונה, והצלנו חיים. הגבר הזה, הרצידיביסט, נעצר עד תום ההליכים".

 

אנחנו צריכים לעבוד בסנכרון

האג'נדה של סנ"צ מיכה גפני, כוללת שיתוף פעולה בין שוטרי התחנה. "אין כאן  מחלק סיור,  מחלק בילוש ומחלק חקירות, שכל אחד מהם עובד בעולם משלו"" הוא אומר. "בסופו של דבר, אנחנו צריכים לעבוד בסנכרון. ואם בזכות עוד מספר פעולות שיבצע שוטר סיור, נביא יותר בשר לחוקרים-נעשה זאת".

לדבריו, כדי לסנכרן בין הגורמים השונים בתחנה, נערכים פורומים שונים. "אני מביא את העניין הזה מתוך הידע הקודם שלי", אומר סנ"צ מיכה גפני. "וכאשר הסיירים יוצאים לשטח, הם מדברים עם קצין החקירות אחרי. עכשיו, זה מתבצע לא רק באירועים חמורים".

ועוד הוא מוסיף ואומר: "אנחנו מבצעים גם מבצעים משותפים, ביחד עם תחנת שדות. כרגע, אנחנו עובדים יחד בעניין גניבות הרכב". לדבריו, אגב, בנתונים של עבירות הרכוש בחדרה, ישנה ירידה בשנה האחרונה. 1800 עברות רכוש בשנת 2019. 1200 בשנה החולפת. בגדול: בחדרה יש עכשיו יותר אלימות חמורה, כולל אלימות במשפחה. וגם עברות של סחר בסמים. ופחות עברות רכוש.

 

נאלצתי להעיר על מסיכות

ועוד אומר סנ"צ מיכה גפני, כי לאחרונה נתקלו שוטרי משטרת חדרה במסיבות המוניות, שהתקיימו בדירות בעיר. "בשבועיים האחרונים, חילקנו עשרות דוחות", הוא אומר. "ובעלי הדירות, סגרו את עסקיהם. מדובר בשלושה מוקדים, שהיו פעילים בעיר. מסיבות טבע, כמו שהיו עד לאחרונה, כבר אינן מתקיימות כמעט".

ועוד הוא מדגיש, כאת החשיבות הרבה שבמצלמות הגוף, שנכנסו לאחרונה לשימוש. "אני צופה כל יום בלקט סרטונים כזה, של מצלמות גוף", הוא אומר. "זה מאוד מרסן ומלמד. בהתחלה, זה הלחיץ את השוטרים. אבל עכשיו, יכול שוטר לבוא ולהגיד לי: 'תראה איך התנהלתי בסרטון של האירוע'. מצלמות הגוף, מלמדות אותנו המון".

 

 

הישארו מעודכנים באתר ובפייסבוק חדשות חדרה, כל זכרון, כל הפרדס

אהבתם? שתפו!

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות