fbpx
[shortcode-weather-atlas city_selector=1178240 background_color="transparent" daily=0 unit_c_f="c" sunrise_sunset= 0 current=0 detailed_forecast=0]

מסורת של 25 שנים נמשכת: בזכרון יעקב תורמים דם ביום הזיכרון

מסורת תרומות הדם ביום הזיכרון ממשיכה גם השנה בצל הקורונה. ניתן יהיה לתרום בשלושה מוקדים שונים במושבה. בואו לתרום למען החיים
בזכרון יעקב תורמים דם | ניידת התרמת דם של מד"א. צילום: מד"א
בזכרון יעקב תורמים דם | ניידת התרמת דם של מד"א. צילום: מד"א

תורמים דם בזכרון יעקב ביום הזיכרון גם השנה, בצל נגיף הקורונה ובכפוף להנחיות משרד הבריאות, יתקיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, מבצע התרמות הדם המסורתי בזיכרון יעקב. זו השנה ה-25 בה מקיימים במושבה את המסורת של הצלת החיים לזכר הנופלים, כשבמהלך השנים נאספו בסך הכל כ-5,000 מנות דם שסייעו להציל את חייהם של כ-15,000 איש.

התרמת הדם תתקיים ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, יום שלישי 28.4.20 בין השעות 08:00-14:00, בשלושה מוקדים שונים בזיכרון יעקב: אולם הספורט של ביה"ס נילי, האולם הרב תכליתי במתנ"ס ליד בית התותחן ואולם הג'ימבורי ברחוב הפדות.

את התורמים הרבים הצפויים להגיע גם השנה, יקבלו צוותי מתרימי הדם משירותי הדם של מגן דוד אדום.

שמעון רדליך, נשיא כבוד ארגון תורמי הדם ויוזם ההתרמה: "בזכות כל מנת דם ניתן להציל את חייהם של שלושה בני אדם. בנוסף, תרומת הדם גורמת לחידוש כדוריות אדומות – כלומר, היא מרעננת לנו התורמים את החיים. זאת, לצד מתן הרגשת סיפוק עצומה של נתינה אנונימית להצלת חיים. היוזמה שהצלחנו להנהיג בזיכרון יעקב של התרמה מושבתית פעמיים בשנה היא זכות וגאווה גדולה לתפארת מדינת ישראל".

סמנכ"לית שירותי הדם במד"א, פרופ' אילת שנער: "למנות הדם הנתרמות מדי יום ברחבי הארץ יש חשיבות רבה בהצלת חייהם של חולים ופצועים. היוזמה להתרמה קהילתית של כל המושבה בזיכרון והישובים בסביבה פעמיים בשנה היא מרגשת, ומהווה מודל לחיקוי במיוחד בגלל המועד של יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. אני קוראת לכל הציבור להגיע ולתרום דם בנקודות ההתרמה ברחבי הארץ".

מידע על עמדות התרמות דם ניתן למצוא באתר האינטרנט של מד"א, ביישומון (אפליקציה) "מד"א שלי", ובטלפון 03-5300400. בטלפון ניתן לקבל גם מידע על סוג הדם באמצעות מענה קולי אוטומטי וממוחשב, שמזהה ומבין דיבור.

לעדכוני משרד הבריאות על מחלת הקורוונה

אהבתם את הכתבה? הישארו מעודכנים באתר בלינקר ובעמוד הפייסבוק שלנו חדשות חדרה, כל הפרדס וכל זכרון.

אהבתם? שתפו!

תגיות

אולי גם יעניין אותך

שיתוף ברשתות החברתיות